Κάποιες νεκρολογίες ή, ακόμα χειρότερα, βιογραφίες του δεν την ανέφεραν καν. Οχι ότι και η ίδια επιδίωξε την ετερόφωτη δημοσιότητα –μάλλον γι’ αυτό μετανιώνει με μια πρόσφατη, κάπως αυτοαναφορική αφήγησή της στον βρετανικό «Independent». Ο λόγος για την Μπέτι Κρόνσταντ, πρώτη σύζυγο του Λου Ριντ, που όπως και να ‘χει δεν πέρασε λίγα μαζί του. Δεκαεννέα χρονών φοιτήτρια στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια ήταν το 1968, όταν τον γνώρισε μέσω του συγκατοίκου του στο Πανεπιστήμιο Σίρακους. Δεν τον ερωτεύτηκε, θυμάται, με την πρώτη ματιά. Αντιλήφθηκε ότι ήταν μέλος των Velvet Underground μόνο αφού είχαν βγει δυο – τρεις φορές και το θέμα ανέκυψε από την επικείμενη και στρεσογόνα διάλυσή τους. Το καλοκαίρι του ’70 όταν τους εγκατέλειψε, επέστρεψε στο πατρικό του στο Λονγκ Αϊλαντ για μια περίοδο κάθε άλλο παρά άνυδρη δημιουργικά. Κατόπιν μετακόμισαν μαζί στο Upper East Side και το 1973 παντρεύτηκαν.

Οι δίσκοι που κυκλοφόρησε ο μουσικός κατά τη διάρκεια της σχέσης τους ήταν τα «Lou Reed», «Transformer» και «Berlin». Ο αντίκτυπός τους ήταν τεράστιος, μεταξύ των άλλων γιατί πριν από εκείνον, τον «Λιούις» όπως η Κρόνσταντ τον προσφωνεί, «η τότε κοινότητα των ομοφυλοφίλων, των αμφισεξουαλικών και των τρανσέξουαλ ήταν καταπιεσμένη και στερούνταν τα δικαιώματά της». Το «Perfect Day» γράφτηκε για μία ημέρα που είχαν περάσει στο πάρκο, «ακριβώς όπως το λέει στο τραγούδι», του οποίου το νόημα έγκειται στη δυσκολία των σχέσεων και στον στίχο «με βοηθάς να κρατηθώ». Ο Ριντ όμως έπινε ήδη πολύ. Αρχισε επίσης να απεχθάνεται το «Walk on the wild side», παρότι κατάλαβε ότι «αν ήθελε να είναι σταρ, έπρεπε να δώσει στο κοινό αυτό που ήθελε». Σύντομα άκουγε τους λάθος ανθρώπους –χώρια τα ναρκωτικά. Στην περιοδεία για το «Berlin», «άρχισε να ξαναγίνεται βάναυσος». Μέχρι που, «ο άνθρωπος που εγκατέλειψα ήταν ένα κτήνος. Η διασημότητα είναι ένας δαίμονας, κάνει τους ανθρώπους τέρατα, ώσπου να μάθουν να την ελέγχουν».

ΒΥΘΙΣΜΕΝΗ ΣΤΙΣ ΚΑΤΑΧΡΗΣΕΙΣ. Σύμφωνα με την 66χρονη καθηγήτρια αγγλικών επί σειρά ετών, που φυσικά και ετοιμάζει ένα σχετικό βιβλίο, ο Ριντ θύμωσε με τον εαυτό του για τη διάλυση του μονοετούς γάμου. Αντιλαμβανόμενος ότι οι δυο τους αποτελούσαν καλό δίδυμο, ακόμα και ως συνεργάτες μιας και η Κρόνσταντ είχε διατελέσει και υπεύθυνη φωτισμού των συναυλιών του, βυθίστηκε ακόμα περισσότερο στις καταχρήσεις. «Ηταν απίστευτα θλιβερό και απογοητευτικό να βλέπω να πνίγει στο ποτό καθετί όμορφο που είχε μέσα του» διηγείται στην αναπόλησή της. Το 2013 ο θάνατός του τη στενοχώρησε αναπάντεχα πολύ. Η προσεχής εισαγωγή του ονόματός του στο Rock’n’Roll Hall of Fame, πάντως, σχεδόν αποκαθιστά μια αδικία. Το συμπέρασμά της όμως από τον συνδυασμό προσωπικής και επαγγελματικής σχέσης με κάποιον όπως ο Ριντ είναι κάπως πικρό: «Ευθύνη μου ήταν να τον κρατάω μακριά από ναρκωτικά και αλκοόλ. Αυτό αναμενόταν τότε από τις γυναίκες, να στηρίξουν τον άνδρα τους. Μου παρουσιαζόταν ως μέρος της δουλειάς μου, επέφερε όμως τεράστια ένταση στη σχέση μας».