Μπορεί οι πολύνεκρες αεροπορικές τραγωδίες να βρίσκονταν στην κορυφή της ειδησεογραφίας για μεγάλο μέρος του περασμένου έτους, όμως για την πολιτική αεροπορία το 2014 υπήρξε η πιο ασφαλής χρονιά στην ιστορία, όπως υπογράμμισε τη Δευτέρα ο διευθυντής της Διεθνούς Ένωσης Αεροπορικών Μεταφορών (IATA), προσθέτοντας ωστόσο ότι οι επιχειρήσεις του κλάδου πρέπει να κάνουν ό,τι είναι δυνατόν για να βελτιωθεί ακόμη περισσότερο η κατάσταση.

«Παρά το γεγονός ότι το ζήτημα της ασφάλειας των αεροπορικών μεταφορών βρέθηκε στα πρωτοσέλιδα για ένα μεγάλο μέρος του έτους 2014, το να επιβιβάζεσαι σήμερα στο αεροπλάνο είναι ασφαλές» διαβεβαίωσε ο Τόνι Τάιλερ παρουσιάζοντας από το Χονγκ Κονγκ την έκθεση της ΙΑΤΑ για την ασφάλεια των πτήσεων το 2014.

«Και επιπλέον, εργαζόμαστε ώστε οι αεροπορικές μεταφορές να είναι ακόμη πιο ασφαλείς» υπογράμμισε.

Το 2014 η IATA κατέγραψε 12 θανατηφόρα δυστυχήματα στα οποία ενεπλάκησαν πολιτικά αεροσκάφη όλων των τύπων, εν συγκρίσει με έναν ετήσιο μέσο όρο 19 δυστυχημάτων από το 2009 ως το 2013.

Το ποσοστό αυτό δυστυχημάτων είναι «το χαμηλότερο» στην ιστορία της πολιτικής αεροπορίας (0,23 ανά εκατομμύριο πτήσεων) και ισοδυναμεί με ένα δυστύχημα ανά 4,4 εκατ. πτήσεις. Το 2013, το ποσοστό αυτό ήταν 0,41.

Μολαταύτα, ένας μεγαλύτερος αριθμός ανθρώπων βρήκε τον θάνατο σε αεροπορικά δυστυχήματα το 2014: 641 άνθρωποι σκοτώθηκαν πέρσι, έναντι 517 κατά μέσον όρο κατ’ έτος από το 2009 ως το 2013.

Η IATA δεν καταγράφει πάντως στον απολογισμό της αυτόν της συντριβής του Boeing 777 της Malaysia Airlines (που εκτελούσε την πτήση MH17) τον Ιούλιο του 2014 στην ανατολική Ουκρανία (με 298 νεκρούς), καθώς δεν επρόκειτο για δυστύχημα.

Μετά την εξαφάνιση, που παραμένει άλυτο μυστήριο μέχρι σήμερα, του αεροσκάφους το οποίο εκτελούσε την πτήση MH370 της Malaysia Airlines την 8η Μαρτίου 2014 με 239 επιβαίνοντες, η αεροπορική βιομηχανία εμφανίζεται αποφασισμένη να βελτιώσει τη δυνατότητα εντοπισμού των αεροσκαφών, τόνισε ο Τόνι Τάιλερ.

«Η βιομηχανία τάσσεται ομόφωνα υπέρ της άποψης ότι πρέπει να γίνει κάτι για να βελτιωθούν [οι ηλεκτρονικοί μηχανισμοί] που δίνουν τη δυνατότητα εντοπισμού» εξήγησε.

Στις αρχές του Φεβρουαρίου, ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας (ΔΟΠΑ) αποφάσισε να καταστήσει υποχρεωτική από το 2016 την συνεχή παρακολούθηση, λεπτό προς λεπτό, των πτήσεων για την περίπτωση ατυχήματος, αλλά η IATA υπογράμμισε πως πολλές από τις εταιρείες του κλάδου θα λάβουν μέτρα για τη βελτίωση της δυνατότητας εντοπισμού των αεροσκαφών ήδη πριν από την προθεσμία αυτή.