Eγκρίθηκε πριν από λίγες ημέρες από το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αθηναίων ο ποδηλατικός άξονας Φαληρικός όρμος – Κηφισιά και συγκεκριμένα το τμήμα Γκάζι -Κηφισιά.

Αυτό σημαίνει ότι δρομολογούνται οι διαδικασίες για να δημοπρατηθεί και αυτό το κομμάτι του ποδηλατικού άξονα. Υπενθυμίζεται ότι το νότιο τμήμα, η διαδρομή Φάληρο – Γκάζι είναι ένα βήμα πιο «ώριμο». Στις 4 Φεβρουαρίου δημοπρατήθηκε και βγήκε προσωρινός μειοδότης.

Το έργο του βόρειου τμήματος του ποδηλατικού άξονα είχε κολλήσει εδώ και αρκετό καιρό στον δήμο της Αθήνας. Οι περισσότεροι δήμοι απ’ όπου αναμένεται να περνάει ο ποδηλατόδρομος – της Ν.Ιωνίας, της Κηφισιάς, του Αμαρουσίου, του Ηρακλείου, είχαν δώσει τις εγκρίσεις τους για να προχωρήσει το έργο. Και εκκρεμούσε αυτή του δημοτικού συμβουλίου της Αθήνας.

Το βόρειο τμήμα του ποδηλατόδρομου Γκάζι – Κηφισιά έχει μήκος 16 χιλιόμετρα. Θα διέρχεται από τους σταθμούς Μοναστηράκι, Ομόνοια, Βικτώρια, Περισσός, Πευκάκια, Ν.Ιωνία, Ηράκλειο, Ειρήνη, Μαρούσι, ΚΑΤ, Κηφισιά. Στο τμήμα όπου ο Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος (ΗΣΑΠ) είναι υπόγειος (Αττική – Βικτώρια – Ομόνοια – Μοναστηράκι) θα περνάει από την οδό Γ’ Σεπτεμβρίου και έπειτα από την οδό Αθηνάς.

Το συνολικό μήκος του ποδηλατόδρομου Κηφισιά – Φαληρικός Όρμος είναι 27 χιλιόμετρα.

Μεγάλο μέρος του θα κατασκευαστεί παράλληλα με τις γραμμές του τρένου. Εκτιμάται ότι αυτή η διαδρομή θα βοηθήσει – θα είναι ασφαλέστερη – όσους πολίτες κάνουν μεγάλες μετακινήσεις με το ποδήλατο και σήμερα αναγκάζονται να ποδηλατούν σε μεγάλες λεωφόρους.

Σύμφωνα με όσα τονίζουν οι ειδικοί από τη Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας του ΕΜΠ ο ποδηλατικός άξονας – όταν ολοκληρωθεί – θα αποτελεί τον βασικό υπερτοπικό κορμό ποδηλάτου της Πρωτεύουσας. Στόχος είναι ο ποδηλατόδρομος Κηφισιά – Φαληρικός Όρμος να αποτελέσει ένα έργο με έντονα ποιοτικά χαρακτηριστικά που θα αναβαθμίσει το αστικό περιβάλλον από το οποίο θα διέρχεται.