Μια ξεχωριστή «Οδύσσεια στο νησί των συναισθημάτων» θα έχουν την ευκαιρία να βιώσουν μαθήτριες και μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου μέσα από τέσσερα δωρεάν βιωματικά εργαστήρια που θα υλοποιήσουν ειδικοί της Εταιρίας Κοινωνικής Ψυχιατρικής και Ψυχικής Υγείας στις 31 Μαρτίου, 7 Απριλίου, 28 Απριλίου και 5 Μαΐου (ώρα 17.00-19.00) στο κτίριο του 7ου Γυμνασίου-Λυκείου Παγκρατίου στο πλαίσιο του προγράμματος «Ανοιχτά Σχολεία» του δήμου Αθηναίων.

Η καινοτόμος πρωτοβουλία με αποκλειστικό δωρητή το Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος μετατρέπει τα σχολικά κτίρια σε κέντρα συνάντησης για τη γειτονιά, φιλοξενώντας τις απογευματινές ώρες και τα Σαββατοκύριακα δράσεις ψυχαγωγικού, πολιτιστικού, εκπαιδευτικού και αθλητικού χαρακτήρα για άτομα όλων των ηλικιών.

Η συμμετοχή της Εταιρίας Κοινωνικής Ψυχιατρικής και Ψυχικής Υγείας απαντά στην ανάγκη των μαθητών για επεξεργασία των συναισθημάτων και την ανάπτυξη δεξιοτήτων διαχείρισης καταστάσεων σε σύνθετη και απαιτητική πραγματικότητα που δοκιμάζει τις αντοχές τους.

«Να αποκτήσουν μεγαλύτερο έλεγχο στη ζωή τους»

«Η παρέμβασή μας -προσαρμοσμένη στις ηλικίες των παιδιών στα οποία απευθυνόμαστε-έχει στόχο να αυξήσει τη συναισθηματική κατανόηση, να «εκπαιδεύσει» και να ενδυναμώσει τους εφήβους, ώστε να αυξήσουν τη συναισθηματική τους ανθεκτικότητα και να αποκτήσουν μεγαλύτερο έλεγχο στη ζωή τους», αναφέρει η ψυχολόγος και συντονίστρια των σεμιναρίων της Ε.Κ.Ψ & Ψ.Υ Δέσποινα Κατσούδα.

Μέσα σε ευχάριστο, δημιουργικό και παιχνιδιάρικο κλίμα, μαθητές γυμνασίου-λυκείου θα έχουν την ευκαιρία να εκφραστούν και να επεξεργαστούν βαθύτερους προβληματισμούς και θέματα που αγγίζουν τη διαχείριση της καθημερινής επικοινωνίας στις διαπροσωπικές τους σχέσεις.

Παράλληλη επιδίωξη είναι οι συμμετέχοντες να αποκτήσουν συναντίληψη των δυναμικών που αναδύονται στις σχέσεις τους με την οικογένεια, το σχολείο, τους φίλους, προάγοντας έτσι την ενσυναίσθηση και τη συναισθηματική τους νοημοσύνη.

Στα διαδραστικά εργαστήρια, στα οποία θα συμμετέχουν ομάδες 15-20 μαθητών, οι παρευρισκόμενοι θα έχουν την ευκαιρία να εμπλακούν ενεργητικά, διατυπώνοντας τις δικές τους επιθυμίες και προτείνοντας θέματα που τους αγγίζουν και τους ενδιαφέρουν.

Η θεματολογία αυτή θα καταγράφεται και θα λαμβάνεται υπ’ όψιν στη διαμόρφωση της συνέχειας του προγράμματος-παρέμβασης που θα ολοκληρωθεί σε τέσσερις συνεδρίες, διασφαλίζοντας το διαρκές ενδιαφέρον και την ενεργητική συμμετοχή των παιδιών.