Διχασμό έχει προκαλέσει η απόφαση του δήμου Δέλτα σε συνεργασία με τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) να δημιουργηθεί μία νέα γραμμή λεωφορείων, η οποία θα εξυπηρετεί τους πρόσφυγες που διαμένουν στη δομή φιλοξενίας στα Διαβατά.

Όπως ανακοίνωσε ο δήμαρχος Γιάννης Ιωαννίδης στο δημοτικό συμβούλιο, έχει εγκριθεί από τη διοίκηση του ΟΑΣΘ και θα λειτουργήσει η νέα γραμμή αστικών συγκοινωνιών 55Χ που θα ακολουθήσει την διαδρομή Σταυρούπολη – Δομή Φιλοξενίας Αναγνωστοπούλου (Διαβατά) – Ν.Σ. Σταθμός.

Αφενός λοιπόν, υπάρχουν φωνές που υποστηρίζουν ότι η απόφαση για δημιουργία γραμμής αποκλειστικά για τους πρόσφυγες είναι σκοταδιστική, καθώς προωθεί τον διαχωρισμό των λευκών και έγχρωμων πολιτών στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Σημειώνεται πως αντίστοιχα αιτήματα διατυπώνουν από την έναρξη της προσφυγικής κρίσης ακροδεξιοί που αντιδρούν στην φιλοξενία των προσφύγων, ενώ σχετικό αίτημα έχει διατυπώσει και η συνδικαλιστική παράταξη της Χρυσής Αυγής στον ΟΑΣΘ.

Από την άλλη, ο δήμαρχος Δέλτα υποστηρίζει ότι η νέα γραμμή δημιουργήθηκε για να εξυπηρετεί τους πρόσφυγες και για να αποφεύγεται ο συνωστισμός στην ήδη υπάρχουσα γραμμή 54 που εξυπηρετεί αυτήν τη στιγμή τα Διαβατά.

Επισημαίνει ακόμη ότι αυτή τη στιγμή η πιο κοντινή στάση απέχει 1200 μέτρα από τη δομή φιλοξενίας, ενώ η νέα γραμμή θα εξυπηρετεί όλους τους πολίτες.

ΚΚΕ κατά δήμου Δέλτα

Την απόφαση της διοίκησης του Δήμου Δέλτα να υπάρξει, σε συνεργασία με τον ΟΑΣΘ, ξεχωριστό δρομολόγιο μόνο για τους πρόσφυγες που διαμένουν στο στρατόπεδο «Αναγνωστοπούλου» στα Διαβατά καταδικάζει το ΚΚΕ, με ανακοίνωσή του.

Το ΚΚΕ μιλάει για «απαράδεκτη ενέργεια, η οποία χαϊδεύει αυτιά φασιστών και ακροδεξιών, εντείνει τις ρατσιστικές αντιλήψεις, και μόνο για πανηγυρισμούς δεν είναι» και σημειώνει ότι ο δήμαρχος Δέλτα, Γιάννης Ιωαννίδης, είχε προεκλογικά την επίσημη στήριξη του ΣΥΡΙΖΑ και του ΚΙΝΑΛ.

«Για τη μεγάλη ταλαιπωρία που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι της περιοχής με τα λεωφορεία δεν φταίνε οι πρόσφυγες, αλλά η διαχρονική πολιτική όλων των μέχρι σήμερα κυβερνήσεων που έχει υποβαθμίσει την αστική συγκοινωνία. Την κατάσταση αυτή δεν τη βιώνουν μόνο οι κάτοικοι των Διαβατών, αλλά και οι κάτοικοι όλης της Θεσσαλονίκης. Ανακούφιση μπορεί να δώσει μόνο μια νέα γραμμή που θα εξυπηρετεί και τους πρόσφυγες και τους κατοίκους των Διαβατών περνώντας από τη δομή φιλοξενίας και τα Διαβατά με τερματικό σταθμό στο κέντρο της πόλης», υπογραμμίζει το ΚΚΕ.

Τι απαντά ο δήμαρχος Δέλτα

«Θέλει να έχεις πολύ μεγάλη φαντασία για να καταφέρεις να βαφτίσεις μία αυτονόητη, απλή και αναγκαία παρέμβαση η οποία θα εξυπηρετεί τους πολίτες και τους κατοίκους μιας περιοχής.. ως σκοταδιστική», ανέφερε ο δήμαρχος Δέλτα, Γιάννης Ιωαννίδης.

Μιλώντας στον Alpha 96.5 Θεσσαλονίκης, εξήγησε τους λόγους που ώθησαν τον ίδιο και το δημοτικό συμβούλιο να αιτηθεί μιας νέας γραμμής του ΟΑΣΘ που θα εξυπηρετεί την περιοχή, τονίζοντας πως «αυτή τη στιγμή στη δομή Αναγνωστοπούλου, η εγγύτερη στάση που υπάρχει είναι σε μία απόσταση 1200 μέτρων. Αυτοί οι άνθρωποι, οι πρόσφυγες, οι μετανάστες, που είναι μέσα στη δομή, είτε έξω από τη δομή, γιατί υπάρχουν και πάρα πολλοί που αυτήν την περίοδο βρίσκονται στην κοινότητα των Διαβατών, κατά κύριο λόγο και δεν είναι ταυτοποιημένοι, άρα λοιπόν έχει αυξηθεί υπέρμετρα ο πληθυσμός στην περιοχή.. για να κάνουν τις δουλειές τους κατεβαίνουν στη Θεσσαλονίκη. Μοιραία λοιπόν για να πάρουν το λεωφορείο, περπατούνε 1200 μέτρα μέσα από έναν δρόμο ο οποίος δεν έχει πεζοδρόμιο, έχει ελλιπή φωτισμό, δεν έχει διαβάσεις, γίνονται ατυχήματα».

Παράλληλα σημείωσε πως τα λεωφορεία είναι ασφυκτικά γεμάτα όταν περνούν από τις στάσεις και έφερε ως παράδειγμα τη στάση του Μεγαδένδρου, όπου σε συγκεκριμένες ώρες «υπάρχουν δεκάδες άτομα με αποτέλεσμα το λεωφορείο της υπάρχουσας γραμμής όταν περνάει, γεμίζει με αποτέλεσμα να μην κάνει άλλες στάσεις στη συνέχεια».

Ερωτηθείς για το αν η συγκεκριμένη γραμμή του ΟΑΣΘ, 55Χ, θα εξυπηρετεί και άλλους πολίτες πλην των προσφύγων και των μεταναστών, ο κ. Ιωαννίδης απάντησε, ότι «όλες οι γραμμές εξυπηρετούν όλους τους κατοίκους. Το λεωφορείο θα κάνει στάσεις, θα επιβιβάζει και θα αποβιβάζει».

Σύμφωνα με τον ίδιο «θα ξεκινάει από τη Σταυρούπολη, θα περνάει από τη δομή Αναγνωστοπούλου, στη συνέχεια θα ακολουθεί όλη την Μοναστηρίου και θα έχει στάση στα Μυτιληνάκια, στον Άγιο Πολύκαρπο, στη στροφή Επταλόφου, μια σειρά από στάσεις». «Απλώς θα είναι πιο περιορισμένες».

Κεφαλογιάννης: Λύση στον συνωστισμό η νέα γραμμή

Παρομοίως με τον δήμαρχος Δέλτα, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, υποστήριξε ότι στόχος της γραμμής είναι να αμβλυνθούν τα προβλήματα συνωστισμού στα λεωφορεία της γραμμής 54 που εξυπηρετεί την περιοχή Ιωνίας –Διαβατών στη Θεσσαλονίκη.

Μάλιστα, προανήγγειλε ότι μπορούν να δημιουργηθούν γραμμές – εξπρές και για τα άλλα κέντρα υποδοχής στον Λαγακαδά και στα Λαγκαδίκια, εφόσον χρειαστεί.

Απαντώντας σε ερώτηση των βουλευτών της Ελληνικής Λύσης, Κωνσταντίνου Χήτα και Απόστολου Αβδελά σχετικά με τον αριθμό των μεταναστών που μετακινούνται με τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, ο κ.Κεφαλογιάννης υπογράμμισε ότι η παροχή συγκοινωνιακού έργου από τον Οργανισμό απευθύνεται στο σύνολο των χρηστών στην περιοχή της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης.

«Ο Οργανισμός δεν διαχωρίζει και δεν καταμετρά τους επιβάτες βάσει της εθνικότητάς τους ούτε της εντοπιότητάς τους. Συνεπώς, δεν είναι δυνατή η υπεύθυνη και τεκμηριωμένη απάντηση για τον αριθμό των μεταναστών που μετακινούνται καθημερινά με τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ», επισήμανε.

Με πληροφορίες από voria.gr, seleo.gr