Στις δράσεις που έχουν αναληφθεί για την επίσπευση της ολοκλήρωσης της εργοστασιακής συντήρησης των μεταφορικών αεροσκαφών C-130 αναφέρεται ο υπουργός Εθνικής ‘Αμυνας, Νικόλαος Παναγιωτόπουλος, απαντώντας σε ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή οι βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής Βασίλη Κεγκέρογλου και Γιώργος Φραγγίδης με θέμα «Δομική Αναβάθμιση των Μεταφορικών Αεροσκαφών C-130 της ΠΑ».

Δύο αεροσκάφη εντός του 2020

Ο κ. Παναγιωτόπουλος γνωστοποίησε ότι αναφορικά με τον ήδη ενταγμένο φόρτο στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία AΕ (ΕΑΒ ΑΕ), εντός του 2020, έχει αποδοθεί ένα αεροσκάφος, προγραμματίζεται δε, η απόδοση και ενός δεύτερου, μέχρι τα τέλη του έτους.

«Η σταδιακή διευθέτηση προβλημάτων διαθεσιμότητας πόρων των τελευταίων ετών, όπως η αποκατάσταση ταμειακής ρευστότητας και η ενίσχυση παραγωγικών συνεργείων με εξειδικευμένο τεχνικό προσωπικό στην ΕΑΒ ΑΕ, αναμένεται να συντελέσει καθοριστικά στην σύντμηση των χρόνων απόδοσης των αεροσκαφών που εντάσσονται στην εταιρεία ΕΑΒ ΑΕ, για εκτέλεση εργοστασιακής συντήρησης, καθώς και στη μείωση της συνεπακόλουθης συσσώρευσης παραμένοντος φόρτου. Προς την κατεύθυνση αυτή, θα αξιοποιηθεί και το, από 24.02.2017, Μνημόνιο Συνεργασίας (MOC – Memorandum of Cooperation) μεταξύ της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ) και της ΕΑΒ ΑΕ».

Αύξηση της διαθεσιμότητας αεροσκαφών

Παράλληλα ο υπουργός Εθνικής Άμυνας έκανε γνωστές τις δράσεις που έχουν αναληφθεί, εκ μέρους της Πολεμικής Αεροπορίας για την υποστήριξη και αύξηση της διαθεσιμότητας των αεροσκαφών. Αυτές είναι:

– Υπογραφή διακρατικής συμφωνίας με τις ΗΠΑ (FMS Case GR-D-GAR), για την παροχή τεχνικής υποστήριξης στους αεροκινητήρες των Α/Φ C-130 της ΠΑ, μέσω του προγράμματος International Engine Management Program (ΙΕΜΡ), τριετούς διάρκειας (2020-2023),

– Κατάρτιση υποπρογράμματος για την εν συνεχεία υποστήριξη των Α/Φ C-130 της ΠΑ, μέσω διακρατικής συμφωνίας με τις ΗΠΑ (FMS Case),

– Ενεργοποίηση υποπρογράμματος για την προμήθεια υλικών κοινής διαμόρφωσης με την ΠΑ των ΗΠΑ (FMS Case τύπου «Κ»), για το σύνολο των οπλικών συστημάτων της ΠΑ.

Τα κρίσιμα δομικά στοιχεία του αεροσκάφους παρακολουθούνται από την ΠΑ μέσω σχετικού προγράμματος (Operational Usage Evaluation – OUE), και από τα διαθέσιμα στοιχεία δεν έχει προκύψει απαίτηση υλοποίησης εργασιών δομικής αναβάθμισης στο στόλο των αεροσκαφών της ΠΑ, κατέληξε ο κ. Παναγιωτόπουλος.

Πηγή ΑΜΠΕ