Λίγες ώρες απομένουν για να κλείσει – σήμερα στις 4 το μεσημέρι – το βιβλίο της δημόσιας προσφοράς για το ομόλογο με ρήτρα αειφορίας της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η ζήτηση συμμετοχής που εκδηλώνεται είναι ισχυρή.

Αυτό αναφέρουν πηγές των αναδόχων της έκδοσης του ομολόγου επταετούς διάρκειας και ύψους 300 εκ. ευρώ. Οι ίδιοι κύκλοι παρατηρούν, πως το ενδιαφέρον δεν καταγράφεται μόνο στους κόλπους των θεσμικών επενδυτών. «Αξιοσημείωτη είναι η κινητικότητα της λιανικής. Δηλαδή των ιδιωτών και μικρών επενδυτών», όπως περιγράφουν χαρακτηριστικά. Σύμφωνα με τις πηγές αυτές, το ενδιαφέρον στην τελευταία κοινότητα των υποψήφιων συμμετεχόντων στην έκδοση, αποδίδεται στην πρωτοεμφανιζόμενη στην ελληνική αγορά «ρήτρα αειφορίας».

Η ρήτρα και η δέσμευση

Η ρήτρα είναι συνδεδεμένη με το ομόλογο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και με αυτή η εισηγμένη δεσμεύεται να μειώσει κατά 25% την ένταση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου έως το τέλος του 2025. Ένας αρκετά φιλόδοξος στόχος, όπως σημειώνουν αναλυτές της αγοράς, με τον όμιλο να επιδιώκει την επίτευξη του μέσα από την ανάπτυξη περισσότερων έργων ΑΠΕ. Όπως εξηγεί η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στο ενημερωτικό δελτίο του ομολόγου στοχεύει να χτίσει… χερσαία και υπεράκτια αιολικά πάρκα, φωτοβολταϊκά και συστήματα αποθήκευσης ενέργειας ώστε η εγκατεστημένη ισχύς σε μία τετραετία να αυξηθεί στα 3 GW. Ουσιαστικά η εισηγμένη θα υπερδιπλασιάσει την «πράσινη» ηλεκτροπαραγωγή της, που σήμερα ανέρχεται στα 1,3 GW. Το επενδυτικό της πρόγραμμα ξεπερνά τα 2 δις. ευρώ.

Σε διαφορετική περίπτωση το επιτόκιο του ομολόγου (το εύρος απόδοσης έχει προσδιοριστεί σε 2,3% με 2,7%) θα λάβει μία σημαντική προσαύξηση, της τάξεως του 0,20%. Το ενδεχόμενο αυτό, σύμφωνα με τους αναλυτές, καθιστά το ομόλογο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ακόμη ελκυστικότερο, αυξάνοντας τη ζήτηση εκ μέρους των μικροεπενδυτών.

Η ανθεκτικότητα και το αμυντικό χαρτοφυλάκιο

Η ρήτρα αειφορίας δεν είναι ο μοναδικός πόλος έλξης των επενδυτών.

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αθροίζει και σειρά άλλον χαρακτηριστικών που καθοδηγούν τη ζήτηση.

Όπως το γεγονός πως ο όμιλος διαθέτει ένα αμυντικό χαρτοφυλάκιο δραστηριοτήτων. Πρόσφατα μάλιστα η διοίκηση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σημείωσε ενημερώνοντας την Επιτροπή Κεφαλαιαγορά για τις επιπτώσεις της πανδημίας:

«Παρά τις νέες συνθήκες που έχει διαμορφώσει η πανδημία του Covid-19, οι δραστηριότητες του Ομίλου συνεχίζονται όσο το δυνατόν ομαλότερα, με δεδομένο ότι οι βασικοί τομείς δραστηριότητάς του (ΑΠΕ και Παραχωρήσεις) εμφανίζουν σημαντικά αμυντικά χαρακτηριστικά. Συγκεκριμένα, στον Λειτουργικό Τομέα των Κατασκευών αν και υπήρξαν καθυστερήσεις κατά την περίοδο του lockdown, οι κατασκευαστικές εργασίες συνεχίζονται χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα εντός του 2021, ενώ δεν διακρίνεται κίνδυνος μη τήρησης συμβατικών χρονοδιαγραμμάτων καθώς οι σχετικές προθεσμίες παρατείνονται αντίστοιχα. Στον τομέα ηλεκτρισμού από ΑΠΕ, δεν έχει υπάρξει διακοπή λειτουργίας των εγκαταστάσεων, ενώ για τις επενδύσεις στις υπό κατασκευή εγκαταστάσεις δεν έχει προκληθεί καθυστέρηση και ο εκτιμώμενος χρόνος ολοκλήρωσης και θέσης σε λειτουργία των έργων δεν έχει μεταβληθεί. Τέλος στον Λειτουργικό Τομέα των Παραχωρήσεων, ο Όμιλος είναι επαρκώς προστατευμένος».

Προβλέψιμες ταμειακές ροές

Επιπροσθέτως, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει διαμορφώσει πλέον ένα τέτοιο χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων και έργων καθαρής ενέργειας, το οποίο της προσφέρει σταθερές και προβλέψιμες ελεύθερες ταμειακές ροές με ορίζοντα μάλιστα αυτές να αυξηθούν σημαντικά τα επόμενα χρόνια και να προσεγγίσουν τα 300 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση, καθώς θα αυξάνεται η εγκατεστημένη ισχύς των έργων ΑΠΕ και θα προστίθενται στις υπάρχουσες ροές, οι προερχόμενες από τα νεοαποκτηθέντα εμβληματικά έργα παραχωρήσεων (Ολοκληρωμένο τουριστικό συγκρότημα με Καζίνο στο Ελληνικό, Εγνατία Οδός, Αεροδρόμιο Καστελίου).

Περαιτέρω, ακόμα και στη δραστηριότητα της κατασκευής που παραδοσιακά αντιμετωπίζεται με σκεπτικισμό από τους επενδυτές λόγω της κυκλικότητάς της, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ βρίσκεται σε πλεονεκτική θέση για να διεκδικήσει την επόμενη γενιά έργων του Ταμείου Ανάκαμψης (32 δισ. ευρώ), έχοντας ήδη ένα ιστορικά υψηλό ανεκτέλεστο έργων ύψους 4,5 δισ. ευρώ, δηλαδή σχεδόν το 50% του συνολικού ανεκτέλεστου των μεγάλων τεχνικών εταιρειών της χώρας, και την ασφάλεια που της προσφέρει το γεγονός ότι ένα μεγάλο μέρος των έργων που κατασκευάζει είναι δικά της. Για παράδειγμα από το συνολική επένδυση του 1 δισ. ευρώ στο ολοκληρωμένο τουριστικό συγκρότημα με Καζίνο στο Ελληνικό, τα 850-900 εκατ. ευρώ είναι αντικείμενο του κατασκευαστικού της βραχίονα, ΤΕΡΝΑ.