Είναι ένα επιτυχημένο μοντέλο. Και όπως συμβαίνει σε ανάλογες περιπτώσεις, η ονομασία του κερδίζει –στο συλλογικό υποσυνείδητο –την ανεξαρτησία της από το εταιρικό όνομα (όπως έχει συμβεί με τον Σκαραβαίο, το 2CV, το Σενίκ και το αδελφάκι του Εσπάς και πάει λέγοντας).

Οι κάτοχοί του δηλώνουν απλώς πως έχουν μια Μάστανγκ. Ονομα με δυναμικό άκουσμα. Αλλωστε το μοντέλο πήρε την ονομασία του από την ομώνυμη ράτσα αλόγου –διασταύρωση ανδαλουσιανού, αραβικού και βερβερικού –που έφεραν στη Νέα Γη οι ισπανοί κονκισταδόρες τον 16ο αιώνα.

Ενα ζώο δυνατό, μικροκαμωμένο (σε σχέση με άλλες υψηλόσωμες ράτσες), με μεγάλη φυσική αντοχή, ολιγαρκές, ατίθασο, ενώ είναι υπάκουο αφού εξημερωθεί και αποτελεί καλό άλογο για σέλα. Ανάλογα χαρακτηριστικά έχει και η Μάστανγκ της Φορντ. Ηταν άλλωστε ξεκάθαρο τι ήθελαν να κατασκευάσουν οι εμπνευστές του (που κατάστρωναν σχέδια από το 1961): ένα αυτοκίνητο, με σπορ χαρακτήρα, με μακρύ μπροστινό μέρος, κοντό πίσω μέρος, στιβαρό, με δυναμικές γραμμές, χώρους για δύο (συν δύο) επιβάτες, καλές επιδόσεις και –το σημαντικότερο –με προσιτή τιμή αγοράς.

Αντί να λένε όλα αυτά για τη Μάστανγκ, οι δημιουργοί τη χαρακτήρισαν «Pony Car».

Και η Φορντ έκανε μπίνγκο. Δημιούργησε μια ξεχωριστή κατηγορία και ταυτόχρονα πέταξε το γάντι που σήκωσαν σχεδόν άπαντες οι υπόλοιποι αμερικανοί κατασκευαστές. Στην πορεία ο ένας μετά τον άλλον οι αντίπαλοι υποκλίνονταν και αποχωρούσαν από το πεδίο της αναμέτρησης. Από κοινωνιολογικής πλευράς, το μοντέλο –καταχωρισμένο στη συνείδηση κυρίως με την κάμπριο εκδοχή του –αντανακλούσε την εποχή του και ήταν σε αρμονία με αυτήν. Η Μάστανγκ εξέπεμπε μια αίσθηση περιπέτειας. Και δεν ήταν πλασματική.

Ηταν στο DNA του αυτοκινήτου, με πωλήσεις που ξεπερνούν τα οκτώ εκατομμύρια παγκοσμίως.

Τον Σεπτέμβριο του 1964 το Χόλιγουντ υποδεχόταν τη Μάστανγκ με εμφάνιση στην μποντική περιπέτεια «Τζέιμς Μποντ εναντίον Χρυσοδάκτυλου». Το αυτοκινητοκυνηγητό στους λόφους του Σαν Φρανσίσκο στην αστυνομική περιπέτεια «Bullitt» (1968) ήταν όμως εκείνο που πέρασε στην ιστορία του κινηματογράφου ως η απόλυτη σεκάνς καταδίωξης.

Ο Στιβ Μακ Κουίν οδηγούσε μια πράσινη Mustang GT 390 Fastback και την έκανε να χοροπηδάει σαν κατσίκι στις χαρακτηριστικές ανηφοροκατηφόρες της πόλης καταδιώκοντας μια μαύρη Dodge Charger R/Τ.

Πίσω από το τιμόνι της, έχουν βρεθεί αρκετές διασημότητες: Τζιμ Μόρισον,Μπιλ Κλίντον, Τζέι Λένο,Τσάρλι Σιν, Πάτρικ Ντέμπσεϊ, Τιμ Αλεν, Εμινεμ.

Με αδρές σχεδιαστικές γραμμές ως μασλ καρ (muscle car) προσαρμόστηκε στις συνθήκες τις παγκοσμιοποίησης και της οικονομικής ύφεσης. Το πουλάρι της Ford, που θα κυκλοφορήσει τον Απρίλιο του 2014 στη Βόρεια Αμερική και έναν χρόνο αργότερα στην Ευρώπη, θα είναι εφοδιασμένο με οικονομικό (σε σχέση με τις προηγούμενες εκδόσεις) κινητήρα 2,3 λίτρων που θα αποδίδει 309 άλογα, χάρη στον οποίο θα εξακολουθεί να καλπάζει αγέρωχα.