Ελαμπε περισσότερο από τον σταυρό της Λεγεώνας της Τιμής που κρεμόταν στο στήθος του ο Τόνι Φερνάντες, κατεβαίνοντας τις προάλλες τα σκαλιά του Μεγάρου των Ηλυσίων. «Η τελετή δεν είχε τελειωμό. Νόμιζα πως θα ήμουν μόνος, αλλά ήμασταν πολλοί οι τιμώμενοι», δήλωσε μετά την παρασημοφόρησή του από τον Φρανσουά Ολάντ. Γιατί όμως να τιμήσει ο γάλλος πρόεδρος έναν «αγγλοτραφή» μαλαισιανό, που δηλώνει μεν γαλλόφιλος αλλά δεν μιλά γρι γαλλικά; Επειδή έχει προσωπική περιουσία 625 εκατ. δολάρια και είναι 21ος στη λίστα με τους πλουσιότερους συμπατριώτες του; Οχι βέβαια.

Η αιτία της βράβευσής του είναι η σχέση του με την Airbus. Διότι ο ιδιοκτήτης της Air Asia, της αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους που ίδρυσε πριν από 12 χρόνια στη Μαλαισία κατά τα πρότυπα της ιρλανδικής Ryanair, την τελευταία 10ετία παρήγγειλε από την ευρωπαϊκή αεροναυπηγική κοινοπραξία 536 αεροσκάφη συνολικής αξίας 50 δισ. ευρώ! Η Airbus εδρεύει, ως γνωστόν, στην Τουλούζη της Γαλλίας (μονάδα κατασκευής λειτουργεί και στο Αμβούργο της Γερμανίας). Αντιλαμβάνεται κανείς ότι ο Τόνι Φερνάντες αποτελεί για τη γαλλική κυβέρνηση – και για τη γαλλική κοινωνία και για την οικονομία που πασχίζει να βρει βηματισμό για να ξεπεράσει την κρίση – κάτι περισσότερο από επενδυτή, αποτελεί ευεργέτη! Εχει, άλλωστε, γνώθι σαυτόν ο μαλαισιανός επιχειρηματίας. «Μαζί με την Emirates είμαστε οι καλύτεροι πελάτες της Airbus», τονίζει.

Δεν είναι μικρή υπόθεση, μέσα σε σχεδόν μία δεκαετία μια αεροπορική εταιρεία να γίνεται ο καλύτερος πελάτης της Airbus. Διότι ο Τόνι Φερνάντες πήρε την Air Asia το 2001, ενώ η εταιρεία βρισκόταν υπό καθεστώς χρεοκοπίας, και έχτισε γύρω από αυτήν έναν όμιλο αερομεταφορών με θυγατρικές στην Ινδονησία, στην Ταϊλάνδη και στις Φιλιππίνες, που μετέφερε 45 εκατ. επιβάτες το 2013 και εμφανίζει τα τελευταία χρόνια αύξηση της επιβατικής της κίνησης κατά 25% ετησίως! Και το εντυπωσιακότερο είναι ότι, ενώ ξεκίνησε να πετά και να εκμεταλλεύεται την Air Asia με τα Boeing 737 που προμηθεύτηκε μεταχειρισμένα από τη Ryanair, μέσα σε μια δεκαετία όχι μόνο τα αντικατέστησε με… 536 Airbus, αλλά δαπάνησε και σχεδόν 50 δισ. ευρώ γι’ αυτό.

Με πατέρα Ινδό και μητέρα Πορτογαλίδα, ο γιγαντιαίος το δέμας Τόνι Φερνάντες γεννήθηκε το 1964 στην πρωτεύουσα της Μαλαισίας, Κουάλα Λουμπούρ. Τελείωσε τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στο Κολέγιο Epsom του Λονδίνου και στη συνέχεια σπούδασε Οικονομικά στη London School of Economics (LSE). Αρχισε την καριέρα του στη Virgin Record του εκκεντρικού δισεκατομμυριούχου Ρίτσαρντ Μπράνσον (ιδρυτή της αεροπορικής Virgin Atlantic). Και κατάφερε όχι μόνο να αναστήσει την Asia Air, αλλά και να δημιουργήσει γύρω της έναν πολυσχιδή επιχειρηματικό κολοσσό που αποτελείται από ξενοδοχεία χαμηλού κόστους, επίσης εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις τηλεπικοινωνίες, στις ασφάλειες και στις μουσικές παραγωγές.

Επιπλέον, ο Φερνάντες έχει επενδύσει πολλά στον κόσμο των σπορ. Εχει εξαγοράσει την παλαιά ομάδα της Lotus στη Formula 1 και τη μετονόμασε Caterham, ενώ είναι ιδιοκτήτης της λονδρέζικης ποδοσφαιρικής ομάδας Κουίνς Παρκ Ρέιντζερς. Και πέτυχε όλα αυτά δίχως να κουνάει το δαχτυλάκι του τις Τρίτες! Την ημέρα αυτή κλείνεται στο σπίτι του και απλώς περιμένει να περάσουν οι ώρες. Είναι απίστευτα προληπτικός…