Ο Γιώργος Λάνθιμος είναι ο μεγάλος νικητής του φετινού Φεστιβάλ Βενετίας, καθώς κέρδισε το μεγάλο βραβείο του Χρυσού Λέοντα για την ταινία του «Poor Things».

Το Μεγαλο Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής κέρδισε ο Ryusuke Hamaguchi για το «Evil Does Not Exist», ενώ με το Ειδικό Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής βραβεύτηκε το «Green Border» της Agnieszka Holland.

Με τον Αργυρό Λέοντα Καλύτερης Σκηνοθεσίας βραβεύτηκε ο Matteo Garrone για το «Me Captain», ενώ το βραβείο Καλύτερου Σεναρίου κέρδισαν οι Guillermo Calderon και Pablo Larraín για το «El Conde».

Ο Λάνθιμος ήταν φαβορί εξαρχής

Στα βραβεία ερμηνείας, η Cailee Spaeny κέρδισε το Βραβείο Volpi Cup Καλύτερου Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της ως Πρισίλα Πρίσλεϊ στην ταινία της Σοφία Κόπολα, αλλά και ο Peter Sarsgaard (Memory) που βραβεύτηκε με το βραβείο Volpi Cup Καλύτερου Ανδρικού Ρόλου, ενώ το βραβείο Marcello Mastroianni Καλύτερου Νέου Ηθοποιού κέρδισε ο Seydou Sarr (Me Captain).

Φαβορί το Poor Things από την πρώτη μέρα

Με ενθουσιασμό είχαν υποδεχτεί οι δημοσιογράφοι την προβολή της νέας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου στο 80ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, μιλώντας για «φαβορί» που θα φύγει με το μεγάλο βραβείο.

Ύμνοι του διεθνούς Τύπου για την ταινία του Λάνθιμου

Η ταινία του Γιώργου Λάνθιμου, μετά τις δημοσιογραφικές προβολές της, συγκέντρωσε εξαιρετικές κριτικές.

Πρόκειται για μια μοντέρνα διασκευή του μύθου του Φρανκενστάιν βασισμένη στο ομώνυμο βραβευμένο βιβλίο του Αλισντερ Γκρέι, με πρωταγωνιστές την Έμα Στόουν, τον Γουίλεμ Νταφόε και τον Μαρκ Ράφαλο.

Η Daily Mail ανέφερε σε δημοσίευμα πως το «παγωμένο» γαλάζιο βλέμμα της Έμας Στόουν προς τον θεατή, έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τα σκούρα μέχρι τον ώμο μαλλιά της. Αφορμή για αυτό το σχόλιο στάθηκε η αφίσα της ταινίας, στην οποία διακρίνεται η πρωταγωνίστρια ντυμένη με ένα εντυπωσιακό γαλάζιο φόρεμα.

Ο Guardian δημοσίευσε άρθρο που υμνεί το «Poor Things», αλλά και την ερμηνεία της Έμας Στόουν χαρακτηρίζοντάς την «εκπληκτική». Το βρετανικό δημοσίευμα περιέγραφε την σκηνοθετική προσέγγιση του Γιώργου Λάνθιμου, αλλά και το υποκριτικό ταλέντο της Στόουν, εστιάζοντας στις σπασμωδικές κινήσεις του κεφαλιού της σε μια σκηνή. Καθόλου τυχαία η βρετανική εφημερίδα δίνει στην ταινία την ανώτερη βαθμολογία των πέντε αστεριών.

Στους New York Times, ο Κάιλ Μπιουκάναν έγραψε ότι η ταινία του Λάνθιμου είναι με έναν τρόπο το τολμηρό και πολύ πιο σεξουαλικά άμεσο «παράλληλο» φίλμ για τη Barbie, επιμένοντας σε μια πολύ πιο ριζική επερώτηση των έμφυλων και σεξουαλικών δυναμικών «από κάθε οπτική γωνία», συνδέοντας τη μεταφορική αυτή έκφραση με τον τρόπο που ο Λάνθιμος χρησιμοποιεί πολύ τολμηρά του φακούς και τις γωνίες λήψης.

Ταυτόχρονα, η κριτική της νεοϋορκέζικης εφημερίδας υπογράμμιζε την εξαιρετική τεχνική και αισθητική της ταινίας.