Ελαστικά: Τα ελαστικά έχουν ημερομηνία κατασκευής. Οποιοδήποτε ελαστικό, όσο καινούργιο και αν φαίνεται ( επειδή, για παράδειγμα δεν έχει διανύσει τα προβλεπόμενα χιλιόμετρα),  θα πρέπει μετά από πέντε χρόνια να το αντικαθιστούμε. Τα ελαστικά γερνάνε, είτε με το χρόνο, είτε με τη φθορά. Οπότε, όποιο έρθει πρώτο, πρέπει να το αλλάζουμε με καινούργια. Οι εχθροί των ελαστικών είναι συγκεκριμένοι: η χαμηλή πίεση που επιταχύνει την φθορά τους, οι ανωμαλίες των δρόμων, η έλλειψη συντήρησης, οι καιρικές συνθήκες, ο τρόπος οδήγησης και το φορτίο που αν είναι πάνω από το επιτρεπόμενο επιβαρύνει το έργο των ελαστικών.

Αμορτισέρ: Τα αμορτισέρ πρέπει να ελέγχονται από ειδικούς κάθε 20.000 χιλιόμετρα. Η φθορά των αμορτισέρ επιδεινώνεται – εκτός από τις κακές καιρικές συνθήκες και το χειμώνα –από τον τρόπο οδήγησης, το φορτίο ( αν είναι συνεχώς υπερβολικά φορτωμένο τα αμορτισέρ καταπονούνται ακόμη περισσότερο), τις συνθήκες στο οδόστρωμα ( αν κινείται σε επαρχιακούς δρόμους, χώμα με πολλές λακούβες κα) και τα χιλιόμετρα. Ένα φθαρμένο αμορτισέρ μπορεί να ευθύνεται για την αύξηση της απόστασης στο φρενάρισμα έως και 20%!

Φρένα: Το σύστημα πέδησης, ως βασικός πυλώνας της ασφάλειας ενός αυτοκινήτου, θα πρέπει να ελέγχεται τουλάχιστον μια φορά το χρόνο – στα παλαιότερης γενιάς μοντέλα – ή όταν είναι εμφανή τα σημάδια που πρέπει να μας οδηγήσουν στο συνεργείο. Ένα από τα σημάδια είναι όταν φρενάρουμε και ακούμε θόρυβο ( σαν σφύριγμα). Αυτό υποδηλώνει πιθανή φθορά στα τακάκια. Επίσης, όταν υπάρχει τρέμουλο στο τιμόνι, ίσως να έχουν στραβώσει οι δισκόπλακες ενώ αν φρενάρουμε και το τιμόνι τραβάει από μια πλευρά, τότε έχουμε ανομοιόμορφη πέδηση, που ίσως να οφείλετε σε δυσλειτουργία του συστήματος πέδησης – εδώ οι αιτίες μπορεί να είναι αρκετές.

Υαλοκαθαριστήρες: Οι υαλοκαθαριστήρες παίζουν σημαντικό ρόλο – όσο και αν δεν δίνουμε σημασία – στην οδική ασφάλεια. Για τον εξής, απλό λόγο: Κρατούν το παρμπρίζ καθαρό. Αντιθέτως, τα φθαρμένα μάκτρα δεν μαζεύουν σωστά το νερό ή και την βρομιά με αποτέλεσμα να δυσκολεύουν την ορατότητα του οδηγού. Δυστυχώς, τα μάκτρα τα αλλάζουμε όταν διαπιστώσουμε σε μια δυνατή βροχή ότι δεν καθαρίζουν ή έχουν ξηλωθεί. Οπότε, πρέπει να τσεκάρουμε την κατάσταση τους, πριν ξεκινήσουν οι δυνατές βροχές. Οι τιμές τους κυμαίνονται από 5 έως και 20 ευρώ, ανάλογα με το μοντέλο και αν είναι παλαιό ή καινούργιο.

Μπαταρία: Είναι το μεγαλύτερο ποσοστό βλαβών που δέχονται οι οδικές βοήθειες τον χειμώνα. Η μπαταρίες που έχουν μείνει από ρεύμα! Οι ειδικοί συστήνουν να ελέγχουμε τη στάθμη των υγρών, φυσικά,  όταν δεν έχουμε μπαταρία ξηρού τύπου. Οι χαμηλές θερμοκρασίες καταπονούν την μπαταρία του αυτοκινήτου. Για να δούμε αν μια μπαταρία είναι καλά φορτισμένη, θα πρέπει να επισκεφθούμε ένα συνεργείο ώστε να γίνει η σχετική μέτρηση στην οποία διαπιστώνεται αν η μπαταρία στο ΙΧ μας είναι ...ζωντανή ή όχι.

Κλιματισμός: Ο κλιματισμός θέλει τη συντήρηση του και το χειμώνα. Πρώτη μας εργασία να δούμε το φίλτρο αέρα καμπίνας, το οποίο πρέπει να το τσεκάρουμε δύο φορές το χρόνο, μια την άνοιξη και μια το φθινόπωρο. Η απόδοση του κλιματισμού οφείλετε συνήθως στο φρέον. Αν χρειάζεται πλήρωση τότε αυτό μπορεί να γίνει σε ειδικά συνεργεία, με κόστος από 20 έως και 40 ευρώ.