Τις τελευταίες ημέρες το σίριαλ «Μορικόνε – Ταραντίνο» γνωρίζει απανωτές ανατροπές, με επίκεντρο μια φερόμενη συνέντευξη του κορυφαίου συνθέτη στο γερμανικό «Playboy», όπου χαρακτήριζε τον σκηνοθέτη «κρετίνο». Η τελευταία ανατροπή, ωστόσο, στρέφει το ενδιαφέρον στη δημοσιογραφική δεοντολογία και τα περίφημα fake news. Κι αυτό επειδή το περιοδικό ζητάει συγγνώμη από τον Μορικόνε – στο επίσημο site – αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο να στραφεί νομικά κατά του δημοσιογράφου Μαρσέλ Αντερς, τον οποίο καταγγέλλει πλέον ότι «προσέβαλε τη δημοσιογραφική δεοντολογία» με τακτικές που «δεν εκπροσωπούν την εργασιακή ηθική και το επίπεδο του περιοδικού».

Ολα αυτά επειδή ο ιταλός συνθέτης, ο οποίος έκλεισε τα 90 του στις 10 Νοεμβρίου και έχει κερδίσει Οσκαρ για τη μουσική στην ταινία «Μισητοί 8» του Ταραντίνο, είχε δηλώσει ήδη από την περασμένη εβδομάδα για τη συνέντευξη στο τρέχον τεύχος (Δεκεμβρίου): «Είναι όλα ψέματα. Δεν έχω δώσει συνέντευξη στο γερμανικό «Playboy» και δεν έχω αποκαλέσει ποτέ κρετίνο τον Ταραντίνο ούτε τις ταινίες του σκουπίδια. Σε συνέντευξη Τύπου στο Λονδίνο, μπροστά στον Ταραντίνο, έχω δηλώσει ότι τον θεωρώ έναν από τους μεγαλύτερους σκηνοθέτες όλων των εποχών. Εχω εξουσιοδοτήσει τον δικηγόρο μου στην Ιταλία να αναλάβει την αστική και ποινική δίωξη».

Το περιοδικό αρχικά είχε καλύψει τον δημοσιογράφο: «Με έκπληξή μας διαβάσαμε ότι ο συνθέτης Ενιο Μορικόνε αρνείται ότι έδωσε συνέντευξη στο γερμανικό «Playboy». Η συνέντευξη έγινε στις 30 Ιουνίου του 2018, στο σπίτι του στη Ρώμη. Τη συνέντευξη κανόνισε ο υπεύθυνος διοργανωτής συναυλιών Semmel Concerts, o οποίος ήταν παρών…». Ο δε Αντερς, σύμφωνα με το περιοδικό «Variety», ομολογεί πλέον ότι έκανε μια σειρά από «τρομερά λάθη» στο κομμάτι, ανάμεσα στα οποία «να χρησιμοποιήσει ατάκες που βρήκε από παλιότερες συνεντεύξεις σε άλλα έντυπα».

90 ΕΤΩΝ. Και να σκεφτεί κανείς ότι όλα συμβαίνουν την ώρα που ο παγκόσμιος Τύπος «γιορτάζει» τα 90χρονα του σπουδαίου δημιουργού. «Είμαι έτοιμος για το «αντίο» στο σινεμά ύστερα από 500 σάουντρακ» δήλωνε ο ίδιος όχι πολλές ημέρες πριν από το «σκάνδαλο» στη συνέντευξη προς την ιταλική «Corriere della Sera». Ο βασιλιάς της κινηματογραφικής μουσικής έχει έναν λόγο παραπάνω να απολαμβάνει τη δημοφιλία του, καθώς τα εισιτήρια για τις συναυλίες του – που μέχρι αυτή τη στιγμή φτάνουν έως την άνοιξη του 2019 – είναι σχεδόν εξαντλημένα. Οπως για αυτή που θα δώσει στις 26 Δεκεμβρίου στη Μόσχα.

Στην ίδια συνέντευξη θεωρούσε άδικη ώς ένα σημείο την ταύτισή του με τα σπαγκέτι γουέστερν του Σέρτζιο Λεόνε. «Γνωριζόμαστε από παιδιά. Εχω κάνει 500 σάουντρακ, 30 γουέστερν και επτά με τον Σέρτζιο Λεόνε. Η μουσική μου δεν είναι Αγρια Δύση». Το βέβαιο είναι ότι ο Μορικόνε δημιούργησε τις δικές του σελίδες στην κινηματογραφική μουσική, δείχνοντας την τόλμη του από την πρώτη μεγάλη ταινία που ανέλαβε το 1964, το «Για μια χούφτα δολάρια», φτιάχνοντας μελωδίες από σφαίρες, μαστίγια, καλπασμούς, πυροβολισμούς, κουδούνια, σφυρίχτρες. Ηταν η απάντησή του στην έλλειψη μεγάλης ορχήστρας και στον περιορισμένο προϋπολογισμό της ταινίας. Αραγε φανταζόταν αυτή την πορεία όταν άρχισε να γράφει μουσική με τα ψευδώνυμα Νταν Σάβιο ή Λέο Νίκολς; Πίστευε ποτέ ότι το παιδί του τρομπετίστα που μεγάλωσε στο Τραστέβερε και τον ξυπνούσε κάθε πρωί η σειρήνα των εργοστασίων θα συνδεόταν με άλλους θρύλους όπως οι Ντε Πάλμα, Τορνατόρε, Παζολίνι, Πολάνσκι;