Με τζίρο 646 εκατ. δολάρια, δύο ρεκόρ –για τα έργα των Ματίς και Μονέ –και 115 εκατ. δολάρια για τον πολυδιαφημισμένο πίνακα του Πικάσο –τιμή υψηλότερη των εκτιμήσεων άλλα όχι ανάλογη των προσδοκιών –έπεσε η αυλαία της πρώτης ημέρας της «δημοπρασίας του αιώνα», εκείνης των 1.600 αντικειμένων από τη συλλογή του Ντέιβιντ και της Πέγκι Ροκφέλερ, που πραγματοποιείται αυτές τις ημέρες στη Νέα Υόρκη από τον οίκο Κρίστις. Δεν έμεινε ούτε ένα αντικείμενο στα αζήτητα, ενώ ο τζίρος ξεπέρασε κατά πολύ τις αρχικές εκτιμήσεις που κυμαίνονταν στα 490 εκατ. δολάρια, γεγονός που επιτρέπει στους διοργανωτές να ελπίζουν ότι μετά το πέρας της τρίτης ημέρας θα έχουν αγγίξει το 1 δισ. δολάρια.

«Το νεαρό κορίτσι με καλάθι λουλουδιών» του Πικάσο εκτιμάται ότι έπεσε «θύμα» του κινήματος #MeToo όπως και του γεγονότος ότι δεν ανήκει στο αναγνωρίσιμο ύφος του ζωγράφου, καθώς πρόκειται για ένα παραστατικό έργο, κι έτσι η τιμή του δεν κατάφερε να απογειωθεί και να ξεπεράσει το ακριβότερο έργο του, τις «Γυναίκες του Αλγερίου» (179 εκατ. δολάρια). Αντιθέτως, συλλέκτες από την Ασία φαίνεται πως έβαλαν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να αποκτήσουν την «Ξαπλωμένη οδαλίσκη σε μανόλιες» του Ανρί Ματίς που πωλήθηκε σε τιμή – ρεκόρ 80,8 εκατ. δολάρια, όπως και τα «Ανθισμένα νούφαρα» του Κλοντ Μονέ που έφτασαν τα 84,7 εκατ. δολάρια, επίσης τιμή – ρεκόρ για έργο του συγκεκριμένου καλλιτέχνη.