Ο δεύτερος λόγος είναι ότι όταν ένας άνθρωπος αναλαμβάνει και υπογράφει κάτι διαμορφώνει τη θέση του και τη ζωή του με τρόπο που σχετίζεται με αυτή την υπογραφή. Υπό αυτή την έννοια μοιάζει να είναι αντιδεοντολογικό. Ενας άνθρωπος μπορεί να έχει εγκαταλείψει μια πόλη, μια άλλη θέση σε μία άλλη χώρα για να αναλάβει ένα τέτοιο πόστο. Από την άλλη, η αίσθησή μου είναι η εξής: όταν δεν υπάρχει η εμπιστοσύνη του υπουργού που εποπτεύει τον χώρο τότε δεν μπορείς να κάνεις κάτι καλό. Αν ο κ. Χατζάκης σκεφτόταν όπως σκέφτομαι εγώ θα έπρεπε να είχε υποβάλει την παραίτησή του».
Σε ανάλογο μήκος κύματος και ο Βασίλης Λαμπρινουδάκης, ομότιμος καθηγητής Κλασικής Αρχαιολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, πρώην μέλος του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου: «Οταν κάποιος είναι επιτυχημένος σε μια θέση πρέπει να παραμένει. Βασικό στοιχείο της επιτυχίας άλλωστε είναι το να μπορεί να υλοποιεί όχι μόνο το δικό του όραμα, αλλά και το όραμα των άλλων. Αν δεν μπορεί να το καταφέρει αυτό τότε πρέπει να φεύγει. Ολα κρίνονται στην ουσία των πραγμάτων».
Η Εύα Στεφανή, αντιπρόεδρος στο ΔΣ του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, θεωρεί «αυτονόητο όταν σου δείχνουν την έξοδο να ακολουθείς προς αυτή την κατεύθυνση», κάτι που βρίσκει σύμφωνη και την καλλιτεχνική διευθύντρια του Θεάτρου Τέχνης Μαριάννα Κάλμπαρη. «Και η δική μου θητεία είναι τριετής και θα ήθελα πολύ να την εξαντλήσω. Εάν ωστόσο κριθεί πως θα πρέπει να απομακρυνθώ θα το κάνω. Οι θέσεις σε θεσμικούς φορείς είναι πολιτικές, το γνωρίζουμε. Εάν οι φορείς αυτοί εποπτεύονται από το ΥΠΠΟ δεν μπορείς παρά να ακολουθήσεις το όραμά τους και να απομακρυνθείς, αν και κατά τη γνώμη μου δεν θα έπρεπε να επηρεάζονται τα πρόσωπα και οι θέσεις από την αλλαγή πολιτικής ηγεσίας».
Η επιστολή Χατζάκη: «Διατελών εις τον γύψον»
Η απάντηση Χατζάκη σημειολογικά (λόγω ύφους) παραπέμπει στη χούντα: «Με απόφασιν του Αναπληρωτού Υπουργού Πολιτισμού, επαύθην από Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου, σήμερον, 21ην Απριλίου 2015. Ανευ Διαγγέλματος. Ζήτω ο Αναπληρωτής Υπουργός. Ζήτω το Εθνος. Διατελών εις τον γύψον, αναμένω οδηγίας διά πιθανήν μετάβασίν μουεις την πολιτιστικήν Μακρόνησον, όπως κατά το παρελθόν, εις την πραγματικήν, είχε σταλεί ο πατήρ μου».