1918: το πρώτο μοντέλο της Citroën

Το 10HP (ή Type A) της Citroën πριν από 100 χρόνια πήρε έγκριση τύπου, ώστε να κυκλοφορήσει στους δρόμους. Ηταν 20 Νοεμβρίου 1918 που το πρώτο όχημα της γαλλικής φίρμας πήρε σάρκα και ώστε, ενώ η παραγωγή του ξεκίνησε τον Μάιο του 1919. Το Type A έφερε κάτω από το καπό του κινητήρα 1.300 κ.εκ., με ισχύ 18 ίππους. Η τελική του δεν ξεπερνούσε τα 65 χλμ./ώρα! Η γαλλική φίρμα το προσέφερε σε δέκα εκδόσεις, και έμεινε στην παραγωγή έως το 1921.

 

1924: φρένα σε όλους τους τροχούς

Πριν από 100 χρόνια η Mercedes-Benz παρουσιάζει το πρώτο αυτοκίνητο με τέσσερα φρένα σε όλους τους τροχούς, αυξάνοντας σημαντικά την υποτυπώδη ενεργητική ασφάλεια των οχημάτων της εποχής. Λίγα χρόνια αργότερα και άλλες εταιρείες τοποθετούν το σύστημα πέδησης σε όλους τους τροχούς, ακολουθώντας τη μεγάλη γερμανική φίρμα στον συγκεκριμένο τομέα.

1936: ο πρόγονος των κάμπριο!

Το 1936 η Peugeot παρουσιάσει για πρώτη φορά στο κοινό της ένα αυτοκίνητο που θα θεμελίωνε μια νέα κατηγορία, αυτή των κάμπριο, αλλά με σκληρή ανακλινόμενη οροφή. Ηταν το  402 Eclipse με χειροκίνητη ενιαία ανακλινόμενη σκληρή οροφή, την πρώτη στην ιστορία της αυτοκίνησης.

1938: η γέννηση του Σκαραβαίου

 Ισως το πιο ιστορικό μοντέλο της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Το αυτοκίνητο του λαού, όπως το ονόμασε ο Χίτλερ, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά πριν από 80 χρόνια! Συγκεκριμένα, το πρώτο Σκαθάρι παρουσιάστηκε στις 3 Ιουλίου 1938. Το συγκεκριμένο μοντέλο, με την αρχική σχεδιαστική μορφή, έμεινε στην παραγωγή έως τις απαρχές του 2000. Αργότερα αντικαταστάθηκε από το νέας γενιάς, που πατούσε στη σχεδιαστική φιλοσοφία του πρώτου μοντέλου.

1951: ο πρώτος κλωβός ασφαλείας από τη Mercedes-Benz

Χάρη στη Mercedes-Benz, πρωτοπόρο στον τομέα της ασφάλειας μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, τα μοντέλα θα έφεραν τον γνωστό κλωβό ασφαλείας, σε συνδυασμό και με τη «ζώνη ελεγχόμενης παραμόρφωσης» στο εμπρός και πίσω μέρος του οχήματος. Ο κλωβός ασφαλείας ανέβαζε σημαντικά το επίπεδο ασφάλειας των επιβατών τη στιγμή μιας σύγκρουσης, αφού η ενέργεια αυτής απορροφούνταν με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο και φυσικά με τις λιγότερες επιπτώσεις στους επιβάτες. Επίσης, η Mercedes-Benz ήταν η πρώτη παγκοσμίως εταιρεία που καθιέρωσε δοκιμές πρόσκρουσης, ώστε να εξάγονται ακόμη καλύτερα συμπεράσματα για την ασφάλεια των οχημάτων της.

1953: η παρθενική εμφάνιση της Seat

Εντελώς άγνωστo στο ευρύ κοινό, αλλά σημαντικό για τη θεμελίωση της Seat ήταν το μοντέλο 1400. Ηταν το πρώτο μοντέλο της φίρμας που βγήκε από τη γραμμή παραγωγής πριν από 65 χρόνια και συγκεκριμένα τον Νοέμβριο του 1953.

 1955: η επανάσταση της DS

Η DS κάνει αισθητή την παρουσία της στο μεγαλοπρεπές σαλόνι αυτοκινήτου στο Παρίσι, με το νέο της μοντέλο. Κέρδισε τις εντυπώσεις τόσο με την επαναστατική εμφάνισή του όσο και με τις νέες τεχνολογίες, όπως η υδροπνευματική ανάρτηση και το τιμόνι με πλήρη υδραυλική υποβοήθηση. Μάλιστα μέσα σε λίγες ώρες και κατά τη διάρκεια της έκθεσης το μοντέλο δέχθηκε 80.000 παραγγελίες.

1957: οι πρώτες ζώνες ασφαλείας έρχονται από τη Σουηδία

Η Volvo παρουσιάζει για πρώτη φορά μια θεμελιώδη αρχή στην ασφάλεια των επιβατών που υιοθέτησαν πολύ γρήγορα όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλο τον κόσμο. Ηταν οι ζώνες ασφαλείας, «τριών σημείων», που έσωσαν εκατομμύρια ζωές τα τελευταία 60 χρόνια από την καθιέρωσή τους σε όλα τα μοντέλα. Η ζώνη αυτή άρχισε να προσφέρεται το 1957 ως επιπλέον εξοπλισμός, ενώ τοποθετήθηκε υποχρεωτικά σε όλα τα μοντέλα της από το 1959.

1957: τα πάνω κάτω έφερε το Fiat 500

Παρουσιάζεται μέσα από μια εθνική παρέλαση στην Ιταλία και συγκεκριμένα στο Τορίνο το μικρότερο επαναστατικό μοντέλο των γειτόνων μας, το Fiat 500. Εκλεψε τα φώτα της δημοσιότητας τόσο με την πρωτοποριακή του εμφάνιση όσο και με τη δυνατότητα να κινείται με τον πιο ευέλικτο τρόπο μέσα στην πόλη. Παραγόταν από την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία από τον Ιούλιο του 1957 έως τον Αύγουστο του 1975. Συνολικά κατασκευάστηκαν 3.702.078 αντίτυπα σειράς Fiat 500.

1972: τo «παυσίπονο» της Renault απέναντι στην πετρελαϊκή κρίση!

H Renault έχει έτοιμο ένα μοντέλο ως… παυσίπονο απέναντι στην πρώτη πετρελαϊκή κρίση, του 1973. Είναι το νέο 5, ένα μικρό, χαρισματικό σε σχεδίαση μοντέλο, που κερδίζει από την πρώτη στιγμή τις εντυπώσεις. Παρουσιάστηκε το 1972, και κατάφερε να γίνει γρήγορα μπεστ σέλερ στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. Το πρώτης γενιάς Renault 5 παρέμεινε στην παραγωγή έως τo 1984, οπότε και αντικαταστάθηκε από το Renault Super 5. To μικρό μοντέλο αποτέλεσε έμπνευση για τη σχεδίαση του μελλοντικού Twingo!

1978: ντεμπούτο για το ABS

Το σύστημα που έφερε επανάσταση στα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, το ABS, λανσαρίστηκε το 1978 από τη Mercedes-Benz στο πολυτελές μοντέλο της, την S-Class . Για πρώτη φορά εφαρμόστηκε σε μοντέλο παραγωγής το 1980 ενώ από το 1992 το ABS ήταν στον βασικό εξοπλισμό όλων των μοντέλων της γερμανικής φίρμας.

1980: ο αερόσακος βάζει θεμέλια στην παθητική ασφάλεια

Πλέον, όλα τα μοντέλα διαθέτουν από τέσσερις, έξι ή και οκτώ αερόσακους, πλευρικούς, μετωπικούς, ακόμη και αερόσακους για τους πεζούς πλέον εφαρμόζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Ομως η Mercedes-Benz τοποθέτησε – ύστερα από απόπειρες προηγούμενων ετών – τον αερόσακο οδηγού στην S-Class, του 1980. Μάλιστα το σύστημα ενεργούσε μαζί με τη ζώνη ασφαλείας σε περίπτωση σύγκρουσης.

1997: H γέννηση των υβριδικών

Η Toyota λανσάρει το πρώτο υβριδικό μοντέλο της, το Prius. Κάτω από το αμάξωμά του τοποθετήθηκε ένα ειδικά σχεδιασμένο σύστημα hybrid αποτελούμενο από έναν VVT-i βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρου και έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα.

1998: με τέσσερα αστέρια

To Renault Megane έγινε το πρώτο αυτοκίνητο που πέτυχε αξιολόγηση τεσσάρων αστέρων στις δοκιμές πρόσκρουσης του οργανισμού EuroNCAP για την προστασία των επιβατών.

2008: το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος

To σύστημά City Safety εφαρμόζεται πριν από δέκα χρόνια στα πιο σύγχρονα μοντέλα της Volvo. Με την αρωγή συστημάτων λέιζερ μπορεί να προσδιορίσει την πιθανότητα σύγκρουσης με το μπροστινό όχημα και, αν ο οδηγός δεν φρενάρει, φρενάρει το αυτοκίνητο. Το σύστημα λειτουργεί σε ταχύτητες έως 50 χλμ./ώρα.

2011: πρώτες δοκιμές αυτόνομου αυτοκινήτου

Οι επιστήμονες του Ελεύθερου Πανεπιστγμίου του Βερολίνου, από το εργαστήριο τεχνητής νοημοσύνης AutoNOMOs Labs, πραγματοποιούν τις πρώτες πραγματικές δοκιμές σε δημόσιους δρόμους ενός VW Passat, που μπορεί να κινηθεί πλήρως αυτόνομα και χωρίς την παρουσία οδηγού πίσω από το τιμόνι. Το αυτοκίνητο στρίβει, φρενάρει και αλλάζει λωρίδα εντελώς αυτόνομα! Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο αυτόνομης οδήγησης χρειάστηκε τέσσερα χρόνια για να ολοκληρωθεί.