Σε πεδίο διαφωνιών εξελίσσονται οι όροι και το τι θα συμπεριλάβει τελικά το υπουργείο Εθνικής Αμυνας στη συμφωνία για την προμήθεια των F-35. Πιο συγκεκριμένα, η διαμάχη που έχει ξεσπάσει το τελευταίο διάστημα αφορά το ζήτημα της συμφωνίας Ασφάλειας Εφοδιασμού και Πληροφοριών (Security of Supply and Information – SSI) συνολικού εκτιμώμενου επιπλέον κόστους 600-800 εκατ. δολαρίων.

Η εν λόγω συμφωνία αφορά το πρόγραμμα κατασκευής των αναγκαίων υποδομών που απαιτούνται για την πλήρη επιχειρησιακή αξιοποίηση των αεροσκαφών F-35 και η διαφωνία έχει προκύψει για το αν θα πρέπει τα χρήματα να πληρωθούν στη Lockheed Martin και να επιστρέψουν ως υποδομές στην Ελλάδα ή αν οι ελληνικές υπηρεσίες έχουν τη δυνατότητα να προχωρήσουν στις απαιτούμενες ενέργειες ενδεχομένως και σε πολύ χαμηλότερο κόστος.

Η συμφωνία SSI περιλαμβάνει τις δαπάνες για την κατασκευή και υποστήριξη των υποδομών που απαιτούνται για το τεχνολογικά προηγμένο μαχητικό 5ης γενιάς (όπως το κέντρο κυβερνοασφάλειας, τα κτίρια υποστήριξης του αεροσκάφους και οι εγκαταστάσεις ασφαλείας, καθώς και η βιομηχανική συμμετοχή της ΕΑΒΙ στην κατασκευή και υποστήριξη του F-35A για τη διεθνή αγορά).

Οι υποστηρικτές της συμφωνίας σημειώνουν ότι τα SSI είναι ζωτικής σημασίας τόσο για τη διαχρονική αξιοποίηση του μαχητικού ώστε να αξιοποιηθούν στο μέγιστο τα διαθέσιμα κονδύλια, όσο και για την ενίσχυση της ΕΑΒΙ.

Οι ίδιες πηγές σημειώνουν δε ότι η συμμετοχή της ΕΑΒΙ στην παραγωγή του F-35A μέσα από τη συμφωνία SSI συνιστά μια διαχρονική επένδυση του ελληνικού κράτους στον τομέα της αεροναυπηγικής βιομηχανίας, με πολλαπλά οφέλη τόσο τεχνολογικά όσο και οικονομικά, αφού, όπως γίνεται αντιληπτό, η παραγωγή του F-35 θα διαρκέσει πολλές δεκαετίες, διατηρώντας τις γραμμές παραγωγής των ελληνικών εταιρειών που θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα σε λειτουργία για πολλά χρόνια. Εκτιμούν ότι η ενσωμάτωση της ΕΑΒΙ στην εφοδιαστική αλυσίδα του F-35 θα έχει ως αποτέλεσμα την κατακόρυφη αύξηση της ανταγωνιστικότητας, μέσω της πραγματοποίησης νέων επενδύσεων στις αεροδιαστημικές βιομηχανικές υποδομές της χώρας, στον τομέα της αεροναυπηγικής και ηλεκτρονικών, της απόκτησης νέων προηγμένων τεχνολογιών και της μεταφοράς τεχνογνωσίας στην ΕΑΒ για την υποστήριξη του αεροσκάφους.

Oσοι τάσσονται υπέρ της συμφωνίας των SSI υποστηρίζουν ότι τα χρήματα που θα δαπανήσει η Ελλάδα μέσω της SSI θα επιστρέψουν στο ελληνικό κράτος, στην ελληνική οικονομία και κοινωνία, στο πολλαπλάσιο και για πολλά χρόνια.

Διαφορετική δείχνει να είναι ωστόσο η θέση των επιτελείων, τα οποία θέλουν σαφείς εξηγήσεις για τα έργα υποδομών και κοστολόγηση του τι θα περιλαμβάνει η συμφωνία των επιπλέον 600-800 εκατομμυρίων δολαρίων.