Το διάσημο πλέον, selfie, που τράβηξε ο Μπράντλεϊ Κούπερ με όλους τους σταρ του Χόλιγουντ στην τελετή απονομής των Οσκαρ, δεν είναι μόνο η φωτογραφία με τα περισσότερα retweets στην ιστορία του κοινωνικού μέσου δικτύωσης -καθώς ξεπέρασε τα τρία εκατομμύρια- αλλά είναι επίσης και από τις πιο ευφάνταστες έμμεσες διαφημίσεις που έχουν γίνει ποτέ στην αμερικανική τηλεόραση.

Η αρχική ιδέα ανήκει στην Ελεν Ντε Τζενέρις, την παρουσιάστρια της βραδιάς, που ήθελε να τραβήξει μερικά selfies την ώρα της τελετής, παρέα με τους διάσημους καλεσμένους.

Όταν έμαθαν την ιδέα της τα στελέχη της διαφημιστικής εταιρείας που έχει αναλάβει τα προϊόντα της Samsung, πρότειναν στο κανάλι ABC, να χρησιμοποιήσει το κινητό τηλέφωνο Galaxy της εταιρείας.

Κι όλα αυτά, μπροστά σε ένα κοινό που υπολογίζεται στο ένα δισεκατομμύριο τηλεθεατές.

Φυσικά, η διαφήμιση δεν έγινε με το… αζημίωτο, καθώς κόστισε τουλάχιστον 20 εκατ. δολάρια, σύμφωνα με υπολογισμούς των ειδικών, ενώ η ίδια η εταιρεία αρνήθηκε να αποκαλύψει το ποσό. Σε αυτό συμπεριλαμβάνονται και τα έξοδα των διαφημίσεων που πρόβαλε στα διαλείμματα της τελετής.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι από το 2009 έως και την περυσινή τελετή, η εταιρεία είχε δαπανήσει συνολικά μόλις… 24 εκατ. δολάρια!

Στο πλαίσιο της ίδιας διαφημιστικής καμπάνιας, πριν ξεκινήσει η τελετή, το ABC πρόβαλε ένα βίντεο με έξι επίδοξους νεαρούς κινηματογραφιστές, που επισκέπτονται τα στούντιο της Disney και χρησιμοποιούν προϊόντα της Samsung. Οπως χαρακτηριστικά αναφέρει η «Wall Street Journal», το ABC ανήκει στην Disney.

Πάντως, από ότι φαίνεται, τα στελέχη της Samsung δεν μετάνιωσαν στιγμή για τα χρήματα που δαπάνησαν, καθώς η πλειοψηφία των σχολίων για τη φωτογραφία στο Ιντερνετ είναι θετικά ή ουδέτερα, και μόλις το 8% είναι αρνητικά.

Παρόλο, που το όνομα της εταιρείας δεν αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια της τελετής, ήταν φανερό στο Twitter ότι το μοντέλο του τηλεφώνου με το οποίο τραβήχτηκε το selfie ήταν το Galaxy.

Βέβαια, στα παρασκήνια, η Ντι Τζενέρις χρησιμοποίησε το δικό της iPhone για να ανεβάσει σχόλια στο Twitter, κάτι που δεν πέρασε απαρατήρητο, αλλά δεν σχολιάστηκε από την Samsung.

Πάντως, δύο ακόμα εταιρείες κέρδισαν χρόνο έμμεσης διαφήμισης μπροστά σε ένα δισεκατομμύριο τηλεθεατές, και μάλιστα χωρίς να πληρώσουν ούτε… σεντ, από ότι αναφέρουν τα αμερικανικά ΜΜΕ.

Πρόκειται για την πιτσαρία Big Mamma’s and Pappa’s στο Λος Αντζελες, που έστειλε πίτσες στους σταρ, την ώρα της τελετής, έπειτα από παραγγελία της παρουσιάστριας.

Η δεύτερη κερδισμένη εταιρεία είναι η Κόκα Κόλα, το σήμα της οποίας ήταν σε εμφανή θέση πάνω στα κουτιά της πίτσας, προκαλώντας την οργή των στελεχών της Pepsi, που είχαν πληρώσει ένα μεγάλο ποσό στο ABC για να διαφημιστούν την ώρα της απονομής.