Δεν πέρασε μια εβδομάδα από τον αγώνα της Σιγκαπούρης και ο «θίασος» της Formula1 μεταφέρεται αυτό το Σαββατοκύριακο στην Ιαπωνία. Ήταν ένας αγώνας στον οποίο οι εταιρείες επέλεξαν τις δυο πιο μαλακές γόμες από την γκάμα της Pirelli.

Τώρα, για την πίστα της Σουζούκα έχουν επιλεγεί οι δυο πιο σκληρές γόμες της γκάμας: Η σκληρή P Zero Orange (πορτοκαλί σιρίτι) και η μέση P Zero White (λευκό σιρίτι). Αυτό συνέβη γιατί η πίστα της Σουζούκα περιέχει μερικές από τις πιο γρήγορες και απαιτητικές στροφές όπως η θρυλική 130R που αποτελεί μέρος της ιστορίας της F1. Το αποτέλεσμα είναι να δημιουργούνται εξαιρετικά μεγάλα ποσά ενέργειας τα οποία μεταφέρονται διαμέσου των ελαστικών και προκαλούν υπερθέρμανση στο πέλμα τους.

Δεδομένου του περίφημου άστατου καιρού στη Σουζούκα είναι πιθανό να δούμε τα βρόχινα ελαστικά Cinturato αλλά και τα ενδιάμεσα να παίζουν το ρόλο τους το Σαββατοκύριακο παρότι φέτος το Ιαπωνικό Grand Prix διοργανώνεται μια βδομάδα νωρίτερα από πέρυσι.

Σύμφωνα με τον Πολ Χέμπρι, αγωνιστικό διευθυντή της Pirelli: «Η Σουζούκα είναι για τα ελαστικά μια από τις πιο επιθετικές πίστες που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε σε όλο το πρόγραμμα της Fοrmula 1. Είναι στο ίδιο επίπεδο με το Σίλβερστον και το Σπα.».

Οι μεγαλύτερες προκλήσεις για τα ελαστικά

Η Σουζούκα είναι μια γρήγορη πίστα στην οποία αναπτύσσονται πολύ υψηλά πλευρικά ενεργειακά φορτία (στις γρήγορες καμπές) ενώ αντίθετα τα διαμήκη φορτία είναι χαμηλά αυτό καταδεικνύει πως δεν υπάρχουν πολλά σημεία απότομης επιτάχυνσης ή επιβράδυνσης. Αντίθετα οι οδηγοί διατηρούν υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα κατά τη διάρκεια του γύρου καθώς οι παρατεταμένες στροφές ασκούν για μεγάλη διάρκεια υψηλά φορτία στα ελαστικά. Στην 130R οι οδηγοί περνούν με τέρμα γκάζι, την υψηλότερη σχέση στο κιβώτιο και ταχύτητα που ξεπερνά τα 300χλμ/ώρα. Αυτό δημιουργεί τη μεγαλύτερη σε διάρκεια και μέγεθος πλευρική φόρτιση (g) όλης της χρονιάς.

Η Σουζούκα προκαλεί υψηλό βαθμό φθοράς και πτώσης στην απόδοση των ελαστικών, αυτό καθιστά την διαχείρισή τους πιο σημαντική απ’ ότι συνήθως. Υπάρχει κίνδυνος για βροχή και αυτοκίνητο ασφαλείας όπως επίσης και αρκετές ευκαιρίες για προσπέρασμα συνολικά είναι μια πίστα που προσφέρεται για διαφορετικές στρατηγικές πάντα σε συνάρτηση με τις συνθήκες.

Η στρατηγική του νικητή πέρυσι και που κρίθηκε ο αγώνας

Ο αγώνας εκκίνησε υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας και διεξήχθη υπό βροχή καθόλη τη διάρκειά του. Ο Λιούις Χάμιλτον κέρδισε για λογαριασμό της Mercedes εκκινώντας 2ος . Στην αρχή χρησιμοποίησε τα βρόχινα ελαστικά Cinturato Blue και στη συνέχεια έβαλε δυο φορές τα ενδιάμεσα στον 14ο και στον 35ο γύρο.