Το αφεντικό της Tesla, ο Ιλον Μασκ, υποσχέθηκε ότι η παραγωγή νέων, πιο προσιτών μοντέλων ηλεκτρικών οχημάτων της εταιρείας θα ξεκινήσει νωρίτερα από όσο αναμενόταν μέχρι τώρα από την αγορά. Η κίνηση αυτή έγινε έπειτα από εβδομάδες συζητήσεων από επενδυτές πως το σχέδιο αυτό μπορούσε να πάει πιο πίσω.

Η νέα προσδοκία για καινούργια μοντέλα ηλεκτρικών οχημάτων έκανε τους επενδυτές να μη δώσουν τόσο μεγάλο βάρος στα λιγότερο καλά αποτελέσματα πρώτου τριμήνου που ανακοίνωσε η εταιρεία. Ετσι, έπειτα από υποχώρηση των μετοχών της εταιρείας τις προηγούμενες ημέρες, χθες η τιμή τους κινούνταν έντονα ανοδικά καταγράφοντας κέρδη έως και 10%. Τα έσοδα της Tesla για το πρώτο τρίμηνο μειώθηκαν κατά 9% σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα πέρυσι και διαμορφώθηκαν στα 21,3 δισ. δολ. Ηταν η μεγαλύτερη τέτοια μείωση από το 2012 και μετά.

Ο Μασκ πάντως επιβεβαίωσε μαζί με τα αποτελέσματα και 6.000 απολύσεις. Η εταιρεία είχε προειδοποιήσει τις προηγούμενες εβδομάδες ότι θα απέλυε το 10% του εργατικού δυναμικού της καθώς προχωρά σε αναδιάρθρωση και επειδή η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα έχει μειωθεί παγκοσμίως.

Η αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε ότι επιταχύνει την εξέλιξη για τα νέα μοντέλα τα οποία θα βασίζονται σε πλατφόρμα νέας γενιάς, όπως είπε. Τα οχήματα θα κατασκευάζονται στις ίδιες γραμμές παραγωγής με την τρέχουσα σειρά της Tesla και θα είναι έτοιμα μέχρι τις αρχές του 2025, αν όχι πριν από το τέλος του 2024, ανέφερε ο ίδιος ο Μασκ σε ενημέρωση προς τους επενδυτές.

Ελπίδες

Η αλλαγή των σχεδίων της εταιρείας λειτούργησε θετικά για τις μετοχές της Tesla. Ο Μασκ είχε φοβίσει τους επενδυτές τις προηγούμενες εβδομάδες αναφέροντας ότι θέλει να ρίξει μεγαλύτερο βάρος στην τεχνολογία οχημάτων που θα κινούνται αυτόνομα, όπως το επονομαζόμενο Robotaxi. Αυτό έκανε πολλούς να πιστέψουν ότι η εξέλιξη και παραγωγή για πιο προσιτά ηλεκτρικά οχήματα με τελική τιμή περίπου 25.000 δολάρια θα πήγαινε πιο πίσω.

Παράγοντες του κλάδου ανέφεραν ότι με τη νέα τοποθέτηση της Tesla αυξάνονται οι ελπίδες των επενδυτών ότι η εταιρεία θα συνεχίσει να αναπτύσσεται και μέσα στο 2025 όσον αφορά τις πωλήσεις.

Στην τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές ο Μασκ επέκρινε επίσης εμμέσως άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες οι οποίες έχουν αφήσει πιο πίσω τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα και έχουν στραφεί περισσότερο σε υβριδικά. Αν και δεν αναφέρθηκε ονομαστικά σε καμία εταιρεία, η General Motors και η Ford Motor είναι μεταξύ των ανταγωνιστών της Tesla που έχουν κάνει αυτήν τη στροφή τους τελευταίους μήνες.

«Το ποσοστό υιοθέτησης EV (ηλεκτρικών οχημάτων) παγκοσμίως βρίσκεται υπό πίεση και πολλές άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες αποσύρονται από τα EV και επιδιώκουν αντ’ αυτού (να επενδύσουν) στα plug-in υβριδικά», είπε. «Αυτή δεν είναι η σωστή στρατηγική», προσέθεσε ο Μασκ.

Στρατηγική

Η στρατηγική της Tesla έχει αλλάξει αρκετές φορές τον τελευταίο καιρό. Η εταιρεία για αρκετούς μήνες προχωρούσε σε μειώσεις τιμών σε όλη την γκάμα της, σε μια προσπάθεια να αυξηθούν οι πωλήσεις. Η αύξηση των παραδόσεων οχημάτων επιβραδύνθηκε πέρυσι και στη συνέχεια έδωσε τη θέση της σε μια πτώση κατά 8,5% το πρώτο τρίμηνο, όταν η εταιρεία κατασκεύασε 46.561 περισσότερα αυτοκίνητα από όσα πούλησε, σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg.

Το πρώτο τρίμηνο το απόθεμα οχημάτων της Tesla είχε αυξηθεί στις 28 ημέρες, σχεδόν διπλάσιο από τις 15 ημέρες που ήταν στο τέλος του τελευταίου τριμήνου. Η μέτρηση αυτή καταγράφει πόσο χρόνο χρειάζεται μια εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων για να παραδώσει τα οχήματα που έχει κατασκευάσει.