Τη στιγμή που η πανδημία χτυπάει το κέντρο της Ευρώπης, οι υψηλόβαθμοι μάνατζερ των αυτοκινητοβιομηχανιών αναθεωρούν σε καθημερινή συχνότητα τις προβλέψεις τους για την αγορά αυτοκινήτου, την επανεκκίνηση των εργοστασίων αλλά και τα λανσαρίσματα των νέων τους μοντέλων που έχουν μπει στον «πάγο». Είναι άξια αναφοράς η δήλωση μεγαλοστελέχους της VW που αναφέρει, ότι προβλέπουν την επανεκκίνηση της αγοράς αυτοκινήτου από το ερχόμενο καλοκαίρι.

Ο επικεφαλής της γερμανικής φίρμας το μόνο που έχει αναφέρει, ότι, λόγω της πανδημίας, που έχει αναγκάσει τα εργοστάσια να αναστείλουν την παραγωγή των νέων τους μοντέλων, υποθέτει, ότι, η αγορά αυτοκινήτου στην Γερμανία θα επανέλθει το καλοκαίρι. Ακόμη και αν επανέλθουν στα κανονικά επίπεδα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να έχουν ήδη έτοιμο στο σχέδιο, για τον τρόπο με τον οποίο θα εργάζονται οι υπάλληλοι στα εργοστάσιά τους. Οι περισσότερες θα εκπαιδεύσουν τους εργαζόμενους για την απόσταση που θα διατηρούν οι εργαζόμενοι μεταξύ τους, τους κανόνες υγιεινής και άλλα στοιχεία που μέχρι πρότινος δεν ήταν υποχρεωτικά για τους χιλιάδες εργαζόμενους.

Το πιθανό σενάριο

Η πανδημία θα είναι ένα καταλυτικό γεγονός και για τον τρόπο λειτουργίας των αυτοκινητοβιομηχανιών. Ενα άμεσο και διόλου απίθανο σενάριο για τις περισσότερες φίρμες είναι η ταχεία ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου. Μεταξύ αυτών να δούμε τις εικονικές αντιπροσωπείες αυτοκινήτων, που είχε παρουσιάσει στο παρελθόν η Mercedes-Benz, με την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου να επαναπροσδιορίζει τη μελλοντική επιβίωση μιας αυτοκινητοβιομηχανίας, εν μέσω μιας εξίσου μελλοντικής κρίσης, όπως αυτής που δημιούργησε ταχύτατα η πανδημία του κορωνοϊού, πιάνοντας στον «ύπνο» τις περισσότερες φίρμες, παγκοσμίως.

Για παράδειγμα, πριν από τρία χρόνια η Mercedes-Benz καθιέρωσε την ψηφιακή πώληση στη Γερμανία με την εφαρμογή της 3D crédit app, όπου ο πελάτης θα μπορεί μέσα από το smartphone του ή το τάμπλετ και με τη βοήθεια των γυαλιών τρισδιάστατης απεικόνισης να γνωρίσει το καινούργιο του μοντέλο σε κάθε του γωνιά, σε κάθε του λεπτομέρεια. Ιδού λοιπόν, η λύση, όπου ο υποψήφιος πελάτης θα μπορεί να κατεβάζει στο κινητό του τη συγκεκριμένη εφαρμογή χωρίς πλέον να χρειάζεται να βρεθεί στο κατάστημα μιας αντιπροσωπείας.

Επίσης, η Porsche, κάτι που θα μιμηθούν και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, μέσω του ψηφιακού καναλιού της, δίνει τη δυνατότητα στους πελάτες της και υποψήφιους αγοραστές να ολοκληρώνουν διαδικτυακά την αγορά αυτοκινήτου, και τη συνολική διαδικασία εγγράφων, τόσο για την αγορά μέσω χρονομίσθωσης όσο και με τη λιανική απόκτηση αυτοκινήτου, για όλα τα μοντέλα της Porsche. Σαφώς, η αίσθηση του να βλέπεις από κοντά το μοντέλο που έχεις επιλέξει να αγοράσεις δεν μπορεί να αντικατασταθεί με κανένα τρισδιάστατο γυαλί, αλλά και με καμία ταχύτητα του Ιντερνετ.