Την τελευταία περίοδο της ζωής του ο Οσκαρ Ουάιλντ μένει σ’ ένα φτηνό ξενοδοχείο στο Παρίσι, εξόριστος από την Αγγλία, ύστερα από την ατίμωση και τη φυλάκιση για τον έρωτα με τον λόρδο Αλφρεντ Ντάγκλας. «Το ξενοδοχείο (σ.σ.: Οτέλ ντ’ Αλσάς) επισήμως ήταν δέκατης κατηγορίας, αλλά ο ιδιοκτήτης του, ο Ντιπουαριέ, θεωρούσε ότι θα έπρεπε να ήταν πέμπτης κατηγορίας» γράφει στην εξαντλητική βιογραφία του ο μετρ Ρίτσαρντ Ελμαν («Οσκαρ Ουάιλντ», εκδ. Πατάκη, 2006, μτφ. Ελεάννα Πανάγου). «Ο Ντιπουαριέ προσπαθούσε να κάνει όσο το δυνατόν πιο άνετη τη διαμονή του Ουάιλντ. Του πήγαινε πρωινό (καφέ, ψωμί και βούτυρο) στις έντεκα, και στις δύο το μεσημέρι μια κοτολέτα και δύο σφιχτά αβγά. Τον προμήθευε επίσης με τέσσερα – πέντε μπουκάλια εξαιρετικού Κουρβουαζιέ την εβδομάδα, αρχικά προς 25 φράγκα και μετά προς 28 φράγκα. Στις πέντε το απόγευμα ο Ουάιλντ πήγαινε στο Καφέ ντε λα Ρεζάνς και στη συνέχεια δειπνούσε στο Καφέ ντε Παρί, συνήθως μέχρι τις δύο ή τις τρεις το πρωί… Παρέμεινε αμετανόητα σπάταλος».

Αυτή είναι η εποχή στην οποία «συναντά» τον μεγάλο δανδή ο σύγχρονος δανδής Ρούπερτ Εβερετ. Στην ταινία «Ευτυχισμένος Οσκαρ», την οποία ο τελευταίος σκηνοθέτησε κρατώντας για τον εαυτό του τον πρωταγωνιστικό ρόλο, ο Ουάιλντ περιμένει τον θάνατο παραδομένος σε μια δίνη αναμνήσεων, αφού έχει ήδη περάσει από τη Νάπολη (επίσης σκηνικό της ταινίας). Είναι μια εποχή ήττας, προσωπικής αποδρομής, πληγωμένου και ξεφτισμένου μεγαλείου. Η κατάλληλη, δηλαδή, καλλιτεχνική φόρμα για να φωτίσει ο σκηνοθέτης τις αποχρώσεις θάρρους και αξιοπρέπειας του συγγραφέα που προσωποποίησε όσο λίγοι το fin de siècle.

Η ταινία ήταν ένα προσωπικό στοίχημα για τον Εβερετ, ο οποίος έχει ήδη υποδυθεί τον Οσκαρ Ουάιλντ στο θεατρικό έργο του Ντέιβιντ Χέαρ «Το φιλί του Ιούδα» το 2012 στο Λονδίνο. Μόλις πρόσφατα μάλιστα ο ηθοποιός αποκάλυψε ένα «αθώο ψέμα» που οδήγησε στην πραγματοποίηση της ταινίας, η προετοιμασία της οποίας κράτησε συνολικά 10 χρόνια. «Είπα στους παραγωγούς ότι μόλις πριν από μερικά λεπτά έκλεισα με τον Κόλιν Φερθ, ο οποίος είπε ότι είναι μέσα. Στην πραγματικότητα, ο Φερθ δεν είχε ακόμα υπογράψει». Ομως το ρίσκο απέδωσε: οι χρηματοδότες άναψαν το πράσινο φως και πλέον στην ταινία εμφανίζονται, εκτός των δύο ηθοποιών, η Τζούλιαν Μουρ, η Αννα Γουίντουρ, η Κάντις Μπέργκεν, η Ελενα Κρίστενσεν, η Ντόνα Κάραν, ο Τομ Φρέστον και η Χούμα Αμπεντίν.

Το φιλμ, που θα προβληθεί στο 59ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και έχει ελληνική διανομή από τη Filmtrade, έχει ήδη κερδίσει θετικές κριτικές στα Φεστιβάλ Σάντανς και Βερολίνου. Ο κινηματογραφικός κριτικός της «Γκάρντιαν» Πίτερ Μπράντσοου έγραψε σχετικά: «Ο Εβερετ ήταν γεννημένος γι’ αυτόν τον ρόλο, τον οποίο αποδίδει με το σωστό μέτρο κατεστραμμένου μεγαλείου. Στα χέρια του, η ιστορία μετατρέπεται σε μια διφορούμενη παραβολή για το πάθος και την (πιθανή) λύτρωση του Ουάιλντ: ο δυστυχισμένος πρίγκιπας που ανακαλύπτει μόνος του ότι η αγάπη είναι το μόνο πράγμα που πρέπει να λατρεύουμε».