O Ακης Τεμπερίδης και η Βούλα Νέτου είχαν γίνει γνωστοί πριν από 10 περίπου χρόνια κάνοντας στην κυριολεξία τον γύρο του κόσμου με ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο, διασχίζοντας 66 χώρες μέσα σε 1.234 ημέρες. Παρά την επικινδυνότητα και τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν στο πρώτο The World Offroad, η επιστροφή έμοιαζε περισσότερο σαν μια στάση για διάλειμμα, προγραμματίζοντας τη νέα τους πρόκληση: έναν ακόμη γύρο του κόσμου. Τι τους ταρακούνησε να διασχίσουν και πάλι τις πέντε ηπείρους με αυτοκίνητο; Η εξάχρονη κόρη τους που, σύμφωνα με τους δύο τολμηρούς ταξιδιώτες, θα ήταν άδικο να μη ζήσει και αυτή όσα συναρπαστικά βίωσαν και στο πρώτο τους ταξίδι. Το νέο τους τετράτροχο «σπίτι»; Ενα στρατιωτικό Iveco 4×4 με κινητήρα 2,8 λίτρων Turbodiesel 104 ίππων, το οποίο έχει μετατραπεί σε κάμπερ για να φιλοξενεί τρία άτομα.

Πώς αποφασίσατε να κάνετε για δεύτερη φορά τον γύρο του κόσμου;
Η αλήθεια είναι ότι τα μυαλά μας δεν επέστρεψαν ποτέ από το πρώτο ταξίδι, δηλαδή δεν αντέχαμε τη συμβατική ζωή σε ένα σπίτι στη Βόρεια Ιταλία. Οταν έγινε 3 ετών η κόρη μας, σκεφτήκαμε ότι θα ήταν άδικο για εκείνη να μη ζήσει όσα συναρπαστικά είχαμε βιώσει εμείς στο ταξίδι μας.

Πόσο καιρό κράτησε το πρώτο σας ταξίδι;
Το πρώτο The World Offroad ήταν επικών διαστάσεων: 167.000 χιλιόμετρα σε 66 χώρες σε 6 ηπείρους μέσα σε 1.234 ημέρες – δηλαδή τρεισήμισι χρόνια περίπου.

Ποια είναι η διαδρομή που θα ακολουθήσετε;
Το δεύτερο The World Offroad θα ξεκινήσει από την Κεντρική Ασία και θα κατευθυνθεί προς τη Μογγολία, τη Σιβηρία και την Κίνα, την οποία θα διασχίσουμε προς τα νότια για να επιστρέψουμε σε «παλιά λημέρια», όπως το Νεπάλ και η Ινδία, και από εκεί στη Νοτιοανατολική Ασία. Από εκεί – και εφόσον το επιτρέψουν τα οικονομικά μας – θα ακολουθήσουμε τη διαδρομή του πρώτου ταξιδιού προς την Αυστραλία και έπειτα στη Βόρεια Αμερική, την Κεντρική και μετά τη Νότια. Ολο αυτό σε 5-6 χρόνια, δηλαδή πολύ πιο αργά απ" ό,τι στην πρώτη μας αποστολή. Για το τέλος αφήνουμε την Αφρική – από την οποία είχαμε ξεκινήσει το 2007 – έπειτα από ευγενικό αίτημα της μητέρας Βούλας.

Θα είναι πιο εύκολος ή πιο δύσκολος ο δεύτερος γύρος του κόσμου;
Το The World Offroad II σίγουρα είναι πιο δύσκολο από το πρώτο ή τουλάχιστον έτσι μας φαίνεται τώρα. Εκείνο ήταν έντονο, με πολλά χιλιόμετρα κάθε μέρα, ήταν μια αποστολή περιπέτειας. Αυτό θα είναι πιο αργό – το πολύ 100 χλμ. τη μέρα – αλλά θα υπάεχει η παρουσία του παιδιού. Ομως έχουμε μεγάλη εμπειρία και κυρίως υπομονή.

Δεν σας φοβίζει το γεγονός ότι θα έχετε μαζί σας την εξάχρονη κόρη σας;
Αρχικά η μητέρα και το παιδί το ίδιο δεν ήθελαν να ακούσουν για την ιδέα «να κάνουμε τον γύρο του κόσμου». Ηταν μια άμυνα αυτό που την κατανικήσαμε με πολλή συζήτηση, κάποια ταξίδια παρέα στην Αφρική και στην Ευρώπη και με αρκετή έμπνευση από ανθρώπους που μας ακολουθούσαν από τότε και μας έλεγαν «φύγετε για να ταξιδέψουμε κι εμείς μαζί σας».

Ποιες χώρες είναι επικίνδυνες;
Η Συρία, που την είχαμε διασχίσει το 2008, δεν είναι στη διαδρομή μας. Το ίδιο και το Πακιστάν, αν και το αγαπάμε πολύ ως χώρα. Εχουμε κάποιες ανησυχίες για τα λεγόμενα «Σταν» – με πρώτο το Τατζικιστάν -, όμως θέλουμε πάρα πολύ να τα επισκεφτούμε. Η Μογγολία και η Κίνα είναι δύο χώρες που θέλουμε πολύ να προσθέσουμε στα διαβατήριά μας.

Ποιοι υποστηρίζουν αυτή την προσπάθεια:
Θα δουλεύουμε για να ταξιδεύουμε και θα ταξιδεύουμε για να δουλεύουμε και αυτή τη φορά. Αυτές ακριβώς τις ημέρες στην Αθήνα συναντιόμαστε με παλιούς και νέους συνεργάτες και χορηγούς μας και το κλίμα είναι πολύ θετικό. Αυτό που αναζητούμε είναι ένα μέσο – ένα τηλεοπτικό ή web κανάλι – ώστε να φτιάξουμε μια σειρά ντοκιμαντέρ με τις περιπέτειες μιας οικογένειας με παιδί που γυρίζει τον κόσμο «εκτός δρόμου».