Συνολική ποινή φυλάκισης τεσσάρων ετών, με τριετή αναστολή, επέβαλε το Γ’ Μονομελές Πλημμελειοδικείο Θεσσαλονίκης στον πρώην πρόεδρο του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης Χρήστο Στεφανίδη. O κ. Στεφανίδης κρίθηκε ένοχος για μη καταβολή ασφαλιστικών και εργοδοτικών εισφορών, άνω των 24 εκατομμυρίων ευρώ.

Το δικαστήριο συνεκδίκασε δέκα δικογραφίες που αφορούσαν οφειλές της πρώην διοίκησης για διάφορα διαστήματα, κατά τα έτη 2014, 2016 και 2017. Στον κατηγορούμενο αναγνωρίστηκε το ελαφρυντικό της ειλικρινούς μεταμέλειας, ενώ ο ίδιος άσκησε έφεση κατά της απόφασης και αφέθηκε ελεύθερος.

Καταθέτοντας ως μάρτυρας  ο νυν πρόεδρος του ΟΑΣΘ Στέλιος Παππάς, χαρακτήρισε «παρωνυχίδα» την επίδικη υπόθεση των ασφαλιστικών και εργοδοτικών εισφορών. Επεσήμανε δε ότι «είναι ένα πολύ μικρό μέρος του συνολικότερου προβλήματος». Ο Στέλιος Παππάς πρόσθεσε ότι υπάρχει«οσμή σκανδάλου» στον ΟΑΣΘ και πρόσθεσε ότι η νέα διοίκηση καλύπτει τα έξοδα του Οργανισμού με προϋπολογισμούς μικρότερους κατά 80 με 85 εκατ. ευρώ σε σχέση με αυτούς των προηγούμενων διοικήσεων.

Σχετικά με την μη απόδοση των ασφαλιστικών εισφορών των εργαζομένων της διοίκησης Στεφανίδη, ο κ. Παππάς ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «προφανώς είχαν άλλες προτεραιότητες», προσθέτοντας ότι τα έτη 2015, 2016 και 2017 διανεμήθηκαν μερίσματα ύψους 30 εκατ. ευρώ στους πρώην μετόχους.

Στην απολογία του, ο κατηγορούμενος πρώην πρόεδρος του ΟΑΣΘ επανέλαβε ότι ο Οργανισμός περιήλθε σε οικονομική ασφυξία επειδή, όπως είπε, το Δημόσιο δεν εκπλήρωνε τις οικονομικές του υποχρεώσεις. «Ο ΟΑΣΘ δικαιωνόταν σε κάθε διαιτητική απόφαση» τόνισε και συμπλήρωσε ότι η μη εφαρμογή της απόφασης για αύξηση του εισιτηρίου ζημίωνε τον ΟΑΣΘ κατά 26 εκατ. ευρώ. Αναφερόμενος σε οικονομικά μεγέθη του Οργανισμού, είπε ότι «τα ετήσια έσοδά του ήταν 60 εκατ. και τα έξοδά του 147 εκατ. ευρώ, από τα οποία τα 88 εκατ. ευρώ αφορούσαν στη μισθοδοσία».

Οι συνήγοροι του κ. Στεφανίδη στάθηκαν στην έλλειψη δόλου του εντολέα τους. Επίσης αναφέρθηκαν σε χρηματικό ποσό της τάξεως των 130 εκατ. ευρώ που, κατά τους ισχυρισμούς τους, προσδιορίστηκε το Μάιο του 2014 ως «οφειλή» του Δημοσίου προς τον ΟΑΣΘ. Τόνισαν δε, ότι επί διοικήσεως του εντολέα τους «ρυθμίστηκαν οι οφειλόμενες εισφορές και πληρώθηκαν 29 από τις 36 δόσεις». Όπως ανέφεραν η ρύθμιση χάθηκε «όταν μπήκε εκκαθαριστής στον Οργανισμό».

Εν τω μεταξύ, σε εξέλιξη βρίσκεται δικαστική έρευνα που ξεκίνησε κατόπιν μήνυσης του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου, σε σχέση με τα πεπραγμένα προηγούμενων διοικήσεων του άλλοτε ιδιωτικού ΟΑΣΘ. Ήδη, έχουν καταθέσει τα μέλη της σημερινής διοίκησης, ενώ η δικογραφία βρίσκεται πλέον στα χέρια του εισαγγελέα διαφθοράς, ο οποίος θα αποφασίσει για την άσκηση ή μη ποινικών διώξεων. Τα αδικήματα που ερευνώνται είναι κακουργηματικού χαρακτήρα και αφορούν αυτά της απάτης, της υπεξαίρεσης και της απιστία με τις επιβαρυντικές διατάξεις του νόμου περί καταχραστών του Δημοσίου.

Πηγή: ΑΠΕ- ΜΠΕ