Μπορεί πλέον οι περισσότεροι οδηγοί να έχουν στραφεί στην πετρελαιοκίνηση ή σε πιο οικονομικά μοντέλα με μικρότερους κινητήρες, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να αγνοούμε τους κανόνες τις οικονομικής οδήγησης, που πάντα μας εξοικονομούν επιπλέον χρήματα στην τσέπη μας. Αν καταφέρουμε και εφαρμόσουμε τις παρακάτω συμβουλές είναι πολύ πιθανόν να πετύχουμε – εκτός από τον διαφορετικό τρόπο οδήγησης – πιο αμυντική, προβλεπόμενη και όχι επιθετική με το γκάζι στο πάτωμα! – σημαντική μείωση στην κατανάλωση έως και 30%.

Για αυτό το λόγο:

  1. Eλέγχουμε την πίεση των ελαστικών. Ελαστικά με μειωμένη πίεση, σημαίνει αυξημένη κατανάλωση καυσίμου και αλλαγή της συμπεριφορά του αυτοκινήτου.
  2. Ένα καλοσυντηρημένο αυτοκίνητο καίει πάντα λιγότερη βενζίνη ή ντίζελ. Ένα μικρό σέρβις – σε λάδια, υγρά κ.α. – πάντα διασφαλίζει την απροβλημάτιστη λειτουργία του ΙΧ μας.
  3. Εξοικειωθείτε με τον υπολογιστή ταξιδιού, που σας δείχνει τη μέση αλλά και τη στιγμιαία κατανάλωση καυσίμου. Σε αρκετά αυτοκίνητα υπάρχει ένδειξη προειδοποίησης αλλαγής ταχύτητας, με απώτερο στόχο την εξοικονόμηση καυσίμου ενώ σε πιο μεγαλύτερα μοντέλα, υπάρχουν προγράμματα οδήγησης (όπως comfort, sport και eco), με το τελευταίο να ενδείκνυται για πιο οικολογική οδήγηση.
  4. Χρησιμοποιείστε το σύστημα κλιματισμού με μέτρο και μην προσπαθείτε να επιτύχετε πολύ υψηλές θερμοκρασίες στην καμπίνα, τον χειμώνα. Το ιδανικό 22- 23 βαθμούς  Κελσίου μέσα στην καμπίνα.
  5. Αλλάζουμε ταχύτητα χωρίς να περιμένουμε ο κινητήρας να αγγίξει τα κόκκινα. Για παράδειγμα στα ντίζελ, που η ροπή τους εμφανίζεται στις χαμηλές στροφές, η αλλαγή σχέσεων μπορεί να πραγματοποιηθεί ακόμη και κάτω από τις 2.000 σ.α.λ..

6 Αποφεύγουμε τις απότομες επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις. Σε πολλά σύγχρονα αυτοκίνητα το start  – stop είναι σωτήριο, μιας και απενεργοποιεί τον κινητήρα στα φανάρια, ή το μποτιλιάρισμα.

7. Κρατούμε σταθερή ταχύτητα και εκμεταλλευόμαστε –όπου υπάρχει- το Cruise Control.

8. Όχι νεκρά στις κατηφόρες. Στα περισσότερα νησιά που έχουν αρκετές κλίσεις στο μεγαλύτερο τμήμα του δικτύου του, οι οδηγοί συνηθίζουν να αφήνουν να ρολάρει το αυτοκίνητο με «νεκρά». Αυτό είναι λάθος για πολλούς λόγους. Πρώτον, στο σύγχρονα αυτοκίνητα, η τροφοδοσία του κινητήρα με καύσιμο «κόβεται» μόνο αν έχουμε κάποια σχέση στο κιβώτιο. Επίσης, η ταχύτητα στο κιβώτιο παίζει και το ρόλο του φρένου, οπότε δεν φθείρονται και τα τακάκια.