Σε εξέλιξη βρίσκεται εδώ και λίγη ώρα θρίλερ μετά τη σύγκρουση ενός ναρκαλιευτικού του ΠΝ με πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (κοντέινερ) έξω από το λιμάνι του Πειραιά.

Το πλοίο μεταφοράς κοντέινερ -με πορτογαλική σημαία- έβγαινε από τις εγκαταστάσεις της Cosco οδηγούμενο από πλοίο - πλοηγό όταν προσέκρουσε στην πρύμνη του ναρκαλιευτικού το οποίο εκείνη την ώρα έβγαινε από τον ναύσταθμο, έχοντας πλήρωμα 27 ατόμων.

Άμεσα ενημερώθηκε ο Θάλαμος Επιχειρήσεων στο Υπουργείο Ναυτιλίας και στο σημείο έσπευσαν ενισχύσεις με ρυμουλκά από τον Ναύσταθμο Σαλαμίνας.

Σε εξέλιξη είναι επιχείρηση από το Λιμενικό και το Πολεμικό Ναυτικό για την περισυλλογή των ναυτών του ΠΝ. Από τη θάλασσα περισυνελέγησαν 4 άτομα, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες του MEGA κάποιοι είναι τραυματίες.

Αρχικώς στην περιοχή είχαν σπεύσει πλοία της ακτοπλοΐας τα οποία απομακρύνθηκαν από το Λιμενικό και το Πολεμικό Ναυτικό που έχουν αναλάβει την επιχείρηση. Γίνεται προσπάθεια ώστε το «Καλλιστώ» να μείνει στην επιφάνεια, καθώς έχει υποστεί σοβαρές ζημιές στην πρύμνη και υπάρχει εισροή υδάτων.

Σύμφωνα με πληροφορίες δύο μέλη του πληρώματος έχουν τραυματιστεί και μεταφέρονται στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών.

Η ανακοίνωση του ΠΝ: «Την Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2020 και περί ώρας 07:30 στη θαλάσσια περιοχή του Σαρωνικού σημειώθηκε πρόσκρουση εμπορικού πλοίου με το ΝΘΗ ΚΑΛΛΙΣΤΩ. Από το Πολεμικό Ναυτικό αναλαμβάνονται όλες οι απαιτούμενες ενέργειες αντιμετώπισης του περιστατικού».

Ποιο είναι το ναρκαλιευτικό «Καλλιστώ»

Το πλοίο αποτελεί το ένα από τα 12 Ναρκοθηρευτικά τ. HUNT τα οποία κατασκευάστηκαν απο τα ναυπηγεία της VOSPER THORNYCROFT στο Πόρτσμουθ Αγγλίας.Eίναι κατασκευασμένo από Πλαστικό Ενισχυμένο με Υαλονήματα (GRP) για ελαχιστοποίηση του μαγνητικού ίχνους και υψηλή αντοχή.

Καθελκύστηκε τον Ιούνιο του 1987 και αποδόθηκε στην ενεργό δράση τον Μάρτιο του 1989. Παρελήφθη απο το Αγγλικό Ναυτικό με το όνομα HMSBERKELEYκαι χαρακτηριστικά Μ – 40. Στις 6 Φεβρουαρίου 2001 ξεκίνησε η παραλαβή του πλοίου απο το Ελληνικό πλήρωμα εν όρμω Πόρτσμουθ Αγγλίας. Την 28 Φεβρουαρίου 2001 παρελήφθη από τον ΠΛΩΤΑΡΧΗ Ρ.Σ.ΣΑΛΒΕΤΑ ΠΝ και έλαβε το όνομα Ν/ΘΗ ΚΑΛΛΙΣΤΩ (Μ – 63).

Μετά την παραλαβή το πλοίο παρέμεινε στον Ναύσταθμο του Πόρτσμουθ μέχρι τις 30 Μαρτίου 2001 οπότε και απέπλευσε και κινήθηκε προς Ν.Σ.Την 11 Απριλίου 2001 το πλοίο κατέπλευσε στο ΝΣ αφού διήλθε από τους λιμένες Μάλαγα και Μεσσήνη. Από τότε υπάγεται στη Διοίκηση Ναρκοπολέμου (ΔΝΑΡ).

Η αχίλλειος πτέρνα του «Καλλιστώ»

Το ναρκοθηρευτικό ΚΑΛΛΙΣΤΩ, είναι ένα Ιδιαίτερο σκάφος κατασκευασμένο από πλαστικό ενισχυμένο από υαλονήματα για να ελαχιστοποιεί το μαγνητικό ίχνος στις νάρκες που συναντά δήλωσε στον ΣΚΑΪ ο βουλευτής της ΝΔ αντιστράτηγος ε.α Νικόλαος Μανωλάκος με αφορμή την πρωινή σύγκρουση ανοιχτά του Πειραιά. Αυτή είναι όμως και η «Αχίλλειος πτέρνα» που καθιστά ευάλωτα πλοία αυτού του τύπου.

Όπως φάνηκε το πρωί, η σύγκρουση που έκανε το ναρκοθηρευτικό με σιδερένιο εμπορικό, και μικρής έντασης, προκαλεί μεγάλες ρωγμές. Η «Αχίλλειος πτέρνα» του όμως μπορεί να είναι και η σωτηρία του, επειδή πλοία αυτού του τύπου έχουν αυξημένη πλευστότητα. Έτσι, παρότι έχει κοπεί μεγάλο μέρος του (πρύμνη) δεν φαίνεται να έχει βουλιάξει, και ίσως υπάρχει πιθανότητα να ρυμουλκηθεί.

«Τα πλοία ανοιχτά του Πειραιά, πέριξ του λιμανιού, κινούνται με μικρή ταχύτητα, κάποιος ξεπέρασε τα όρια της ναυσιπλοΐας» τόνισε ο κ. Μανωλάκος.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από