Την παγκόσμια τάση που θέλει τους καταναλωτές να παραμένουν online, όπου κι αν βρίσκονται, ακολουθεί και η Ελλάδα, με το smartphone να είναι πλέον η πιο δημοφιλής συσκευή σύνδεσης στο Διαδίκτυο. Στα τέλη του περασμένου Δεκεμβρίου, το 70% του ελληνικού κοινού συνδεόταν καθημερινά στο Internet από το κινητό του τηλέφωνο, με το 24% των κατόχων smartphones να σερφάρει»για περισσότερο από 60 λεπτά κάθε μέρα. Ηδη κάτοχοι έξυπνων κινητών τηλεφώνων είναι περισσότεροι από επτά στους δέκα Ελληνες (το 74%). Σχεδόν οι μισοί χρήστες των smartphones τα χρησιμοποιούν πλέον για φτηνότερη ή δωρεάν επικοινωνία, κυρίως μέσω εφαρμογών όπως είναι το skype, το messenger και το viber.

Η ΕΡΕΥΝΑ. Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα «Focus on Tech Life», σταθερή πρόσβαση στο Internet έχουν 2 στα 3 ελληνικά νοικοκυριά (67%), ενώ το ανδρικό κοινό που σερφάρει με κάθε τρόπο (από σταθερή και κινητή σύνδεση) στο Διαδίκτυο ανέρχεται στο 83% έναντι 80% των γυναικών. Οπως προκύπτει από τα στοιχεία της έρευνας για τη σχέση των Ελλήνων με το Διαδίκτυο και τη διείσδυση της τεχνολογίας στην καθημερινότητα, ήδη από τα τέλη του περασμένου Δεκεμβρίου πάνω από 8 στους 10 Ελληνες (82%) χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο με οποιαδήποτε συχνότητα. Μάλιστα το 71% σερφάρει»για διάστημα περίπου τριών ωρών (176 λεπτά) κάθε ημέρα που συνδέεται στο Internet!

Στις ηλικίες των 13 έως 17 ετών η χρήση του Internet είναι καθολική (100%). Ακολουθούν οι ηλικίες των 18-24 χρόνων (χρήση κάνει το 99%), 25-34 χρόνων (98%), 35-44 χρόνων (94%) και 45-54 χρόνων (81%). Χαμηλότερη είναι η χρήση του Διαδικτύου στις ηλικίες των 55-64 χρόνων (62%) και των 65-74 χρόνων (38%).

ΤΑ SOCIAL MEDIA. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media) είναι ένας από τους σημαντικότερους λόγους χρήσης του Internet, καθώς σε καθημερινή βάση τα χρησιμοποιεί το 50% των χρηστών. Ωστόσο, οι μεγαλύτεροι fans των social media είναι οι νέοι 18-24 ετών, με το 84% της συγκεκριμένης ηλικιακής ομάδας να τα χρησιμοποιεί κάθε μέρα.

Μάλιστα, ένας στους πέντε χρήστες (23%) αφιερώνει περισσότερο από 60 λεπτά την ημέρα για να «σερφάρει» στα social media. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ίδιας έρευνας, στην καθημερινότητα των Ελλήνων μπαίνουν σταδιακά και οι αγορές μέσω του Internet. Μέσα στους τελευταίους έξι μήνες, 2 στους 5 Ελληνες έχουν κάνει τουλάχιστον μία online αγορά, ενώ πάνω από τους μισούς έλληνες χρήστες του Διαδικτύου, ηλικίας 18-44 ετών, έχουν πραγματοποιήσει κάποια ηλεκτρονική αγορά μέσα στο τελευταίο εξάμηνο. Στο μεταξύ, σταθερή καταγράφεται το τελευταίο διάστημα και η σχέση του Ελληνα με τη συνδρομητική τηλεόραση, καθώς ο αριθμός των νοικοκυριών που είχαν πρόσβαση σε σχετικές υπηρεσίες στα τέλη του περασμένου χρόνου ήταν 941.000. Πρόκειται για αριθμό που παραμένει στάσιμος από τα τέλη του 2016, κυρίως λόγω της επιβολής πρόσθετης φορολογίας στις συνδρομές ψηφιακής τηλεόρασης.

Internet και παιδιά. Αύξηση της χρήσης του Internet παρατηρείται τα τελευταία δύο χρόνια και στα παιδιά ηλικίας 5-12 ετών. Το 76% των παιδιών αυτών (το 82% στη Θεσσαλονίκη) κάνει συχνή χρήση του Διαδικτύου, με τα αγόρια να σερφάρουν σε μεγαλύτερο βαθμό από τα κορίτσια.

To tablet είναι η πιο διαδεδομένη συσκευή από την οποία συνδέονται στο Διαδίκτυο τα μικρά παιδιά (31%), ενώ τα μεγαλύτερα χρησιμοποιούν κυρίως το smartphone (42%). Σημειώνεται ότι με κινητό τηλέφωνο κυκλοφορεί πλέον 1 στα 5 παιδιά (20%) ηλικίας 6 έως 12 ετών. Μέχρι και την ηλικία των 8 ετών η χρήση του κινητού περιορίζεται στο 5%. Στην ηλικία των 9 ετών κινητό έχει το 12%, στην ηλικία των 10 ετών με κινητό κυκλοφορεί το 18%, ενώ στις ηλικίες των 11 και 12 ετών κινητό διαθέτει το 30% των παιδιών.