Συστήματα ελέγχου των οχημάτων με χειρονομίες σχεδιάζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες, με τη βοήθεια των οποίων ο ιδιοκτήτης κλειδώνει και ξεκλειδώνει πόρτες, ανάβει και σβήνει τα φώτα ή σκουραίνει τα τζάμια στα παράθυρα.

Καθώς το ταμπλό των αυτοκινήτων γίνεται όλο και πολύπλοκο, θυμίζοντας περισσότερο κόκπιτ αεροπλάνου με πολλά γκάτζετ και πλήθος ενδείξεων, οι κατασκευαστές αναζητούν τρόπους να διευκολύνουν τους οδηγούς στον έλεγχο του οχήματός τους.

Την περασμένη εβδομάδα, η Land Rover παρουσίασε στο σαλόνι αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης το νέο της μοντέλο. Το αυτοκίνητο είχε πόρτες χωρίς χερούλια που ανοίγουν όταν το άτομο που έχει πάνω του τα κλειδιά κάνει μια συγκεκριμένη κίνηση με τα χέρια. Με τον ίδιο τρόπο ανάβει τα αλάρμ και βγάζει φλας.

Η τεχνολογία λειτουργεί με κάμερες που υπάρχουν μέσα στο αυτοκίνητο ή στους καθρέφτες στις πόρτες, οι οποίες παρακολουθούν τις κινήσεις του οδηγού. Το λογισμικό τους ερμηνεύει τις κινήσεις, οι οποίες είναι ήδη καταγεγραμμένες στη μνήμη του και εκτελεί τις εντολές του οδηγού.

Για παράδειγμα, όταν οι κάμερες δουν μια κίνηση του χεριού από τα αριστερά προς τα δεξιά, με ανοιχτή την παλάμη, ανοίγουν ή κλείνουν τα παράθυρα, ενώ άλλη κίνηση με το χέρι δίνει το σινιάλο για να ανάψουν ή να σβήσουν τα φώτα.

«Για λόγους ασφαλείας, κάποια πράγματα θα γίνονται με διακόπτες, αλλά κάποια άλλα είναι πιο εύκολα με χειρονομίες» λέει ο Βόλφγκανγκ Επλ, διευθυντής έρευνας και τεχνολογίας στην Τζάγκουαρ Land Rover.

Αντίστοιχα συστήματα με χειρονομίες χρησιμοποιούνται ήδη στη Mercedes SL και στο Ford Kuga.