Κατά 8% κατά μέσον όρο περιέκοψαν φέτος οι Ιταλοί τις αγορές τους για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας δημοσκοπήσεων Ixè και του αγροτικού συνεταιρισμού Coldiretti.

Συνολικά υπολογίζεται ότι δαπανήθηκαν 2,3 δισεκατομμύρια ευρώ για τρόφιμα και ποτά, ενώ το 92% των Ιταλών επέλεξε να περάσει στο σπίτι, μαζί με συγγενείς και φίλους, την παραμονή και την ημέρα των Χριστουγέννων.

Στα κύρια φετινά εδέσματα, συμπεριλαμβάνονται ψητό κοτόπουλο, τορτελίνια, βραστό κρέας και πίτσα.

«Οι ακριβές επιλογές όπως το χαβιάρι, τα στρείδια ή η σαμπάνια έχουν σχεδόν εξαφανισθεί», κατέδειξε η έρευνα των Ixè/Coldiretti.

Οι Ιταλοί καταναλωτές διέθεσαν 830 εκατομμύρια ευρώ για να αγοράσουν κρέας και ψάρι, 450 εκατομμύρια για ιταλική σαμπάνια Spumante, 400 εκατομμύρια για γλυκά –όπως τα παραδοσιακά Panettone και Pandoro–, 300 εκατομμύρια ευρώ για φρούτα και λαχανικά, 100 εκατομμύρια ευρώγια τυριά και αυγά.

Για τα χριστουγεννιάτικα δώρα, υπολογίζεται ότι οι Ιταλοί ξόδεψαν συνολικά 4,2 εκατομμύρια ευρώ, αριθμός που εμφανίζεται να είναι μειωμένος κατά 5% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2012.

Κάθε οικογένεια, σημειώνει ο σύνδεσμος Coldiretti, αντάλλαξε κατά μέσον όρο πέντε δώρα. Το κάθε ένα κατά μέσο όρο ήταν αξίας 36 ευρώ. Το 47% των Ιταλών δηλώνει ότι ξόδεψε το ίδιο ποσό με πέρυσι, ενώ αντιθέτως το 53% περιόρισε την αξία των δώρων που έκανε σε φίλους και συγγενείς.