Η BYD αναβάλλει την έναρξη μαζικής παραγωγής στο εργοστάσιο αξίας 4 δισεκατομμυρίων ευρώ στη Σέγκεντ της νότιας Ουγγαρίας έως το 2026. Το πρώτο έτος, η παραγωγή αναμένεται να κινηθεί σε μόλις μερικές δεκάδες χιλιάδες οχήματα, σε σημαντικά χαμηλότερα επίπεδα από την αρχική δυνατότητα των 150.000 αυτοκινήτων ετησίως.
Παράλληλα, η εταιρεία επιταχύνει την παραγωγή στο νέο εργοστάσιο της Μανίσα στην Τουρκία, όπου το κόστος εργασίας είναι χαμηλότερο. Εκεί αναμένεται παραγωγή άνω των 150.000 οχημάτων το 2027, ξεπερνώντας ήδη την ουγγρική παραγωγή από το 2026.
Η απόφαση αυτή υπονομεύει την ευρωπαϊκή στρατηγική για προσέλκυση ξένων επενδύσεων μέσω δασμών στα αντίστοιχα κινεζικής παραγωγής αυτοκίνητα. Η μεταφορά του βάρους προς την Τουρκία αντικατοπτρίζει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι κινέζοι κατασκευαστές στην Ευρώπη, λόγω υψηλών λειτουργικών εξόδων και τριβών στην τοπική αγορά, επισημαίνει το Reuters.
Η BYD όμως παραμένει αισιόδοξη: παρά τα εμπόδια, μόνιμη παραγωγή μοντέλων όπως τα Atto 3, Dolphin και Seagull αναμένεται να ενισχύσει τις πωλήσεις της στην Ευρώπη τα επόμενα χρόνια.







