Ομάδες, μηχανές και μηχανικοί είναι έτοιμοι για το δέκατο γκραν πρι της χρονιάς, στις ΗΠΑ την ερχόμενη Κυριακή. Πρόκειται για μια πίστα που την χαρακτηρίζουν οι θεαματικές υψομετρικές διαφορές που έχει με πιο χαρακτηριστική την ανάβαση 40 μέτρων στην στροφή 1.

Η πίστα διαθέτει μια μεγάλη ποικιλία στροφών συνδυάζοντας μερικά από τα καλύτερα χαρακτηριστικά άλλων διαδρομών.

Οι ομάδες έχουν πάντα ένα άγχος της τελευταίας στιγμής, που κυρίως εξαρτάται από τον καιρό. Αυτό δεν είναι άλλο από τα ελαστικά που θα πρέπει να επιλέξουν ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες. Η Pirelli και ο αγωνιστικός διευθυντής της, ο Πολ Χερμπρι αναφέρουν ότι η συγκεκριμένη πίστα περιέχει όλα όσα θα μπορούσε και απαιτεί από τα ελαστικά το μέγιστο σε όλους τους τομείς. Ε

Όπως αναφέρει και ο ίδιος: «επιλέξαμε τη μέση και τη μαλακή γόμα που έχουν τη δυναμική ν’ αντιμετωπίσουν την ευρεία γκάμα απαιτήσεων και καιρικών συνθηκών. Καθώς το πρωτάθλημα οδηγών βρίσκεται σε καθοριστικό σημείο θα υπάρχει μεγάλη απήχηση και δεν μπορούμε να σκεφτούμε καλύτερο μέρος για να δώσει παράσταση η Formula 1. Η διαμόρφωση της πίστας και η επιλογή των ελαστικών προσφέρει πολλές δυνατότητες για προσπέρασμα αλλά και διαφορετικές στρατηγικές. Καθώς ο χρόνος εισόδου στα πιτ είναι σχετικά μικρός προβλέπουμε έναν αμφίρροπο αγώνα, αυτό αποζητά και ο κόσμος. Σπάνια βλέπουμε τόσο ανοιχτό και συναρπαστικό ανταγωνισμό όπως εδώ πέρυσι, λόγω της μεγάλης ποικιλίας στρατηγικών».

Η πίστα με μια ματιά:

– 20 στροφές, σ’ αυτές περιλαμβάνεται η ανηφόρα της πρώτης στροφής όπου αν ρισκάρεις φρενάρεις πιο αργά.

– Τα όρια της πίστας είναι ιδιαίτερα πλατιά στις στροφές ώστε να είναι εφικτές διαφορετικές αγωνιστικές γραμμές και να διευκολύνονται τα προσπεράσματα.

– Υπάρχουν 3 μεγάλες ευθείες στις οποίες ψύχονται τα ελαστικά και στο τέλος τους, το φρενάρισμα είναι κρίσιμο, καθώς μειώνεται λίγο η θερμοκρασία των ελαστικών.

– Στο πρώτο μισό της πίστας που υπάρχουν απότομες αλλαγές πορείας υπό υψηλή ταχύτητα αυτό, η πρόσφυση είναι πολύ σημαντική. Οι οδηγοί κινούνται στο 60% της διαδρομής με τέρμα γκάζι και φρενάρουν 10 φορές, τιμές στο μέσο όρο του πρωταθλήματος.

Η στρατηγική του νικητή πέρυσι και που κρίθηκε ο αγώνας

Ο Λιούς Χάμιλτον κέρδισε για λογαριασμό της Mercedes εκκινώντας δεύτερος και υιοθετώντας στρατηγική 2 pit stop ενώ στο παρελθόν γίνονταν μόνο μια αλλαγή στο Ώστιν. Εκκίνησε τον αγώνα των 56 γύρων με τη μαλακή γόμα και έβαλε τη μέση γόμα στον 16ο και στον 33ο γύρο μολονότι η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας στην αρχή, επηρέασε την στρατηγική του.