Μία από τις βασικές αιτίες που μας οδήγησαν στην ύφεση ήταν ο αντιαναπτυξιακός χαρακτήρας του εκπαιδευτικού μας συστήματος και η απουσία στρατηγικής σύνδεσης και ανατροφοδότησης «του κόσμου της Παιδείας με τον κόσμο της εργασίας», σημείωσε ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος (φωτογραφία). Οπως πρόσθεσε, «μία απ τις βασικότερες συνέπειες της ύφεσης, και μάλιστα από τις πλέον επώδυνες, ήταν ο αντίκτυπός της στην απασχόληση. Ιδιαίτερα των νέων, καθώς εκτόξευσε τα ποσοστά ανεργίας τους στο 55%. Στο υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ένας από τους κεντρικούς μας στόχους είναι να καταστήσουμε την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση  πρώτη επιλογή.  Με το νέο αναμορφωμένο ριζικά Επαγγελματικό Λύκειο, με τις μεταγυμνασιακές Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης, με τα μεταλυκειακά Ινστιτούτα Επαγγελματικές Κατάρτισης δημιουργούμε νέους προσανατολισμούς για τη Νέα Γενιά. Κεντρική θέση στις κυβερνητικές πολιτικές της περιόδου 2014-2020 κατέχει το υπό διαμόρφωση Εθνικό Σχέδιο για τη Μαθητεία 2014-2020, εδραιώνοντας μια δομική και δημιουργική σύζευξη της μαθησιακής διαδικασίας και της αγοράς εργασίας. Σήμερα μόνο το 7% των νεοεισερχομένων στην αγορά εργασίας έχει περάσει από θέση Μαθητείας, από θέση εκπαίδευσης σε θέση εργασίας.  Ο στόχος είναι το 2020 να προσεγγίζουμε το 30%».