Έκλεισε πλέον οριστικά για όλα τα οχήματα η επικίνδυνη – όπως αποκαλύφθηκε – γέφυρα των Σερβίων στην Κοζάνη, καθώς η ρωγμή σε δοκάρι στον έκτο σπόνδυλο της γέφυρας χαρακτηρίζεται από τους μηχανικούς «ενεργή».

Ωστόσο, αυτό που προκαλεί εντύπωση είναι ότι τα σχέδια της γέφυρας των Σερβίων ήταν άφαντα και οι Έλληνες αρμόδιοι τα έψαχναν επί δύο χρόνια, για να τα βρουν τελικά… στην Ιταλία.

Ο προϊστάμενος εκτέλεσης συγκοινωνιακών έργων της περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, Σάκης Βούρας, μίλησε στο Mega για τη ρωγμή:

«Υπήρχε μια μικρομετακίνηση. Χθες το μεσημέρι ήταν όλα καλά και το βράδυ είχε πάλι μετακίνηση. Μας δείχνει ουσιαστικά ότι αυτή η ρωγμή δεν ήταν ένα τυχαίο γεγονός που έγινε κατά το παρελθόν, αλλά υπάρχει, συνεχίζεται και είναι ενεργή».

Η ρωγμή αυτή είναι γνωστή εδώ και δύο χρόνια στους αρμόδιους της περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας.

Ωστόσο, αποφάσεις πάρθηκαν μετά τη δημοσιοποίηση του θέματος: «Το 2021 έγινε οπτική επιθεώρηση κάτω από το κατάστρωμα της γέφυρας και εντοπίστηκε η επικίνδυνη ρωγμή. Το 2022 το πρόβλημα επανεξετάστηκε», είπε ο προϊστάμενος εκτέλεσης συγκοινωνιακών έργων της περιφέρειας.

Και προσέθεσε χαρακτηριστικά: «Το 2023, στην πραγματικότητα πριν από μερικά 24ωρα, ξεκίνησαν οι εργασίες επισκευής».

Άφαντα τα σχέδια

Ωστόσο, οι εργασίες καθυστέρησαν, καθώς τα πολεοδομικά σχέδια δεν βρίσκονταν στην Ελλάδα.

Όπως αποκάλυψε το Mega, για να γίνουν οι απαραίτητες μελέτες και να ξεκινήσουν οι εργασίες στη γέφυρα, ήταν απαραίτητα τα πολεοδομικά σχέδια, τα οποία όμως οι αρμόδιοι στην Ελλάδα τα έψαχναν επί δύο χρόνια και δεν μπορούσαν να τα βρουν πουθενά.

Στην Ιταλία τα βρήκαν

«Ψάξαμε παντού, δεν βρέθηκαν πουθενά τα σχέδια. Τελικά, βρεθήκανε στα αρχεία του ιταλικού κράτους».

Αυτό συνέβη, καθώς ο Ιταλός κατασκευαστής της γέφυρας δεν βρίσκεται στη ζωή και ο γιος του δώρισε στο ιταλικό κράτος το σύνολο του αρχείου του.

Κανείς δεν γνωρίζει πώς το ελληνικό κράτος δεν φρόντισε να εξασφαλίσει εξ αρχής τα πολεοδομικά σχέδια της γέφυρας Σερβίων.