Είναι ο πιο σκληρός αγώνας του μηχανοκίνητου σπορ. Το Ράλι Ντακάρ αποδεικνύει κάθε χρόνο ότι το βασικότερο εφόδιο πληρωμάτων και αυτοκινήτων θα πρέπει να είναι οι ανεξάντλητες αντοχές τους. Το Ράλι Ντακάρ είναι μια πρόκληση που πραγματοποιείται σε αφιλόξενα μέρη, με το συνολικό του μήκος να αγγίζει τα 10 χιλιάδες «απρόοπτα» χιλιόμετρα. Ενας εξαντλητικός αγώνας που διαρκεί σχεδόν δύο εβδομάδες με τους εμπλεκόμενους να έχουν να αντιμετωπίσουν σκληρές καιρικές συνθήκες, απέραντους αμμόλοφους, απαιτητικά υψόμετρα σε απρόσιτα βουνά και ατέλειωτα χιλιόμετρα, που καταπονούν πληρώματα και κινητήρες. Είναι επίσης, ο αγώνας που κρατάει τα σκήπτρα του πιο θλιβερού ρεκόρ, αυτού της απώλειας ανθρώπινων ζωών, συμμετεχόντων ή και θεατών (από το 1979 έως και σήμερα έχουν χάσει τη ζωή τους περισσότεροι από 70 άνθρωποι).

Φέτος το Ράλι Ντακάρ συμπληρώνει 40 χρόνια με τον παρθενικό αγώνα να οριοθετείται χρονολογικά το 1978. Οραματιστής του ήταν ο γάλλος μοτοσικλετιστής Τιερί Σαμπινέ, που σκοτώθηκε με μοτοσικλέτα στην έρημο Τενερέ, ένα χρόνο πριν τη πρώτη διοργάνωση. Για τριάντα και πλέον χρόνια ( από το 1978 έως και το 2008) ο αγώνας ξεκινούσε παραδοσιακά από το Παρίσι με τελικό προορισμό το φημισμένο Ντακάρ της Αφρικής.

Από την Αφρική στη Ν. Αμερική

Η μεγαλύτερη αλλαγή στο Ράλι Ντακάρ συντελέστηκε αιφνιδίως πριν από εννέα χρόνια, όταν το 2008, οι διοργανωτές ματαίωσαν για λόγους ασφαλείας όλες τις ειδικές διαδρομές εξαιτίας αλλεπάλληλων τρομοκρατικών απειλών στην αφρικανική ήπειρο.

Το Ράλι Ντακάρ, από το 2009 και μετά, άλλαξε ήπειρο και μετακόμισε από την Αφρική στη Λατινική Αμερική. Ομως αυτό δεν αλλοίωσε ούτε τις αχανείς ειδικές διαδρομές ούτε τον απαιτητικό βαθμό δυσκολίας του πολυήμερου αγώνα, που συνεχίζει να αποτελεί ακόμη και σήμερα μια πρόκληση για το μηχανοκίνητο σπορ. Ετσι και φέτος στους απέραντους αμμόλοφους του Περού, στα βουνά με το προκλητικό υψόμετρο της Βολιβίας και στην καθηλωτική ζέστη της Αργεντινής θα δοκιμαστούν οι αντοχές των τολμηρών πληρωμάτων μοτοσικλέτας, αυτοκινήτων και φορτηγών! Ο αγώνας ξεκινάει στις 6 Ιανουαρίου. Πρόκειται για μια περιπέτεια που αγγίζει τα 9.000 χιλιόμετρα και διασχίζει τα πιο αφιλόξενα σημεία του πλανήτη για δεκατέσσερις ημέρες. Σημείο εκκίνησης, το Περού και η πρωτεύουσα Λίμα με τον τερματισμό να έχει οριστεί για φέτος στην Κόρντομπα της Αργεντινής.

Παζλ εθνοτήτων

Στον 40ό αγώνα συμμετέχουν περισσότερα από 500 πληρώματα από 50 διαφορετικές χώρες. Στο φετινό Ντακάρ ο μεγαλύτερος όγκος συμμετοχών αφορά μοτοσικλετιστές καθώς και τετρακίνητα αυτοκίνητα ενώ λιγότερα είναι τα φορτηγά. Κάθε ομάδα θα πρέπει να διανύει ημερησίως 800-900 χιλιόμετρα, εκ των οποίων τα 400-500 είναι ειδικές διαδρομές σε πολύ δύσκολες συνθήκες. Ο πρώτος έλληνας οδηγός που συμμετείχε –και διακρίθηκε –στο Παρίσι – Ντακάρ ήταν ο Βασίλης Ορφανός, ο οποίος στην παρθενική του εμφάνιση το 2003 τερμάτισε πρώτος στην κατηγορία των 400 κ.εκ. με μοτοσικλέτα σηκώνοντας την ελληνική σημεία στο βάθρο ενός διάσημου παγκοσμίως αγώνα, που ακόμη και σήμερα δείχνει το σκληρό του πρόσωπο στους συμμετέχοντες.