Τεχνικοί αυτοκινήτων, μηχανολόγοι ΤΕΙ, στελέχη τουριστικών επιχειρήσεων θα διδάσκουν με τρίτη ανάθεση Μαθηματικά στα Επαγγελματικά Λύκεια όπου φοιτούν παιδιά συχνά αδύναμα στις δυσνόητες θεωρίες της Αλγεβρας ή της Γεωμετρίας!

Αυτό καταγγέλλουν εκπρόσωποι της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας που μίλησαν στα «ΝΕΑ», οι οποίοι και τονίζουν ότι ακριβώς τα παιδιά που έχουν τη μεγαλύτερη δυσκολία στην κατανόηση των Μαθηματικών (οι μαθητές των Επαγγελματικών Λυκείων δηλαδή και της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης) αντιμετωπίζονται από την πολιτεία ως «παιδιά ενός κατώτερου θεού» και για οικονομικούς λόγους αφήνονται να διδαχθούν από ανθρώπους που δεν έχουν πτυχίο συναφές με τα Μαθηματικά.

«Στο όνομα της οικονομίας υπονομεύουμε τη μαθηματική παιδεία των παιδιών, ειδικά εκείνων των Επαγγελματικών Λυκείων» λέει σχετικά ο γενικός γραμματέας της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας Γιάννης Τυρλής. «Οπως λοιπόν τα παιδιά θα διδάσκονται Μαθηματικά από έναν τεχνικό αυτοκινήτου, φανταστείτε να αντιστρέψουμε την εικόνα και ένας μαθηματικός να διδάσκει τα παιδιά πώς φτιάχνεται ένα αυτοκίνητο» αναφέρει χαρακτηριστικά ο ίδιος.

Ηχηρό κατηγορώ απευθύνει, έτσι, η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία με χθεσινή ανακοίνωση της σχετικά με την πρόσφατη απόφαση του υπουργείου Παιδείας για τις δεύτερες και τρίτες αναθέσεις μαθημάτων εκπαιδευτικών στα σχολεία (τη διδασκαλία δηλαδή μαθημάτων όχι του επιστημονικού τους αντικειμένου, αλλά συναφούς). Μεταξύ αυτών στα Επαγγελματικά Λύκεια θα διδάσκουν Μαθηματικά σχεδόν όλοι οι απόφοιτοι της Ανώτατης Τεχνικής Εκπαίδευσης, ενώ όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή της η Μαθηματική Εταιρεία «και στα Γενικά Λύκεια δίνονται τα Μαθηματικά σε απόφοιτους πανεπιστημίου, όπου όμως 59 αρχιτέκτονες μηχανικοί καλούνται να διδάξουν άλλα αντικείμενα από εκείνα που σπούδασαν».

Η επιστολή. Οπως αναφέρουν μάλιστα οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί σε επιστολή τους, «πρόκειται για επιστήμες αυτόνομες που απαιτούν συνολική γνώση του αντικειμένου, με τις οποίες τα προγράμματα σπουδών των αρχιτεκτόνων έχουν πολύ μικρή επαφή». Στους συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς δόθηκαν ως ανάθεση θεωρίες των Μαθηματικών (Αλγεβρα και Γεωμετρία στην Α’ και Β’ τάξη του ΕΠΑΛ) και της Φυσικής (στο Γυμνάσιο).

«Η γραφειοκρατική πρακτική της κάλυψης των διδακτικών κενών στο σχολικό ωράριο έχει οδηγήσει σε παραπέρα αποδυνάμωση της μάθησης και σε υποβάθμιση της μορφωτικής αξίας των μαθημάτων που δεν διδάσκονται από εκπαιδευτικούς με τη δέουσα γνωστική και διδακτική κατάρτιση» αναφέρει η Μαθηματική Εταιρεία.

Κατά τα άλλα, λήγουν την Παρασκευή 25 Μαΐου τα μαθήματα στα ημερήσια και εσπερινά Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια, Ειδικά Λύκεια, Ειδικά Επαγγελματικά Λύκεια και Λύκεια των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων – Λυκείων (δημόσιων και ιδιωτικών) της χώρας και μπαίνουμε επίσημα στον «προθάλαμο» της φετινής εξεταστικής διαδικασίας, με τις Πανελλαδικές να ξεκινούν στις 8 Ιουνίου.