Στα αποθαρρυντικά αποτελέσματα που έχει επιφέρει το lockdown και τα σκληρά περιοριστικά μέτρα αναφέρθηκε ο Μανώλης Δερμιτζάκης.

Στη δύσκολη επιδημιολογική κατάσταση που διαμορφώνεται στη χώρα μας καθώς τα κρούσματα είναι ιδιαιτέρως αυξημένα ενώ και το lockdown δεν αποδίδει, αναφέρθηκε ο καθηγητής Γενετικής στο πανεπιστήμιο της Γενεύης, Μανώλης Δερμιτζάκης.

Μιλώντας στο ΟΡΕΝ το πρωί της Πέμπτης, ο καθηγητής υπογράμμισε με έμφαση πως βρισκόμαστε σε αδιέξοδο, ενώ σημείωσε πως δεν φαίνεται πως υπάρχει μια ασφαλής ή εύκολη λύση για το πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε με την πανδημία.

Σχετικά με το πού οφείλεται η αναποτελεσματικότητα του lockdown, ο κ. Δερμιτζάκης εξήγησε πως σημαντικό ρόλο διαδραματίζει ο ανθρώπινος παράγοντας και ο ψυχολογικός αντίκτυπος από τα μέτρα-ακορντεόν, διευκρινίζοντας χαρακτηριστικά πως: «δεν είναι ακριβώς η κόπωση, είναι το πώς σε βάζει κανείς σε μια διαδικασία για να είναι προβλέψιμο. Ήταν ανοίγουμε λίγο, κλείνουμε λίγο, δεν δουλεύει. Οι βορειοευρωπαϊκές χώρες το έκαναν για ενάμιση μήνα και βλέπουμε, όχι για τρεις εβδομάδες».

«Το SΜS τελικά δεν είναι  υποχρεωτικό, ο Έλληνας καταλαβαίνει ότι μπορεί να στείλει όσα SΜS θέλει και να βγει όσες φορές θέλει. Η συμπεριφορά των πολιτών είναι αποτέλεσμα κακής διαχείρισης στην Ευρώπη γενικότερα, όχι μόνο στην Ελλάδα τον Οκτώβρη και τον Νοέμβρη» ξεκαθαρίζει ο ειδικός.

Δεν έχω στοιχεία από την Ελλάδα που να δείχνουν ότι υπάρχει υπερμετάδοση στα σχολεία

Μάλιστα, δεν εμφανίστηκε τελείως βέβαιος για το αν δεν είχαμε πάρει τα σκληρά μέτρα προστασίας, θα είμασταν σε χειρότερο επιδημιολογικό επίπεδο, κάνοντας λόγο για «δαιμονοποίηση» ορισμένων δραστηριοτήτων.

«Δαιμονοποιήσαμε δραστηριότητες για τις οποίες δεν έχουμε καμία ένδειξη ότι επηρεάζουν τόσο αρνητικά. Τα σχολεία ανοίγουν με διάφορους τρόπους σε κάθε χώρα. Δεν έχω στοιχεία από την Ελλάδα που να δείχνουν ότι υπάρχει υπερμετάδοση στα σχολεία. Τα θετικά παιδιά στα σχολεία συνήθως κολλάνε από την οικογένεια, όχι από το σχολείο» επεσήμανε, συμπληρώνοντας παράλληλα πως είναι κρίσιμο ο πολίτης να μάθει να κυκλοφορεί με μέτρα, όχι να μάθει πώς να κάτσει μέσα.