Είχε πάρει πολύ στα σοβαρά τον εαυτό της η ποπ κουλτούρα στα τέλη του 1960 σε Βρετανία και Αμερική. Οι μεγεθυμένες εικόνες διαφημίσεων, τα κόμικς και οι καθημερινές στιγμές των μεγαλύτερων σταρ του πλανήτη ήταν η άλλη όψη ενός ναρκισσισμού χωρίς ενοχές.
Ηταν τότε που έμπαινε στην εφηβεία ένας ανήσυχος και εκκεντρικός Περουβιανός, γόνος καλής οικογενείας, με ροζ μαλλιά και ψηλοτάκουνα παπούτσια τα οποία δεν τα αποχωριζόταν ούτε όταν πήγαινε στο ακριβό ιδιωτικό σχολείο της Λίμα. Αυτή την απόχρωση κόμης ο Μάριο Τεστίνο τη διατήρησε και όταν το 1976 μπήκε στο αεροπλάνο για να ταξιδέψει στο Λονδίνο και να σπουδάσει φωτογραφία. Βρισκόταν επιτέλους στην καρδιά των swinging sixties και του αρκούσε να εγκατασταθεί στον πρώτο όροφο ενός εγκαταλειμμένου νοσοκομείου, στην Πλατεία Τραφάλγκαρ. Την εποχή εκείνη άρχισε να πουλάει για 25 λίρες σε επίδοξα μοντέλα το portofolio που τους ετοίμαζε - στην τιμή περιλαμβάνονταν μαλλιά και μέικ απ. «Ολοι με θεωρούσαν τρελό που ζούσα εκεί. Στο ισόγειο υπήρχε ένα hostel για αλκοολικούς, οι σκάλες ήταν πάντα κατουρημένες, αλλά τα πάρτι που κάναμε ήταν θρυλικά. Βγάζαμε τα παλιά κρεβάτια νοσοκομείου από την αποθήκη, φορούσαμε στολές γιατρών και νοσοκόμων και οι καλεσμένοι έρχονταν μπανταρισμένοι σαν να ήταν θύματα αυτοκινητικού».
Σίγουρα τότε δεν φανταζόταν ότι ύστερα από μια εικοσαετία η Lady D θα ακολουθούσε ευλαβικά τις οδηγίες του Τεστίνο για ορισμένες από τις καλύτερες λήψεις που κόσμησαν ποτέ το εξώφυλλο του «Vanity Fair». Η σχέση με τους γαλαζοαίματους θα συνεχιστεί σε άλλα μήκη και πλάτη της υφηλίου και δεν θα είναι αυτή που πιστοποιεί την αξία του. Από ένα σημείο και μετά είναι ο καλλιτέχνης από τον οποίο όλοι ζητούν ένα κλικ. Μερικές από αυτές τις στενές επαφές με τους όπου γης σταρ του διάσημου φωτογράφου αποφάσισε να δημοσιεύσει στο 13o βιβλίο του, το «Sir», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Taschen. Ενα λεύκωμα που αφήνει πάντως απέξω τις διάσημες γυναίκες και βάζει μπροστά στον φακό τον άνδρα (και την αρρενωπότητα). Ο ίδιος υπερασπίζεται αυτή την επιλογή δηλώνοντας πρόσφατα στην «Guardian»: «Ημουν πάντα καλύτερος στο να φωτογραφίζω άνδρες».

Η ΝΑΟΜΙ ΚΑΙ Η ΜΟΣ. Ισως, αλλά η ιστορία του στον κόσμο των λαμπερών αστέρων δείχνει το ακριβώς αντίθετο. Δεν του έχει αποδοθεί τυχαία ο χαρακτηρισμός του «φονιά των σούπερ μόντελ». Πάρα πολλά κορίτσια που θριάμβευσαν στον κόσμο της μόδας οφείλουν το κασέ τους στον σταρ της φωτογραφίας. Εκείνος πάλι είχε αρνηθεί να χρυσοπληρώσει τη Ναόμι Κάμπελ, τη Λίντα Εβαντζελίστα και τα υπόλοιπα «χρυσά» κορίτσια προτιμώντας να βγει στον δρόμο και να ανακαλύψει νέα πρόσωπα, όπως η Κέιτ Μος που παραμένει η αγαπημένη του - γι' αυτό της έχει αφιερώσει και ένα ολόκληρο coffee table book (το «Kate Moss by Mario Testino»). Σε αυτή την κατηγορία συγκαταλέγεται και η Ζιζέλ που, αν και κατάφερε να γίνει το πιο ακριβοπληρωμένο μοντέλο στον κόσμο, πέρασε δύσκολες στιγμές προτού την ανακαλύψει ο περουβιανός μάγος. Οπως έχει δηλώσει στον «Observer», «έπρεπε να δώσω μάχη για να τη βάλω στα editorial μου επειδή κανένας δεν πίστευε ότι άξιζε».
Ο Τεστίνο, που έχει έξι παιδιά και δηλώνει πανσεξουαλικός, ζει μόνιμα στο Λος Αντζελες φωτογραφίζοντας τα περισσότερα από τα εξώφυλλα της «Vogue» και του «Vanity Fair». Περιζήτητος όσο κανείς άλλος! Η ουρά αναμονής για μια φωτογραφία του κόστισε σε έναν ουκρανό επιχειρηματία 1.800.000 ευρώ - χρήματα τα οποία πήγαν σε πλειστηριασμό για το ίδρυμα Elton John.
Ο ίδιος ο Τεστίνο έχει να διηγηθεί πολλές ιστορίες από τη συναναστροφή του με τις λαμπερές προσωπικότητες. Σαν κι εκείνη που πιάστηκε σχεδόν στα χέρια με τη Μαντόνα όταν επέμενε να τη φωτογραφίσει χωρίς ίχνος μακιγιάζ. Ή όταν αποκάλυπτε στον Τζορτζ Κλούνι ότι δεν έχει δει ποτέ καμιά ταινία του αλλά ότι δεν θα πρέπει να στενοχωριέται γιατί: «Πριν από λίγες ημέρες φωτογράφισα τον φίλο σου τον Μπραντ Πιτ και του είπα ότι επίσης δεν έχω δει καμιά ταινία του πέρα από μία κατά τη διάρκεια μιας πτήσης. Κοιμήθηκα όμως στα πρώτα πέντε λεπτά».
Μία από τις 300 φωτογραφίες που κοσμούν το νέο του λεύκωμα είναι εκείνη στην οποία απαθανάτισε τον Ορλάντο Μπλουμ να ρίχνει ένα σβουριχτό φιλί στον Ντέιβιντ Μπέκαμ σε after party το 2009. «Κάθε φωτογράφος μπορεί να έχει λήψη αυτών των δύο, το σημαντικό είναι να κάνεις τη φωτογραφία δική σου. Στη συγκεκριμένη φωτογραφία είχα ζητήσει από τον Ορλάντο να φιλήσει τον Ντέιβιντ και το αποτέλεσμα για μένα είναι μοναδικό» είπε ο Τεστίνο. Ξεφυλλίζοντας τις πολύχρωμες σελίδες του βιβλίου θα χαζέψει κάποιος πόζες από προσωπικότητες όπως ο Αντι Γουόρχολ, ο Ιβ Σεν Λοράν ή ο Jay-Z. Οπως έχει πει ο ίδιος, το έκανε έπειτα από την παρότρυνση της συζύγου τού τελευταίου, της Μπιγιονσέ, η οποία του είπε ότι αν αποφασίσει να ποζάρει μπροστά από κάποιον φακό τότε αυτός πρέπει να είναι του Τεστίνο. Στο «Sir» ο μετρ της φωτογραφίας σπάει τη μονοτονία των χρυσοποίκιλτων στιγμών αιχμαλωτίζοντας στα κλικ του τους στρατιώτες του ρωσικού στρατού, αλλά και την εθνική ομάδων βόλεϊ ανδρών του Ρίο ντε Ζανέιρο.
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από