Τη δημοπράτηση του πρώτου τμήματος της γραμμής 4 του Μετρό από το Αλσος Βεΐκου έως το Γουδή, συνολικού μήκους 14 χλμ, ανακοίνωσε την Πέμπτη ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχoΐδης και ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Χρήστος Τσίτουρας, παρουσία του Δημάρχου Αθηναίων Γιώργου Καμίνη και των δημάρχων των δήμων απ’ όπου θα περάσει η νέα γραμμή.

Η εκκίνηση του διαγωνισμού θα γίνει τον Δεκέμβριο και θα διαρκέσει έναν χρόνο.Τα έργα θα ξεκινήσουν αρχές 2016 και αναμένεται να ολοκληρωθούν μετά από επτά χρόνια.

Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 1,2 δισ. ευρώ και περιλαμβάνει 14 σταθμούς και 13 σήραγγες και θα εξυπηρετεί 220.000 επιβάτες την ημέρα, ενώ σε ακτίνα 500 μέτρων από τους σταθμούς θα εξυπηρετούνται 285.000 επιβάτες.

Οι σταθμοί είναι Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια, Λεωφόρος Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ηστ, Ηλύσια, Ζωγράφου και Γουδή.

«Ανασύραμε το ξεχασμένο σχέδιο για τη γραμμή 4» τόνισε, μεταξύ άλλων, ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, λέγοντας ότι αυτό το έργο είχε ξεχαστείστη δίνη της οικονομικής κρίσης.

Δείτε αναλυτικά στον χάρτη πού θα είναι οι σταθμοί της γραμμής 4

Ο σταθμός στην πλατεία Κολωνακίου

Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Αθηναίων ανέφερε ότι πρέπει να ενισχυθεί η βιώσιμη κινητικότητα στην πόλη με προγραμματισμένες πεζοδρομήσεις.

Με τη γραμμή αυτή υπολογίζεται ότι θα μετακινούνται 53.000 λιγότερα ΙΧ την ημέρα ενώ θα εκλύονται 280 λιγότεροι τόνοι διοξειδίου του άνθρακα.

Επίσης, θα δημιουργηθούν άμεσα 3.500 νέες θέσεις εργασίας. Όπως αναφέρθηκε, οι συρμοί θα είναι χωρίς οδηγό και το νέο κέντρο ελέγχου που θα δημιουργηθεί η γραμμή θα είναι ανεξάρτητο από τα υπόλοιπα συστήματα τηλεδιοίκησης που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στο Μετρό.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό, η γραμμή 4 θα διέπεται από μια άλλη φιλοσοφία και θα γίνει ανάπλαση όλων των χώρων, που θα περνάει το Μετρό, σε συνεργασία με τους δήμους.