Από τη μια είναι τα θετικά ή τα αρνητικά σχόλια που εισέπραξε το γκραφίτι του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Και από την άλλη, η απόφαση του προϊσταμένου της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Ηλία Ζαγοραίου για διενέργεια κατεπείγουσας προκαταρκτικής εξέτασης ώστε να αναζητηθούν οι υπαίτιοι. Οι τελευταίοι διώκονται για διάπραξη του πλημμεληματικού βαθμού αδικήματος της «διακεκριμένης φθοράς σε αντικείμενο που χρησιμεύει για κοινό όφελος».

Από την πλευρά του, ο αναπληρωτής υπουργός Πολιτισμού Νίκος Ξυδάκης επισήμανε ότι το γκραφίτι «κατέλαβε επιθετικά το ΕΜΠ και βανδάλισε το αρχιτεκτονικό μνημείο», αλλά τήρησε αποστάσεις και προς τους άγνωστους δημιουργούς: «Το γκραφίτι απεικόνισε την κρίση στη χώρα, στην πόλη, στην οδό Στουρνάρη. Η σκοτεινιά του αναδύεται από το ζοφερό μικροκλίμα της περιοχής». Με την ελπίδα ότι τα μαρμάρινα στοιχεία δεν φθάρηκαν ανεπανόρθωτα δεσμεύτηκε για την αποκατάστασή τους.

Την ίδια ώρα, έκκληση στον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα και στον υπουργό Παιδείας Αριστείδη Μπαλτά, οι οποίοι πέρασαν ως φοιτητής και καθηγητής αντίστοιχα από το Πολυτεχνείο, απευθύνουν οι πρυτάνεις ώστε να αυξηθεί η φύλαξη στα πανεπιστήμια: «Οι βανδαλισμοί των πανεπιστημιακών εγκαταστάσεων τείνουν να γίνουν δυστυχώς μέρος της καθημερινότητάς τους. Η θλιβερή εικόνα του ιστορικού κτιρίου του ΕΜΠ αποτελεί την αποκορύφωση των απαράδεκτων αυτών πράξεων. Οι δράστες βεβήλωσαν ένα ιστορικό κτήριο, μνημείο της νεότερης Ελληνικής Ιστορίας και των δημοκρατικών αγώνων αυτού του τόπου».

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ. Από την πλευρά του ο υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι οι εκφράσεις αυθόρμητης τέχνης –όσο σεβαστές και αν είναι –απαιτούν όρια και μέτρο. «Στην περίπτωση του Πολυτεχνείου, ενός ιστορικού κτιρίου της χώρας με ιδιαίτερο συμβολισμό, το υπουργείο θεωρεί ότι η παραπάνω πράξη υπερέβη τα όρια».

Παρ’ όλα αυτά, άγνωστη παραμένει η ταυτότητα του καλλιτέχνη (ή των καλλιτεχνών). Σύμφωνα όμως με δημοσιεύματα που επικαλούνταν χθες ως πηγή τους την «Athens Voice», πίσω από το γκραφίτι κρύβεται η ομάδα Icos & Case που σε τρεις διαφορετικές φάσεις ανέπτυξε τις φιγούρες της χρησιμοποιώντας ρολό και πλαστικά χρώματα.