Διαχρονικός στόχος ήταν να ενισχυθεί η ελληνομάθεια των παιδιών, να αμβλυνθούν οι εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανισότητες, να καταπολεμηθεί ο αναλφαβητισμός στην περιοχή.
Επαναλάμβανε την τάξη για δεύτερη φορά. Εχει να θυμάται πως μπροστά στα μάτια της συντελέστηκαν μικρά θαύματα. Ο μαθητής που ξεκίνησε δηλώνοντας πως βαριέται τη λογοτεχνία ενθουσιάστηκε από την ποίηση των Ελύτη, Σεφέρη, Καρυωτάκη, Εμπειρίκου, Αναγνωστάκη, Καββαδία και στο τέλος της χρονιάς παρουσίασε ένα ποίημα που έγραψε με συμμαθητή του στη διάρκεια ενός σχολικού διαλείμματος.
Η δεύτερη ήρθε όταν τους ανακοινώθηκε ότι θα δουλεύουμε πολύ συχνά σε ομάδες». Η πιλοτική αυτή μέθοδος συνεπήρε τους μαθητές της Νίκης Μουτίδου. Οταν εκείνη χρειάστηκε να απουσιάσει για λόγους υγείας κάποιες μέρες, τα παιδιά συνέχισαν και ολοκλήρωσαν, χωρίς βοήθεια ή επίβλεψη, την εργασία τους στο πλαίσιο της ενότητας «Το παιχνίδι στη λογοτεχνία». Ηταν ένα βιβλιαράκι με θέμα τα παιχνίδια στις παρέες τους και πηγή έμπνευσης μεταξύ άλλων στάθηκαν τα παιχνίδια που έφτιαχναν ή φαντάζονταν τα δίδυμα στο μυθιστόρημα «Μωβ ομπρέλα» της Αλκης Ζέη.
Τον χαρακτηρισμό απέδωσαν τα ίδια τα παιδιά στις τέσσερις κινητές μονάδες εξοπλισμένες με 60 υπολογιστές, 8 φωτογραφικές μηχανές, projectors, πολλά παιδαγωγικά επιτραπέζια παιχνίδια, 940 επιλεγμένους τίτλους παιδικών βιβλίων, ασύρματο Internet, ηλεκτρονικά παιδαγωγικά υλικά. «Οι αυτοκινούμενες βιβλιοθήκες με πέντε οδηγούς/διαμεσολαβητές και πέντε εμψυχωτές επισκέπτονταν 58 απομακρυσμένους και δυσπρόσιτους οικισμούς στους τρεις νομούς της Θράκης, επτά ημέρες την εβδομάδα, εντεκάμισι μήνες τον χρόνο, προσφέροντας διδασκαλία της γραμματικής και ανάπτυξη λεξιλογίου με επεξεργασία κειμένων, δημιουργικές δραστηριότητες, δραματοποιήσεις, κατασκευές, χρήση ηλεκτρονικών τεχνολογιών» σημειώνει η εκπαιδευτικός Θάλεια Δραγώνα.
Οι γονείς, κυρίως μητέρες, ζήτησαν μαθήματα ελληνικής γλώσσας. «Το αρχικό κίνητρο ήταν να μπορούν να βοηθούν τα παιδιά τους. Ομως, όπως φάνηκε, τα μαθήματα αυτά έκρυβαν και ένα αίτημα χειραφέτησης» λέει η Θάλεια Δραγώνα. Μια γυναίκα έμαθε τόσα ελληνικά ώστε έδωσε εξετάσεις και πήρε δίπλωμα οδήγησης, άλλη γράφτηκε στο σχολείο δεύτερης ευκαιρίας και μια άλλη έδωσε εξετάσεις και πήρε το κρατικό πιστοποιητικό ελληνομάθειας.
INFO
Στην ημερίδα, που φιλοξενείται στο κεντρικό κτίριο του Πανεπιστημίου Αθηνών (18/5, 17.00 – 21.00), συμμετέχουν εκπαιδευτικοί, σύμβουλοι και κοινωνικοί λειτουργοί.