«Ευφάνταστο», «αλλόκοτο». Αυτές οι λέξεις έρχονται στο νου όταν βλέπει κανείς φωτογραφίες από τη σειρά «Πισίνες 2018» του Γερμανού φωτογράφου Στέφαν Τσίρβες.

Ο Τσίρβες άρχισε να δουλεύει πάνω στις «Πισίνες» το 2015, αντιδρώντας στην τάση για ιδιωτικές πισίνες σε αντιδιαστολή με τις δημόσιες, και τη βαθιά ριζωμένη στη Γερμανία κουλτούρα για αυτές. Συχνά «παίζει με την πραγματικότητα», απομονώνει την πισίνα από το περιβάλλον της, το χρησιμοποιεί ως ένα είδος «κανσόν» για την πισίνα αυτή καθεαυτή, κάνει την εικόνα επίπεδη, δισδιάστατη. Το αποτέλεσμα είναι σχεδόν εικονογράφηση και όχι φωτογραφία.

«Aρχισα να τραβάω τις φωτογραφίες για αυτή τη σειρά, το 2015. Από ελικόπτερο και από ύψος κάποιων εκατοντάδων μέτρων. Η σειρά «Πισίνες 2018″ αφορά τις δημόσιες πισίνες στην Ευρώπη. Πετούσα με ελικόπτερο στις ΗΠΑ και τη Νότια Αφρική – εκεί όποιος έχει χρήματα έχει ιδιωτική πισίνα. Τέτοια σπατάλη νερού! Στη Γερμανία δεν υπάρχουν και τόσες ιδιωτικές πισίνες, ο κόσμος είναι περισσότερο συνηθισμένος σε δημόσιες πισίνες. Είναι κομμάτι της ζωής και της κουλτούρας, ανοιχτές σε όλες τις κοινωνικές τάξεις, μέρος όπου οι άνθρωποι περνούν πολλές ώρες, ειδικά στην παιδική ηλικία τους. Πράγμα το οποίο αφήνει ευχάριστες αναμνήσεις. Ο καθένας μπορεί να αντέξει το μικρό ποσό για το εισιτήριο εισόδου. Μ’ αρέσει αυτός ο τρόπος σκέψης» εξομολογείται ο Στέφαν στο Designboom.

Ρωτήθηκε αν οι φωτογραφίες του είναι φορείς κάποιου μηνύματος. «Οι δημόσιες πισίνες είναι ένα σύμβολο για τη σημασία που έχει η ελεύθερη πρόσβαση στο νερό, η ελεύθερη πρόσβαση από τον οποιοδήποτε. Ενα σύμβολο ενάντια στην τάση ιδιωτικοποίησης του νερού – είτε για ιδιωτικές πισίνες είτε για εμπορικούς λόγους» απάντησε ο Στέφαν Τσίρβες.