O τραγικός επίλογος της συντριβής του Μιράζ γράφτηκε στην πατρίδα του ήρωα Γιώργου Μπαλταδώρου, εκεί όπου έγινε η κηδεία του. Όμως, οι λογαριασμοί σχετικά με το πώς έπεσε το αεροσκάφος παραμένουν ανοικτοί καθώς όλοι θέλουν να μάθουν πώς έγινε το δυστύχημα.

Την ώρα της κηδείας έγινε γνωστό ότι βρέθηκε σε βάθος 800 μέτρων το Crash Recorder, ένα από τα τουλάχιστον τρία καταγραφικά συστήματα που διαθέτει το μαχητικό αεροσκάφος Mirage 2000-5 και είναι το μόνο σύμφωνα με έμπειρους ιπτάμενους που μπορεί να μην υποστεί καμία αλλοίωση από ένα ατύχημα.

Όπως αναφέρει το onalert, το μικτό γκρουπ των ερευνητών από την Κινητή Ομάδα Συντήρησης Θαλασσίων Εγκαταστάσεων της Πολεμικής Αεροπορίας μαζί με το κλιμάκιο του Λιμενικού Σώματος αλλά και τα στελέχη του Ινστιτούτου Ωκεανογραφίας έχουν εντοπίσει την εκπομπή σήματος από τον καταγραφέα πρόσκρουσης.

Tα δεδομένα που βρίσκονται στον καταγραφέα της πτήσης θεωρούνται ιδιαίτερα σημαντικά. Ενδεχομένως να υπάρξουν στοιχεία για τη βουτιά θανάτου στη θάλασσα.

Ηδη η αρμόδια επιτροπή έχει στα χέρια της την καταγραφή της πτήσης του σχηματισμού των μαχητικών αεροσκαφών, που έχει γίνει από την κάμερα του δεύτερου Mirage Mirage 2000 – 5. Μαζί με την κατάθεση του δεύτερου πιλότου θα μπορέσουν να συμπληρώσουν το παζλ και να απαντήσουν στα ερωτήματα. Γιατί ο έμπειρος πιλότος έχασε τον έλεγχο. Υπήρξε κάτι έκτακτο ή πρόκειται για βέρτιγκο, την «ασθένεια των πιλότων» όπου χάνουν τον προσανατολισμό τους;

Όπως έχει γίνει γνωστό στη θόλωση που είχε δημιουργηθεί από τις μετεωρολογικές συνθήκες, τα δυο Mirage 2000-5 εισήλθαν μαζί ως ανοιχτός και όχι ως κλειτός σχηματισμός. Πραγματοποίησαν μαζί τη βύθιση στη νέφωση η οποία ήταν χαμηλή, κάτω και από τα 300 μέτρα.

Όταν ο δεύτερος πιλότος διαπίστωσε την απώλεια του αρχηγού του σχηματισμού, φέρεται να ενημέρωσε ακαριαία ότι “έχασα τον 1”. Ο 1, ήταν φυσικά ο Γιώργος Μπαλταδώρος. Εν συνεχεία, και ακολουθώντας την προβλεπόμενη διαδικασία απαγκιστρώθηκε από τον σχηματισμό χαράσσοντας ανοδική πορεία.

Το μοιραίο Mirage 2000-5 πετούσε σε αρκετά χαμηλό ύψος, κάτω των 6.000 ποδών ή των 2.000 μέτρων καθώς όταν προσέγγισε την 135 Σμηναρχία της Σκύρου στην περιοχή επικρατούσε υψηλής πυκνότητας υγρασία που περιόριζε δραστικά την ορατότητα. Αυτό φέρεται να δυσχέρανε σημαντικά τα δεδομένα της πτήσης και να προκάλεσε στον εμπειρότατο σμηναγό ένα είδος παραίσθησης αναφορικά με την πραγματική θέση του αεροσκάφους.

Η χωρική παραίσθηση ενδεχομένως να τον οδήγησε στη «διόρθωση» των σωστών ενδείξεων που είχε στα όργανα του αεροσκάφους.