Ηρθε η ώρα για το Μονακό, το πιο διάσημο γκραν πρι στον κόσμο του μηχανοκίνητου σπορ. Ο πιο χλιδάτος γύρος της Φόρμουλα 1, που διεξάγεται στους γραφικούς δρόμους του Πριγκιπάτου, ξεκινάει αύριο στις 3 το μεσημέρι. Οι πιο λαμπερές παρουσίες και η αφρόκρεμα του διεθνούς τζετ σετ είναι ήδη εκεί για να δουν από κοντά τους πρωταγωνιστές, τους οδηγούς που θα κινούνται στο όριο με τις μπαριέρες, περιμένοντας το λάθος του αντιπάλου. To ιδανικότερο για τους οδηγούς; Να γράψουν καλούς χρόνους στις κατακτήριες και να βρεθούν στις πρώτες θέσεις της εκκίνησης (από το 1950 έως σήμερα, 26 φορές νικητής αναδείχθηκε ο πιλότος που πήρε την pole position). Αλλιώς το καταλληλότερο σημείο για προσπέραση είναι πριν από το Nouvelle Chicane. Το σημείο λίγο μετά το στενό τούνελ, έχοντας στο κοντέρ 300 χλμ./ώρα μέσα στους δημόσιους δρόμους του Πριγκιπάτου!

Φέτος το «πριγκιπικό» γκραν πρι κλείνει τα 65 του χρόνια. Τι άλλαξε από το πρώτο γκραν πρι του 1950 έως και σήμερα; Σχεδόν τίποτε ως προς τη διαδρομή. Ούτε και ως προς τη χλιδή.

Το πρώτο επίσημο γκραν πρι του Μονακό συμπεριλήφθηκε στο παρθενικό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Οδηγών της Φόρμουλα 1 το 1950. Ομως ο πρώτος αγώνας διοργανώθηκε στις 14 Απριλίου 1929 με χορηγό έναν μεγαλοκαπνέμπορο της εποχής. Από το 1955 και μετά το Μονακό είναι μόνιμος γύρος της Φόρμουλα 1.

ΚΟΤΕΡΑ ΚΑΙ FINGER FOOD. Το γκραν πρι του Μονακό είναι γνωστό για την αστείρευτη χλιδή, αφού αποτελεί πόλο έλξης για πολλούς διάσημους από όλο τον κόσμο. Τα πιο ακριβά κότερα του κόσμου «παρκάρουν» στη μαρίνα του Πριγκιπάτου, με τους ιδιοκτήτες τους να δίνουν –ακόμη και σήμερα –αμύθητα ποσά για την καλύτερη θέα προς την πίστα. Στην πρώτη θέση πάντα η βασιλική οικογένεια. Είναι ο μοναδικός αγώνας στην ιστορία της

Φόρμουλα 1 που μέχρι και πριν από μερικά χρόνια ξεκινούσε νωρίτερα για να μη χαλάει το βασιλικό κυριακάτικο γεύμα. Πρόσφατα αυτό αποκαταστάθηκε (ο αγώνας ξεκινάει στις 3 ακριβώς) από τον πρίγκιπα Αλβέρτο, ο οποίος απλώς ζήτησε να υπάρχει finger food! Το στήσιμο της πίστας ξεκινάει έξι εβδομάδες πριν, κάτι, που αλλάζει –πολλές φορές –τις κυκλοφοριακές συνήθειες των κατοίκων του Πριγκιπάτου, αλλά γι’ αυτό δεν ενοχλείται κανείς! Οι πρώτες μεταλλικές μπάρες τοποθετήθηκαν το 1969. Ολα αυτά χάρη στον Τζάκι Στιούαρτ, ο οποίος ήθελε οπωσδήποτε (μετά τα αλλεπάλληλα ατυχήματα και δυστυχήματα) να γίνει το συγκεκριμένο γκραν πρι πιο ασφαλές. Εως και σήμερα ο Αϊρτον Σένα παραμένει ο οδηγός με τις περισσότερες νίκες (έξι στο σύνολο). Ακολουθούν ο Μίκαελ Σουμάχερ (με πέντε) και ο Γκράχαμ Χιλ (επίσης με πέντε).

ΕΙΚΟΣΙ ΠΙΛΟΤΟΙ. Την Κυριακή στις 3 το μεσημέρι θα δοθεί η εκκίνηση του πιο συναρπαστικού γκραν πρι της χρονιάς, του έκτου του φετινού πρωταθλήματος. Και φέτος οι δρόμοι του Μονακό αποτελούν τον εφιάλτη των πιλότων: το παραμικρό λάθος τιμωρείται από τις μπαριέρες που σχεδόν «γλείφουν» τα μονοθέσια. Νικητής του περυσινού αγώνα ήταν ο Νίκο Ρόσμπεργκ. Εκεί όπου ξεκίνησε ο εμφύλιος ανάμεσα σε αυτόν και στον Χάμιλτον.