Οπως και πολλοί αναγνώστες, εξακολουθώ να θυμάμαι την εποχή που η Nokia ήταν ο κυρίαρχος παίκτης στην αγορά κινητών τηλεφώνων με μερίδιο που ξεπερνούσε το 40% και η Apple ήταν μια εταιρεία που κατασκεύαζε μόνο υπολογιστές. Θυμάμαι τότε που η Amazon ήταν γνωστή μόνο για βιβλία και τα βρώμικα ταξί και οι ακριβές λιμουζίνες ήταν το μόνο εναλλακτικό μέσο για όποιον δεν ήθελε να προτιμήσει τα μέσα δημόσιας μεταφοράς ή να πάρει το αυτοκίνητό του.
Πώς έγιναν τόσο πολλές αλλαγές; Θα συνεχίζουν να συμβαίνουν με τον ίδιο ρυθμό ή θα επιταχυνθούν ακόμη περισσότερο; Εταιρείες όπως η Amazon, η Apple και η Uber αποτελούν παράδειγμα μιας άλλης αλλαγής που συμβαίνει. Ευέλικτοι παίκτες μπαίνουν ο ένας στα χωράφια του άλλου και εκμεταλλεύονται με άριστο τρόπο ευκαιρίες που κανείς δεν είχε εντοπίσει ώς τώρα. Το επιχειρηματικό σκηνικό γίνεται όλο και πιο σύνθετο και απρόβλεπτο. Υπάρχουν τέσσερις κατευθυντήριες γραμμές προς τους μάνατζερ.
Πρώτον, οι εταιρείες πρέπει να εκσυγχρονίζονται με το να διερευνούν ευκαιρίες ακόμη και έξω από τα όρια του κλάδου τους.
Δεύτερον, θα πρέπει να αυξήσουν την προσοχή τους στους πελάτες και να λαμβάνουν πληροφορίες από αυτούς.
Τρίτον, οι μάνατζερ πρέπει να αναγνωρίσουν την αξία των δεδομένων που συλλέγουν καθημερινά οι εταιρείες τους και να διασφαλίζουν ότι αυτά αξιοποιούνται έξυπνα και με ασφάλεια.
Τέλος, δυνάμεις που έχουν προοπτική να προκαλέσουν αλλαγές σε ολόκληρους κλάδους πρέπει να εξετάζονται σε κάθε επίπεδο της εταιρείας.
Οι άνθρωποι θέλουν φθηνότερα, εξυπνότερα και ασφαλέστερα προϊόντα και πιο αποτελεσματικά εργαλεία. Οι εταιρείες που αποτυγχάνουν να τα προσφέρουν θα ανακαλύψουν σύντομα ότι οι ημέρες τους είναι μετρημένες.
Ο Μοχάμεντ ελ-Εριάν είναι επικεφαλής οικονομολόγος της Allianz και πρόεδρος του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ανάπτυξης, διορισμένος από τον πρόεδρο των ΗΠΑ Μπαράκ Ομπάμα. Εχει διατελέσει επικεφαλής της PIMCO