Ο Ελον Μασκ πάτησε βαθιά το γκάζι τα προηγούμενα χρόνια για να κάνει την Tesla πρωτοπόρο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η κούρσα αυτή τώρα τον έχει οδηγήσει σε ένα από τα σημαντικότερα σταυροδρόμια για τον ίδιο και την καινοτόμο εταιρεία του, καθώς καλείται να αντιμετωπίσει άμεσα τρία βασικά προβλήματα που απειλούν να γκρεμίσουν το εγχείρημά του. Να πείσει την αγορά ότι μπορεί να παράγει προσιτά μοντέλα αυτοκινήτων όπως το Model 3, να καθησυχάσει οδηγούς και επενδυτές ότι πρόσφατα ατυχήματα με τη χρήση της λειτουργίας του αυτόματου πιλότου μπορούν να γίνουν υπόθεση του παρελθόντος και να ανακόψει τις πωλήσεις σε ομόλογα της Tesla συγκεντρώνοντας ταυτόχρονα νέα κεφάλαια.

Στην προσπάθειά του αυτή φαίνεται ότι τις τελευταίες ημέρες έχει έναν καινούργιο σύμμαχο, τον δισεκατομμυριούχο επενδυτή Τζορτζ Σόρος, ο οποίος όπως όλα δείχνουν έχει προχωρήσει σε αγορές ομολόγων της Tesla. Η Soros Fund Management αγόρασε μέσα στον Μάρτιο μετατρέψιμα ομόλογα της εταιρείας, αξίας 35 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με ανακοίνωση στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ. Τα μετατρέψιμα ομόλογα μπορούν να ανταλλαχθούν ανά πάσα στιγμή με κοινές μετοχές της εταιρείας. Ο Σόρος φαίνεται να στηρίζει τον Μασκ, ο οποίος είναι και αυτός δισεκατομμυριούχος αλλά δέχεται το τελευταίο διάστημα μεγάλες πιέσεις από επενδυτές να λύσει τα προβλήματα που υπάρχουν.

Τα προβλήματα αυτά έχουν οδηγήσει μάλιστα υψηλόβαθμα στελέχη σε φυγή από την Tesla. Οπως ανέφερε το Bloomberg πριν λίγες μέρες αποχώρησαν από την εταιρεία δύο συνεργάτες του Μασκ, ο οποίος ανακοίνωσε στους εργαζομένους ότι προχωρά σε «ριζική αναδιάρθρωση» της εταιρείας. Από την Tesla έχουν αποχωρήσει αρκετά στελέχη τις τελευταίες εβδομάδες.

ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ. Μέρος των προβλημάτων πηγάζει από τις καθυστερήσεις στην παραγωγή του μοντέλου Model 3, το οποίο είναι πιο προσιτό και θεωρείται κρίσιμο για την επιτυχία της Tesla στην αγορά. Είναι σημαντικό, γιατί το Model 3 απευθύνεται ουσιαστικά σε πιο ευρύ κοινό το οποίο θα μπορούσε να αυξήσει σημαντικά τις πωλήσεις της εταιρείας τουλάχιστον στις ΗΠΑ. Η τιμή του Model 3 αναμένεται ότι θα διαμορφωθεί, όταν θα ξεπεραστούν τα προβλήματα, σε περίπου 35.000 δολάρια. Για να γίνουν οι απαραίτητες αλλαγές στη γραμμή παραγωγής, η Tesla θα διακόψει την κατασκευή των συγκεκριμένων οχημάτων στο εργοστάσιο της Καλιφόρνιας για έξι μέρες στα τέλη Μαΐου, σύμφωνα με πληροφορίες του Reuters. Στόχος της εταιρείας είναι να μπορέσει να κατασκευάζει μέχρι το τέλος Ιουνίου περίπου 6.000 τέτοια οχήματα κάθε εβδομάδα.

Ταυτόχρονα ο Μασκ θέλει να πείσει και τις αγορές ότι το εγχείρημά του θα πάει καλά. Ιδιαίτερα μετά τη σύγκρουση που είχε στις αρχές του μήνα με αναλυτές όταν αρνήθηκε να απαντήσει σε συγκεκριμένες ερωτήσεις τους για τα οικονομικά της εταιρείας. Ο Μασκ τότε είχε αρνηθεί να αναφερθεί στις κεφαλαιακές ανάγκες της Tesla, κάνοντας λόγο για «βαρετές ερωτήσεις», όπως τις χαρακτήρισε.