Για την Παγκόσμια Ημέρα για το Νερό ήταν το θέμα της Εκθεσης για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ που διαγωνίστηκαν σήμερα, Τρίτη, στο μάθημα των Νέων Ελληνικών.

Σε συνεργασία με το Φροντιστήριο Ορόσημο Πειραιά δημοσιεύουμε τις απαντήσεις των θεμάτων.

Δείτε εδώ τα θέματα των Νέων Ελληνικών

Δείτε εδώ τις απαντήσεις στο μάθημα των Νέων Ελληνικών

Α.ΜΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ

1η Δραστηριότητα

Α1. Η καθιέρωση της Παγκόσμιας Ημέρας Νερού είναι βαρυσήμαντη, επειδή πολυάριθμοι άνθρωποι και ζώα αποβιώνουν εξαιτίας της έλλειψης και ρύπανσης νερού, το οποίο προσφέρει ζωή. Επίσης, πολλές γυναίκες και παιδιά διανύουν τεράστιες αποστάσεις υπό αντίξοες συνθήκες και πολλοί άνθρωποι απομακρύνονται από την οικία τους, για να το εξασφαλίσουν. Επιπλέον, ο ανθρώπινος οργανισμός δεν δύναται να ζήσει χωρίς δίχως συγκεκριμένη ποσότητα νερού ημερησίως. Τέλος, η έλλειψη νερού προβλέπεται ως η νέα οικουμενική κρίση.

2η Δραστηριότητα

Α2. Η ανεκτίμητη αξία του νερού

Ο τίτλος συνδέεται με το περιεχόμενο του κειμένου, καθώς στο κείμενο αναφέρεται ότι οι επιπτώσεις της λειψυδρίας και της μόλυνσης των υδάτων είναι ιδιαίτερα επιζήμιες για το σύνολο της ανθρωπότητας. Συγκεκριμένα, πολλοί άνθρωποι πεθαίνουν, νοσούν, εκτοπίζονται εξαιτίας του φαινομένου αυτού. Οι επιπτώσεις προσβάλλουν ακόμα και τα ζώα. Παρόλα αυτά, τονίζεται ότι το νερό αποτελεί απαραίτητο στοιχείο  της ύπαρξης του ανθρώπου και της φύσης.

Α3. Καθολικότητα, συλλογικότητα, αμεσότητα και ζωντάνια. Ο πομπός υποδεικνύει στους δέκτες ότι ανήκουν στο ίδιο σύνολο, με σκοπό να τους  ευαισθητοποιήσει, ώστε να τους πείσει πιο εύκολα ,για να αποδεχτούν τις απόψεις τους

Α4.

α) διεθνής : παγκόσμια, οικουμενική

ταλαιπωρημένες :βασανισμένες, ταλανισμένες

εστίες : σπίτια, οικίες, κατοικίες

κρούουν: χτυπούν

μόλυνση : ρύπανση

επιδεινώσουν: υποβαθμίσουν, χειροτερέψουν

3η Δραστηριότητα

Α5.

Αγαπητοί συμμαθητές και αγαπητές συμμαθήτριες,

ΠΡΟΛΟΓΟΣ: Όπως όλοι γνωρίζουμε, το νερό είναι βασικό αγαθό , ώστε ο άνθρωπος να μπορεί να επιβιώσει. Παρόλα αυτά, διάβασα ένα άρθρο με θέμα τα πολλά και σημαντικά αρνητικά αποτελέσματα από την έλλειψη νερού. Για αυτό, θέλω να σας προτείνω τρόπους, για να το προστατεύσουμε.

ΚΥΡΙΩΣ ΘΕΜΑ: Ένας τρόπος είναι η διάδοση της σφαιρικής παιδείας, η οποία διαμορφώνει την προσωπικότητα του ανθρώπου από μικρή ηλικία. Επομένως, είναι απαραίτητο να καλλιεργήσει στους ανθρώπους σεβασμό για το νερό. Το σχολείο είναι αναγκαίο να πραγματοποιεί δραστηριότητες που αφορούν στην προστασία του υδάτινου στοιχείου, ώστε οι μαθητές να εξοικειωθούν με αυτές και να τις εκτιμήσουν.

Επιπροσθέτως, η πολιτεία οφείλει να φροντίσει ώστε να θεσπιστεί νομοθεσία  σχετικά με την προστασία του υγρού στοιχείου. Η τήρηση των νόμων αρμόζει να είναι απαράβατη  από όλους, είτε πρόκειται για απλούς πολίτες είτε για βιομηχανικά συγκροτήματα. Η πολιτεία είναι αναγκαίο να επιβάλλει κυρώσεις σε όσους παραβαίνουν την νομοθεσία, διότι με αυτόν τον τρόπο θα αποθαρρύνονται όσοι σκοπεύουν να μολύνουν το νερό.

Επιπλέον, είναι απαραίτητο να ενεργοποιηθούν οι εθελοντικές οργανώσεις που έχουν θέσει ως στόχο τους την προστασία του νερού. Ο ρόλος τους είναι ιδιαίτερα σημαντικός, διότι οι οργανώσεις αυτές δεν έχουν οικονομικά συμφέροντα, αλλά το κίνητρό τους είναι η αγάπη για την φύση προς όφελος του ανθρώπου. Επομένως, είναι πρότυπα προς μίμηση για πολλούς ανθρώπους.

ΕΠΙΛΟΓΟΣ: Κλείνοντας, αγαπητοί συμμαθητές και αγαπητές συμμαθήτριες, είναι απαραίτητο να εφαρμοστούν όλοι οι τρόποι που σας ανέφερα για την προστασία το νερού, διότι αν αυτό συμβεί, τα αποτελέσματα θα ωφελήσουν την παγκόσμια κοινωνία.

Σας ευχαριστώ που με ακούσατε.