Λίγα εκατοστά χιονιού από ένα κύμα κακοκαιρίας για το οποίο υπήρχε έγκαιρη ενημέρωση στάθηκαν αρκετά για να προκαλέσουν εικόνα παράλυσης στην Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας.

Παρ’ όλο που από το πρωί της Δευτέρας ανακοινώθηκε η απαγόρευση κίνησης βαρέων οχημάτων και η υποχρεωτική χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων, μετά τη χιονόπτωση η Εθνική Οδός από τις Αφίδνες μέχρι τη Μαλακάσα «πάγωσε». Φορτηγά και ΙΧ χωρίς αντιολισθητικές αλυσίδες ακινητοποιήθηκαν με αποτέλεσμα να σταματήσουν τα οχήματα και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας.

Οι ουρές των αυτοκινήτων σύντομα έφτασαν τα δέκα χιλιόμετρα, με την ταλαιπωρία των οδηγών να είναι τεράστια. Τελικά, η κίνηση αποκαταστάθηκε λίγο πριν τις 10 το βράδυ, όμως οι οδηγοί είχαν ήδη εγκλωβιστεί μέσα στα οχήματά τους μέχρι και 5 ολόκληρες ώρες.

Η κατάσταση αυτή προκάλεσε την άμεση αντίδραση προσωπικά του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος ζήτησε από τους συναρμόδιους υπουργούς Μεταφορών και Προστασίας του Πολίτη να κινήσουν τις διαδικασίες διερεύνησης της ταλαιπωρίας των οδηγών.

Ως πρώτη αντίδραση, απομακρύνθηκε από τη θέση του ο διοικητής του Β’ Τμήματος Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Αττικής, ενώ παράλληλα οι υπεύθυνοι της «Νέας Οδού» κλήθηκαν στο υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών με το ερώτημα της παράβασης των συμβατικών τους υποχρεώσεων.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του γραφείου Τύπου του πρωθυπουργού «ο καθένας οφείλει να ανταποκρίνεται στα καθήκοντα που έχει αναλάβει. Η διάχυση ευθυνών, καταλήγει τελικά στο να μην λογοδοτεί κανένας. Κι αυτό η κυβέρνηση δεν θα το ανεχθεί. Όλοι κρινόμαστε. Υποχρέωση του κράτους είναι να διασφαλίζει την ομαλή κυκλοφορία, όρος της οποίας είναι και η υποχρέωση των οδηγών να τηρούν απαρέγκλιτα τις οδηγίες που λαμβάνουν».

Για την απομάκρυνση του διοικητή της Τροχαίας υπήρξε αντίδραση από τον γενικό γραμματέα της Ενωσης Αξιωματικών Αστυνομίας Αττικής. Σε άρθρο του αναφέρει ότι αυτοί που έχουν την ευθύνη για όλα όσα έγιναν κρύφτηκαν πίσω από την Αστυνομία, ενώ σε άλλο σημείο του κειμένου του υπογραμμίζει ότι «μας θεωρούν αναλώσιμους, αλλά δεν μπορεί κανείς να παίζει με την αξιοπρέπεια και την υπόληψή μας».

Προσθέτει δε, ότι οι αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ. είναι τα «εύκολα θύματα» που «θυσιάζονται» για να εξευμενιστούν η κοινωνική οργή και η αγανάκτηση.

Η θέση της «Νέας Οδού»

Από την πλευρά της, η «Νέα Οδός» σε ανακοίνωσή της ουσιαστικά επιρρίπτει τις ευθύνες στην Τροχαία για πλημμελή έλεγχο τήρησης των απαγορεύσεων.

«Παρά την ανακοίνωση της απαγόρευσης όμως, βαρέα οχήματα και λεωφορεία που βρίσκονταν σε κίνηση εντός του δικτύου, είτε συνέχισαν την πορεία τους κανονικά, είτε ακινητοποιήθηκαν παρουσία τροχαίας, κυρίως στη ΛΕΑ των μετωπικών σταθμών διοδίων. […] Με ακινητοποιημένα οχήματα σε όλες τις λωρίδες και ειδικά στη ΛΕΑ τα εκχιονιστικά αδυνατούσαν να προσεγγίσουν τα σημεία» υπογραμμίζει, μεταξύ άλλων, χωρίς πάντως να αναφέρει ότι είναι ευθύνη της να παραμένει ανοιχτή η Εθνική Οδός, ενώ παράλληλα έπρεπε να φροντίσει να μην μπουν στη ΛΕΑ αυτοκίνητα και φορτηγά.

Στον αντίποδα, η Τροχαία επισημάνει πως για το χάος φταίνε οι οδηγοί που δεν είχαν αντιολισθητικές αλυσίδες, ενώ κάποιοι οδηγοί φορτηγών δεν συμμορφώθηκαν στην απαγόρευση της κυκλοφορίας.

Κι ενώ οι ευθύνες για την απίστευτη ταλαιπωρία έχουν γίνει για ακόμη μια φορά «μπαλάκι» από τους υπεύθυνους φορείς, τις επόμενες ημέρες αναμένεται πόρισμα επιτροπής που συγκροτήθηκε από τα υπουργεία Μεταφορών και Προστασίας του Πολίτη το οποίο θα δείξει τι έφταιξε και μια αναμενόμενη χιονόπτωση έκοψε τη χώρα στα δύο.