Οι αερομεταφορές είναι από τους κλάδους που έχουν πληγεί φρικτά από την πανδημία του κοροναϊού.

Πολλές χώρες έχουν κλείσει τα σύνορά τους, ενώ κάποιες έχουν απαγορεύσει τις πτήσεις από και προς συγκεκριμένους προορισμούς. Ως αποτέλεσμα, τα αεροπλάνα μένουν στο έδαφος, ενώ οι μαζικές αναστολές εργασίας και οι απολύσεις σε αεροπορικές εταιρείες είναι γεγονός.

Αναλύοντας στοιχεία από την ιστοσελίδα Flightradar24, o Guardian διαπιστώνει ότι η κίνηση έπεσε κάτω από το μισό την προτελευταία εβδομάδα του Μαρτίου του 2020 σε σχέση με την αντίστοιχη του 2019. Image from Gyazo

Στην αρχή του Μαρτίου του 2020, μόλις το 8% των πτήσεων είχε ακυρωθεί.

Την εβδομάδα που μας πέρασε, δηλαδή από 30 Μαρτίου έως 4 Απριλίου, ο αριθμός των προγραμματισμένων πτήσεων έπεσε κατά 48% σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα το 2019.

Γιατί εξακολουθούν και γίνονται κάποιες πτήσεις

Βέβαια, χιλιάδες πτήσεις εξακολουθούν να γίνονται κανονικά.

Στις αρχές της πανδημίας, πολλές αεροπορικές πραγματοποιούσαν κανονικά τις πτήσεις τους, ακόμα και με άδεια αεροπλάνα, για να ακολουθήσουν τους κανόνες χωρητικότητας στα αεροδρόμια.

Σύμφωνα με τους κανόνες αυτούς, κάποιες αεροπορικές πρέπει να πραγματοποιούν ορισμένες συνδέσεις ώστε να διατηρούν τις θέσεις τους στα αεροδρόμια.

Οι κανόνες αυτοί έχουν χαλαρώσει στην Ευρωπαϊκή Ένωση από τις 10 Μαρτίου.

Δεν έχουν σταματήσει οι εσωτερικές πτήσεις

Ένας άλλος λόγος που παραμένουν τα αεροπλάνα στον αέρα είναι ότι οι κυβερνήσεις δεν έχουν περιορίσει τις εσωτερικές πτήσεις.

Πολύ περισσότερες είναι οι εξωτερικές πτήσεις που έχουν ακυρωθεί σε σχέση με τις εσωτερικές.

Για παράδειγμα, στις ΗΠΑ μειώθηκαν κατά 78% οι προγραμματισμένες εξωτερικές πτήσεις σε σχέση με μόλις το 18% των εσωτερικών πτήσεων.

Μία από τις λίγες χώρες που απαγόρευσε όλες τις εσωτερικές πτήσεις είναι η Ινδία.

Η μεγάλη πτώση της εναέριας κυκλοφορίας αναμένεται να προκαλέσει μείωση στις εκπομπές των αερίων που συμβάλλουν στο φαινόμενο του θερμοκηπίου.