Μπαράζ ηλεκτρικών μοντέλων και στην κατηγορία των βαν – μικρών φορτηγών θα προκαλέσουν οι πολλαπλές αφίξεις που αναμένονται και στην χώρα μας. Η Opel, η Peugeot, η Citroen και η Ford έχουν ήδη έτοιμες τις ηλεκτρικές τους προτάσεις, ενώ, στο ίδιο μήκος κύματος, με μοντέλα που μπαίνουν στην πρίζα προχωρά η Nissan, αλλά και η Fiat. Μάλιστα, πριν από λίγες ημέρες η Nissan αποκάλυψε τα σχέδια της  για την επόμενη γενιά μικρών φορτηγών στην Ευρώπη.

Συγκεκριμένα, η μελλοντική σειρά μικρών φορτηγών της Nissan θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της φίρμας, στην Γαλλία. Η νέα ηλεκτροκίνητη γκάμα θα περιλαμβάνει επιλογές τόσο σε αμιγώς  μικρά ηλεκτρικά φορτηγά, όσο και με κινητήρα εσωτερικής καύσης.  Σήμερα, η Nissan προσφέρει στην αγορά – μεταξύ αυτών και η ελληνική – το νέο e-NV200, ένα ηλεκτρικό βαν, μηδενικών εκπομπών για αστικές διανομές,  που υπόσχεται να απομειώσει σημαντικά το κόστος χρήσης μιας επιχείρησης σε καύσιμα, συντήρηση κ.α.  Στην χώρα μας, το το e-NV200 γίνεται ακόμη πιο προσιτό χάρη στο επιδοτούμενο πρόγραμμα “Κινούμαι ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ” με λιανική τιμή που ξεκινά από τις 31.076 ευρώ (έναντι αρχικής τιμής 36.490 ευρώ).

Διαθέσιμο προς παραγγελία στην ελληνική αγορά είναι και το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της Fiat Professional , το E-Ducato. Oι αγοραστές μπορούν να το επιλέξουν με τον προηγμένο ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 90 kW και 280 Nm ροπής, με μπαταρίες 47 ή 79 kWh που του εξασφαλίζουν αυτονομία  220 και 360 χιλιόμετρα, αντίστοιχα. Το E-Ducato είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελίες στην Ελληνική αγορά, με τις πρώτες παραδόσεις να αναμένονται εντός του προσεχούς Απριλίου. Οι τιμές αγοράς ξεκινούν από τις 48.710 ευρώ πλέον Φ.Π.Α. 24%, ενώ οι δημοφιλείς διαμορφώσεις L2H2 και L3H2 κάτω των 50.000€ δικαιούνται επιδότησης από το πρόγραμμα “Κινούμαι Ηλεκτρικά”.

Εως τα τέλη του 2025, όλες οι εκδόσεις των βαν της Citroen θα προσφέρονται και σε ηλεκρικές παραλλαγές. Το e-Berlingo θα λανσαριστεί το 2021.  Θα χρησιμοποιεί για την κίνηση του ηλεκτροκινητήρα ισχύος 136 ίππων, με μπαταρία 50kWh, όπου ο ιδιοκτήτης θα μπορεί να το φορτίσει είτε σε οικιακή παροχή, είτε σε δημόσιο ταχυφορτιστή.

Η Peugeot έχει ήδη έτοιμη την ηλεκτρική της …καταιγίδα στα επαγγελματικά. Μετά το e-Expert και το e-Boxer ενισχύει τη γκάμα της με το e-Partner.

https://www.youtube.com/watch?v=8EhkX9qyUzA

Το νέο e-Partner διατίθεται σε δύο μήκη (στάνταρ 4,40 m και «μακρύ» 4,75 μέτρων) και σε δύο αμαξώματα (3θέσιο «βαν» και 5θέσιο «μακριάς καμπίνας») και εφοδιάζεται με το ηλεκτρομοτέρ των 136 ίππων (100 kW) και την μπαταρία των 50 kWh. Η γαλλική φίρμα ανακοινώνει αυτονομία 272 χιλιομέτρων.

Το Renault Kangoo , εκτός από τους κινητήρες βενζίνης και ντίζελ, θα προσφέρεται και σε ηλεκτρική έκδοση με κινητήρα που θα αποδίδει 135 ίππους, όπως και το μικρού Zoe. H αυτονομία του αγγίζει τα 300 χιλιόμετρα, μετά από μια πλήρη φόρτιση.

Πρακτικό χώρο φόρτωσης και κίνηση με ηλεκτροκινητήρα υπόσχεται και το νέο Combo-e . Το νέο βαν, που θα το δούμε να κυκλοφορεί στην αγορά φέτος, μπορεί να καλύψει έως 275 χιλιόμετρα με μία φόρτιση της μπαταρίας ιόντων λιθίου 50 kWh. Οι πελάτες μπορούν να φορτίζουν τη μπαταρία σε περίπου 30 λεπτά έως το 80% της χωρητικότητάς της σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης .

Στις αρχές του 2022 αναμένεται να λανσαριστει στην αγορά η ηλεκτρική εκδοχή του  E-Transit, Στο πεδίο του ενδιαφέροντος των αγοραστών, και συγκεκριμένα στην ηλεκτρική του τεχνολογία, το νέο μοντέλο φέρει μια μπαταρία  67 kWh, μετην εκτιμώμενη αυτονομία να αγγίζει  έως  τα 350 χλμ.