Κυκλοφόρησε τον Σεπτέμβριο του 2013 και την πρώτη ημέρα που βγήκε στα ράφια των καταστημάτων έκανε πωλήσεις αξίας 800 εκατομμυρίων δολαρίων. Το ποσό αυτό εκτοξεύτηκε στο 1 δισ. δολάρια τις επόμενες τρεις ημέρες, προμηνύοντας μια εμπορική διείσδυση στο κοινό με αξιώσεις ρεκόρ. Και κάπως έτσι το Grand Theft Auto V, το παιχνίδι που σχεδίασε η βρετανική εταιρεία Rockstar North, γράφει ιστορία μιας και αναδεικνύεται στο προϊόν με τη μεγαλύτερη επιτυχία στην ιστορία της οπτικοακουστικής βιομηχανίας. Σύμφωνα με τη σελίδα MarketWatch, το Grand Theft Auto πρόσφατα ξεπέρασε τα 90 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως. Αν και εντυπωσιακό, το συγκεκριμένο νούμερο δεν είναι ικανό να το φέρει στην κορυφή των πωλήσεων βιντεοπαιχνιδιών. Το κρατά στην τρίτη θέση πίσω από το Tetris με 170 εκατομμύρια κομμάτια και το Minecraft με 144 εκατομμύρια. Σε αυτά δεν υπολογίζεται και ο παράγοντας των αντιγράφων, όπου κι εκεί τα πάει καλά το GTA V με 70 εκατομμύρια μονάδες να αλλάζουν χέρια σε όλο τον κόσμο. Η λεπτομέρεια, ωστόσο, που έκανε τη διαφορά στον υπολογισμό των επιδόσεών του είναι τα 6 δισ. δολάρια έσοδα που απέφερε στην Take-Two Interactive, εταιρεία διανομής του. Το παιχνίδι, με βάση τις παγκόσμιες πωλήσεις του, ξεπέρασε κατά πολύ τα μπεστ σέλερ του κινηματογράφου, του χώρου ο οποίος διακρίνεται συνήθως για τα ευπόλητα προϊόντα του. Συγκέντρωσε περισσότερα χρήματα από το «Οσα παίρνει ο άνεμος» και το πρώτο επεισόδιο του «Πολέμου των άστρων», τα οποία υπολογίζοντας και τον πληθωρισμό βρίσκονται κοντά στα 3 δισ. δολάρια. Επιστρατεύοντας στη σύγκριση το «Avatar», την ταινία με τα περισσότερα κέρδη στην ιστορία του κινηματογράφου με 2,8 δισ. δολάρια, τα νούμερα δεν φτάνουν. Ισως γιατί το έργο του Τζέιμς Κάμερον κόστισε 237 εκατομμύρια στην παραγωγή του, τη στιγμή που για την ανάπτυξη του GTA V χρειάστηκαν 265 εκατομμύρια δολάρια.

ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ. Η εξήγηση του φαινομένου για τους αναλυτές συνδέεται με τη γενικότερη άνθηση της βιομηχανίας βιντεοπαιχνιδιών, που κάνουν τους επενδυτές να βλέπουν τεράστιες ευκαιρίες για κέρδη. «Τα βιντεοπαιχνίδια αποτελούν πολύ καλύτερη επιχείρηση απ’ ό,τι τα κινηματογραφικά στούντιο», αναφέρει στο Marketwatch ο αναλυτής Εβαν Γουίνγκρεν για να προσθέσει: «Το αξιοζήλευτο στην περίπτωση των βιντεοπαιχνιδιών είναι ότι το περιεχόμενό τους είναι διαδραστικό, γεγονός που επιτρέπει στις εταιρείες να προσαρμόζουν παιχνίδια και επιχειρηματικά μοντέλα με τέτοιον τρόπο ώστε να επωφελούνται οι παίκτες και η εταιρεία». Κάποιον ρόλο βέβαια στη γιγάντωση της επιτυχίας παίζει και το γεγονός πως η εταιρεία του δεν έχει ανακοινώσει την κυκλοφορία ενός σίκουελ του παιχνιδιού, οδηγώντας τους λάτρεις αυτού του είδους των παιχνιδιών στην αγορά της συγκεκριμένης εκδοχής του. Σύμφωνα με τους εμπνευστές του παιχνιδιού, η πλοκή του εξελίσσεται στη φανταστική πόλη Λος Σάντος εν μέσω οικονομικής κρίσης. Τα κεντρικά πρόσωπα είναι τρία κακά παιδιά. Εγκληματίες δηλαδή. Πρωταγωνιστής είναι ο Μάικλ, ο οποίος θέλοντας να διαγράψει το σκοτεινό παρελθόν του αποσύρεται σκηνοθετώντας τον θάνατό του με τη βοήθεια του παλιού συνεργάτη του Τρέβορ. Ο Μάικλ, έχοντας 16 χρόνια ληστειών στο ενεργητικό του, μεταφέρει την οικογένειά του στην πόλη του Λος Σάντος για να ζήσει υπό την προστασία της μυστικής υπηρεσίας FIB. Εκεί συναντά και τον τρίτο πρωταγωνιστή του παιχνιδιού, Φράνκλιν, υπάλληλο ενός εμπόρου αυτοκινήτων και μικροαπατεώνα.