Μετά τη Google και το Facebook, το Twitter ανακοίνωσε ότι προχωρά και αυτό στην απαγόρευση της διαφήμισης κρυπτονομισμάτων όπως το Bitcoin, θεωρώντας ότι μπορεί να προωθήσουν την εξαπάτηση των χρηστών.

Το Twitter έκανε γνωστό ότι από την Τρίτη βάζει «φρένο» πλέον στις διαφημίσεις που αφορούν είτε τις αρχικές προσφορές νέων κρυπτονομισμάτων (ICOs), είτε τις πωλήσεις υφιστάμενων εικονικών νομισμάτων.

Η ανακοίνωση είχε ως συνέπεια να υποχωρήσει κατά 8% περίπου η τιμή του Bitcoin κάτω από τα 8.000 δολάρια, αλλά και του δεύτερου και του τρίτου πιο διαδεδομένου κρυπτονομίσματος, του Ethereum και του Ripple, σύμφωνα με τα πρακτορεία Ρόιτερς και Γαλλικό.

«Έχουμε δεσμευθεί ότι θα διασφαλίσουμε την ασφάλεια της κοινότητας του Twitter. Γι’ αυτό το λόγο, προσθέσαμε μια νέα πολιτική, όσον αφορά τις διαφημίσεις που σχετίζονται με τα κρυπτονομίσματα» δήλωσε το Twitter.

Πάντως η απαγόρευση αφήνει «παραθυράκι» για τη συνέχιση των διαφημίσεων που έχουν να κάνουν με ανταλλακτήρια κρυπτονομισμάτων ή με ασφαλείς υπηρεσίες ηλεκτρονικού «πορτοφολιού» κρυπτονομισμάτων, εφόσον όμως πρόκειται για εταιρείες εισηγμένες σε γνωστά χρηματιστήρια.

Τα κρυπτονομίσματα (λέγονται έτσι επειδή χρησιμοποιούν ισχυρή κρυπτογράφηση) δημιουργούνται από υπολογιστές και χρησιμοποιούν την τεχνολογία blockchain για να παραμένουν ανεξάρτητα από την εποπτεία κυβερνήσεων και κεντρικών τραπεζών. Όμως αυτό αποτελεί και την «αχίλλειο πτέρνα» τους, καθώς η ίδια η κοινότητα των χρηστών και όχι κάποιος τρίτος φορέας αναλαμβάνει τον εποπτικό και ρυθμιστικό ρόλο.

Με δεδομένο ότι η αξία των κρυπτονομισμάτων γνωρίζει μεγάλες αυξομειώσεις, όπως στην περίπτωση του Bitcoin που έχει χάσει πάνω από τη μισή αξία του σε σχέση με το αποκορύφωμα των περίπου 20.000 δολαρίων που είχε φθάσει κάποια στιγμή, έχουν ενταθεί οι ανησυχίες ότι πολλοί επενδυτές μπορεί να πέσουν θύμα κερδοσκοπίας. Από την άλλη, η έλλειψη ενός κεντρικού εποπτικού πλαισίου καθιστά τα κρυπτονομίσματα δελεαστικό εργαλείο για ξέπλυμα χρήματος και άλλες εγκληματικές δραστηριότητες.

Το Facebook έχει ήδη περιορίσει τις διαφημίσεις κρυπτονομισμάτων, ενώ η Google ανακοίνωσε ότι θα το κάνει από τον Ιούνιο. Όμως, πέρα από τις online διαφημίσεις, οι καμπάνιες των κρυπτονομισμάτων εμφανίζονται πια παντού, από τα μέσα μαζικής μεταφοράς του Λονδίνου έως την ιαπωνική τηλεόραση.

Η Σύνοδος G20 την προηγούμενη εβδομάδα συζήτησε το θέμα, αλλά δεν κατάφερε να καταλήξει σε μια ενιαία θέση για το πώς πρέπει να γίνεται η εποπτεία των κρυπτονομισμάτων. Μια μεγάλη δυσκολία είναι πώς να ξεχωρίσει κανείς ποιά εικονικά νομίσματα αποτελούν απάτη και ποιά όχι.

Επιπλέον, υπάρχουν ουκ ολίγοι υποστηρικτές της τεχνολογίας blockchain που στηρίζει αυτά τα νομίσματα και η οποία μπορεί να αξιοποιηθεί από τις ίδιες τις τράπεζες, αλλά και για άλλες εφαρμογές στην οικονομία, στην υγεία, στην εκπαίδευση κ.α.